Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Advaita Vedanta > Je kunt hier een (advaita georienteerd) onderwerp starten

Je kunt hier een (advaita georienteerd) onderwerp starten Je onderhoud dit draadje vervolgens zelf.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 mei 2013, 22:46   #81
Lily
Voormalig lid

Lily's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nog 1 dagje en het is weer volle maan.

De maan staat me nu in het oosten aan te staren.

Als je een vast punt neemt bv een raamkozijn dan kun je de maan zien bewegen.
draaien draaien draaien
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 05:07   #82
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renoir Bekijk bericht

as long as you see someone as evil, you need to check yourself out.

Byron Katie
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mihaela Bekijk bericht
het is gezond om grenzen te stellen, maar in deze situatie ontbreekt een werkelijke onderzoek volkomen.
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sterrenstof Bekijk bericht
nee, het heeft imo wat langer geduurd voordat de manipalutieve dreiging, waar onschuldige kwetsbaren geofferd werden, doordrong (o.a. Bij de forumleiding)..
...
De geuite bedreigingen door katerie, waarbij onschuldige baby's werden blootgesteld aan bedreiging, waren dwingender dan het vriendelijke wanhopige verzoek, vanuit n.n. De redactie heeft in deze laten zien uiteindelijk op te staan tegen machtsmisbruik en manipulatie, wat over de rug van onschuldigen ging.

...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

... I have trashed the baby when I have trashed the Nazi.

Byron Katie.
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
Evenzogoed mededogen voor Katerie, die "Losing the moon" niet goed kan interpreteren...

Wijziging aangebracht door katerie op 6 maart 2017 om 05:40.
katerie is nu online   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 12:44   #83
Anne
Jubilaris

Standaard

Gedachten en handelen houden je in Karma. Hoe moeilijk het is, emoties te aanschouwen en niet te handelen, het is Dhamma waar het nu om gaat.

Katherie, je zult er mee aan de slag moeten, hoe pijnlijk het ook is. Dit is jouw padwerk. Doe het ... Een andere weg is er niet!
Je hebt het nodige gehandeld, dus ga er voor. Begin met je gedachten te aanschouwen. Wat was de trigger nu echt. Zoek het uit! Ga voor Katie's route.
Moed verzamelen, en stukje bij beetje. ... Doen!
Anne is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2017, 01:21   #84
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
...

...

The_external_is_the_internal_projected_Byron_Ka.jp g

...
......

Citaat:
Ziener: Voor diegene die in liefde leven, ok, daar moeten we ons geen zorgen rond maken, want die komen wel terecht. Daar ben ik zeker van, die zijn goed, die kunnen nooit beter worden, die moeten niet beter worden, die zijn zuiver, die moeten zich niet zuiveren.
Voor de anderen zouden we moeten bidden, want die weten het niet.
Pup: voor diegene die in macht leven daar moet voor gebeden worden...
Ziener: ...Ja! En die dan die macht overdragen naar anderen. Of dat ze die machtstoestand die ze vertegenwoordigen uiteindelijk niet beseffen, maar die uiteindelijk alleen maar groter maakten door onwetendheid.
Dus daardoor kun je anderen pijn doen, zonder dat je dat wilt. Omdat je zelf in die pijn leeft en beweegt. Dan is al de overdracht die ge naar anderen doet: lijden. Totdat ge uw eigen zelf van dat onnodig lijden bevrijd hebt. Dan is uw overdracht naar anderen toe de 'inspiratie' die jij mag vertegenwoordigen. Hoe dan ook, hoe klein ze ook is, dat positieve, het is weg van het negatieve, het is liefde.
En God gebruikt geen meetlat. Helemaal niet.

Pup: Zij die zich in macht bewegen, uit onwetendheid doen ze dat eigenlijk uit onmacht.
Ziener: Ja, dat is onmacht waar zij dan onderbewust - of zelfs misschien van weten - uit frustratie, een machtstoestand in cre?ren. Uit frustratie, uit hun kwetsbaarheid uiteindelijk dominant willen zijn om niet meer gekwetst te worden.
Het is menselijk, maar het is niet iets waar een mens voor geboren is.
Aan iedereen gegeven om dat te transformeren.
Voor dat is een mens geboren. Om wedergeboren te worden in die waarheid.
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2017, 04:33   #85
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
......
Maakt geen indruk sterre, voor mij blijf jij een troela, een volks wijfie, die emotioneel met van alles en nog wat begaan is. Met emoties die je zo parten spelen dat je in je rusteloosheid af en toe wat geestelijk verwarde onzin toevoegt aan dit forum.

Dat gesprek tussen mij en mijn ziener citeren gaat daar echt niets aan veranderen.
Je probeert met dat citeren duidelijk te maken dat ik voor mezelf dien te bidden want zelf in macht leef zonder het te weten, daarmee verspil je je tijd want dat heb je al geprobeerd met je idiote, totaal niet gefundamenteerde geestelijke verwarde uitlatingen als:

"...De redactie heeft in deze laten zien uiteindelijk op te staan tegen machtsmisbruik en manipulatie, wat over de rug van onschuldigen ging."

in het 'burn-baby' toneelstuk-experiment dat ik heb opgezet heb je samen met je drie andere bejaarde collega's, Ulla, NN en Anne genoeg laten zien, te weten: emotioneel en vooringenomen gezemel wat valse schuilplaatsen van ego-moraliteit zijn.

Ja, en nu ga jij weer schrijven,nog is, dat ik projecteer.
Het 'ik-zie-ego-bij-jou' spel gaat voor zolang het duurt.
Oud 7 maart 2017, 04:41   #86
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
@Katerie: Wat was de trigger nu echt. Zoek het uit!
Jij was de trigger verdorie, snap dat nu is!

Het is jouw schuld dat ik begon te raken aan dat wat forumdeelnemers lief is.

Mijn uitlatingen hadden niet ten doel de egohebbelijk- c.q. onhebbelijkheden van forumdeelnemers aan het daglicht te brengen zoals Renoir / Laurens doet, maar te raken aan hun (groot)moederliefde, hun hart vol liefde voor dat wat zo kwetsbaar is, hun onschuldige baby's die zich niet kunnen verweren, die geen weerwoord kunnen bieden... om die te raken en te verbranden!
Oud 7 maart 2017, 12:32   #87
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

............

Wijziging aangebracht door Sterrenstof op 7 maart 2017 om 15:19.
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon