Discussie: Is dit wat je wilt?
Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2013, 10:29   #5
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Heb je jezelf dat wel eens afgevraagd, en wat waren jouw bevindingen?

(ik kon niet in het voorstel topic, maar dat kan later nog wel hoop ik)
Hans, ik ben zo vrij om te veronderstellen dat de vraag aan mij gesteld is.

Ik heb mij die vraag in tijden dat ik tegen dingen aan liep (niet enkel letterlijk)wel gesteld.

Die vraag kwam natuurlijk uit een 'tegen dingen aanlopen'.

Ik liep tegen dingen aan vanuit een 'onjuist zelfbeeld/een beeld/angst/filters waardoor ik de werkelijkheid verkleurde/controle/afhankelijkheid/etc'.

Door het onderzoeken/herkennen/uitleven van dat 'onjuist zelfbeeld/etc, etc' vielen die dingen als vanzelf weg en loop ik nu enkel letterlijk nog tegen dingen aan als ik teveel gezopen (water) heb.

Mijn inziens gunt het leven ons totale vrijheid, wij zijn totale vrijheid en zolang dat niet is, is er wrijving met het leven.

Maar mogelijk is niet iedereen hier om 'vrij te zijn', vrij van zichzelf te zijn.

Zie bv Sem, die zou niet zonder haar gevoelens/emoties willen of kunnen.

Die houdt panische vast aan wat vertrouwd en veilig is.

Volgens mij loopt ze als ze door een overvliegende meeuw getroffen wordt door meeuwenpoep net zolang met die klodder op haar hoofd rond tot ze naar de kapper gaat of de kapper uit de lucht komt vallen.

Maar het gaat hier niet om Aart toch, Hans?

Mijn bevindingen zijn bedacht en/of vanuit ontkenning.

Vanuit controle, vanuit het niet zijn van mezelf.

Hans, wat heb jij aan mijn bevindingen?

Ik zit nog vaster in mijn hoofd dan Sem, ik lees mijn schrijvens nooit terug, ik heb toaal geen zelfreflectie, laat staan dat ik iets geloof van wat ik schrijf.

Ik gebruik enkel het woordje Sem omdat daar toch nooit iemand thuis is en ook al staat er mogelijk zo een schrijven van Sem dan is dat toch door niemand geschreven.

Niets zegt ook maar iets over iemand of niemand.

Is dat wat ik wil?

Er is een droge mond, ik wil dat niet dus ik ga koffie zetten.
Aart is offline   Met citaat reageren