Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud Gisteren, 23:58   #361
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Het eerste station is dan nu bereikt 'via het denken komt men er niet uit' constateer je nu eindelijk. Denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten heeft je geen heil gebracht...
Ik vond het topic niet eergisteren, maar herinnerde me wel dat jij ook nogal wat blablabla verzameld en verorbert hebt.
In het door jou gestart topic op 1 mei 2015 >Leermeesters > Wolter Keers / dit zijn mijn ervaringen (link) lees ik zelfs dat je een homepage had met door jou verzamelde teksten van Wolter Keers.

Citaat:
ik ben orde aan het aanbrengen op de 8 harde schijven met allerhande verzameld materiaal en kwam deze tegen. Ik heb, alweer zo'n 15 jaar geleden, een homepage gehad met teksten die ik verzameld had van Wolter Keers...
En heeft het lezen en verzamelen van Wolter Keers' teksten jou heil gebracht Laurens?
Duidelijk niet, want je aannames heb je nog niet onderzocht. Daar zit je hoofd nog vol van.
Doe nou is zelf wat je anderen zo graag voor houdt.
Zie...
Citaat:
Het gedegen zelfonderzoek is, zoals zo vaak al omschreven, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren.
Geen woorden maar daden!
Blablabla heb je op jouw forum al genoeg uitgekraamd.
Forumlid Theo kaartte het al aan toen.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Laurens: Zolang je nog Wolter Keers nodig hebt, ben je er nog steeds niet. Steeds maar weer anderen aanhalen?.wanneer ga je eens zelf de Waarheid vinden. Ook de waarheid van Wolter Keers is tweede hands.

Dus Laurens: op naar het volgende station dus want denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten hebben je geen heil gebracht. Dus: Choose again.
Oud Vandaag, 01:46   #362
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk, als ik direct het sprongetje zou gaan maken, en vervolgens op ieder niveau het besef zou hebben dat ik deel maak van het goddelijke, zou ik verder niets meer te oefenen hebben.
Goed opgemerkt Miha. Dat zal elke wijze beamen.
"Elke dag opnieuw" zei mijn ziener voor zichzelf 8 jaar geleden in het jaar voor zijn definitieve zwijgen.
Ik begreep toen niet waarop hij daarmee doelde, voor zichzelf dan nog.
Sinds Diederik Wolsak begrijp ik het wel. Zie > Youtube / Diederik Wolsak / Mind Training (link).

Het is dus nooit 'afgerond', tenzij je 'verlicht' bent. Maar dat zijn mijn ziener en Diederik Wolsak volgens eigen zeggen alvast niet.

Citaat:
Steeds als ik het onderzoek, zie ik dat ik los van God voel.

De realiteit is dat ik me nog steeds onveilig voel, en dat ik het goddelijke nog steeds als een concept zie op het moment dat ik in een onveilige modus schiet.
Ik ervaar geen eenheid op dit moment.
Er zijn er ook momenten dat ik het anders ervaar, maar nu wil ik het gevoel van 'onveilig voelen' bespreken:
Ik zie dat ik het leven als onveilig ervaar.
Ik ervaar het menselijk contact als stresserend, en ik voel me niet veilig en geborgen.
Bedankt voor het delen.
Het is deze eerlijkheid die een mens 'hogerop' kan brengen.

Citaat:
Ik heb trouwens ook pijn in mijn rug de laatste dagen, maar dat terzijde...
Toch niet terzijde, kijk er maar naar. Elke ziekte, elke aandoening, elke gebeurtenis heeft een symbolische waarde dewelke je kan helpen als je er God in ziet. Net zoals een depressie iemand kan helpen, een genezingsproces kan zijn, als de getroffene er God in ziet.
Citaat:
Eigenlijk is het helemaal niet terzijde, want de rugpijn is het ontstaan nadat ik een oefening deed, wat betreft emoties/gedachten/overtuigingen.
Je kijkt ernaar, inderdaad, zo kan dat gaan.
Het lichaam is in de geest, niet andersom. Beweegt er wat in de geest toont dat zich in het lichaam. Rugpijn staat symbolisch voor zich niet ondersteund voelen. Door wie niet? Door God zich niet ondersteund voelen. En God heeft vele gedaantes, is overal in.

Citaat:
Een van de overtuiging die ik heb, is dat het leven onveilig is, er is geen God waarop ik kan vertrouwen.
(...)
Citaat:
Ik zie het dat het echt alleen maar om mij gaat, en hoe ik door de gedachten en de overtuigingen, steeds een gevoel van onveiligheid koester.
(...)
Citaat:
Ik Mihaela, ben een goedachten-fabriek, de overtuigingen die ik heb doen me continue onveilig voelen.
Ik voel me los van God!
(...)

één van Diederik Wolsak's kern uitgangspunten is dat we elke gedachte zelf kiezen (zelf verzinnen).
In het interview met Fleur Smelt (YouTube link) , spreekt hij op "15:04" even over Eckhart Tolle die zegt dat gedachten uit zichzelf komen. Diederik begrijpt nooit waarom Eckhart dat zegt, want hij zegt alles verder goed volgens Diederik.
De idee dat gedachten uit zichzelf komen is waanzinnig volgens Diederik.

Choose again met de zes stappen methode dus.
Ik doe met je mee. Opnieuw kiezen moet een ervaring worden. Het intellectuele "doe gedegen zelfondersoek" getoeter op dit forum leidt enkel tot eindeloze discussies en alzo hilarische toestanden.
De ideeën van een cursus in wonderen bijvoorbeeld zijn intellectueel ook erg interessant maar op dat niveau doen ze niks. Het moet een ervaring worden en dan weet men dat het werkt.

Meditatie is alles. Daaronder verstaand: 'Ieder minuut van de dag bewust zijn van wat je denkt'.
Want gedachten worden gekozen door onze overtuiging. Zodra ik de gedachte zie weet ik welke overtuiging aan het werk is.
Gedachten komen dus niet uit zichzelf... Want welk 'zelf' zou dat dan zijn?
Oud Vandaag, 10:24   #363
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik vond het topic niet eergisteren, maar herinnerde me wel dat jij ook nogal wat blablabla verzameld en verorbert hebt.
In het door jou gestart topic op 1 mei 2015 >Leermeesters > Wolter Keers / dit zijn mijn ervaringen (link) lees ik zelfs dat je een homepage had met door jou verzamelde teksten van Wolter Keers.

En heeft het lezen en verzamelen van Wolter Keers' teksten jou heil gebracht Laurens?
Duidelijk niet, want je aannames heb je nog niet onderzocht. Daar zit je hoofd nog vol van.
Doe nou is zelf wat je anderen zo graag voor houdt.
Zie...

Geen woorden maar daden!
Blablabla heb je op jouw forum al genoeg uitgekraamd.
Forumlid Theo kaartte het al aan toen.
Zie...

Dus Laurens: op naar het volgende station dus want denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten hebben je geen heil gebracht. Dus: Choose again.
Je irrationele denkbeelden verwoorden geeft mij gelegenheid ze te pareren.

De geschriften van Wolter Keers hebben mij gestimuleerd dit pad verder op te gaan, dit schreef ik tot inspiratie van de lezers alhier. Het is dus niet zoals Theo suggereerde dat ik Wolter Keers nog steeds nodig heb. Ik heb het zoeken lange tijd geleden al achter me gelaten en wel omdat ik gevonden heb wat ik zocht. Dit forum was en is nog steeds bedoeld anderen te inspireren een gerichte zoekactie te beginnen en niet om ze te laten verdwalen in allerhande prietpraat, zoals jij laat zien dat jouw weg is. Wat ik zie gebeuren zijn zoals je wel weet geen aannames maar waarnemingen waarmee ik je hoop ten dienste te zijn zodat je de dwaalwegen kunt laten voor wat ze zijn. Het is, zo is mijn ervaring, het ego dat niet aan zichzelf wil verliezen door het doen van gedegen zelfonderzoek, dat deze dwaalwegen voorstelt zodat je er niet aan begint. Dat is wat je alsmaar nog maar niet door lijkt te hebben. Maar je gespartel zegt me dat je niet gevangen wilt worden.
Oud Vandaag, 10:32   #364
Fer
Vicaris

Standaard

Citaat:
Want gedachten worden gekozen door onze overtuiging.
Yep, en hoe groter de overtuiging van een bepaalde gebeurtenis des te vaker zal deze in je bewustzijn verschijnen. Het lichaam ondersteund dit met bijbehorende sensaties en pats we hebben een show
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud Vandaag, 11:20   #365
Nowee
Vicaris

Standaard

Citaat:
Daar doe ik het mee.
aan het verkondigen wat anderen hebben gedacht of neergeschreven.
Aan het zelf onderzoeken ben je nog niet toegekomen!
Nowee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon