Discussie: Hanen gevecht
Los bericht bekijken
Oud 15 april 2012, 10:47   #6
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ja, precies, nou heb je 'm!
Dat willen hebben en krijgen van respect, daar zou je toch 't heen en weer van krijgen?!
Of niet dan?

Het 'voor schut zetten' is ofwel iets dat door jou/mij zo gevoeld wordt (en hoeft nog geen realiteit te zijn) ofwel het is een intimidatie poging van iemand om je over te halen/dwingen naar zijn/haar wijze van denken.
En die allebei hebben nul waarheidsgehalte.

Nou ja, bewust of onbewust, ik zie dat er onbewust (in de betekenis van ongewild) etiketjes en vragen daaromtrent in mijn hoofd verschijnen.
Die verschijnen gewoon, of ik dat nu wil of niet.
So what?
Mensen worden door mijn gedachten gelabeld tot bewust of onbewust, inclusief ik zelf.
Het maakt totaal niets uit wat en wie nou tot wat gelabeld, toch? Inclusief je zelf.

JUIST!
Gewoon zien dat er gedachtenetiketjes zijn en daar verder geen punt van maken.

Gewoon LEVEN.
Met alles erop en eraan.
Want die etiketjes die iedereen op iedereen plakt maken verder toch niks uit voor (jouw) leven, toch?
Alleen (eventueel) in je gedachten.
Het klopt, er zijn mijn etiketjes.
Het gedrag van de ander, waaronder jij ook uiteraard, blijft alsnog onbewust, ongeacht wat ik er van denk.
Mijn gedrag en uiting toont net zo goed ook met groot regelmaat onbewustheid, zoals ieder ander op dit forum dat doet.
Ik vind iedereen hier, zoals Rob, Nadje, Maria, Ulla, Esradha, Diane, Renoir,Frederiki regelmatig (ontkende)onbewustheid laten zien.
Onbewustheid die ze fel verdedigen, als je ze erop waagt te attenderen, dus daarin komt het op mij over als zichzelf voor schut zetten, zoals ik het ook doe.
Het is een bewustwording forum, dus het is ook een oefenterrein vervolgens.
Daarnaast, ik blijf dat noemen, dat men zich kan afvragen of het klopt of niet wat ik beweer, en als het mogelijk is om daarover in gesprek te gaan.
Het is voor mij een gebied die mij interesseert, de onbewustheid bespreekbaar maken.
Als het vervolgens niemand over blijft die met mij in gesprek wilt, is het ook opgelost voor hier. Nieuwe mensen en gebieden zullen er op mijn pad komen, twijfel ik er niet aan.
Mihaela is offline   Met citaat reageren