Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 juni 2017, 19:12   #1
Alliswell
Jubilaris

Alliswell's schermafbeelding

Standaard nieuw boek Byron Katie komt eraan.

Voor Katerie,

A MIND AT HOME WITH ITSELF

Voorbeschouwing van nieuw boek Byron Katie.

Our book for October 2017. I am reading Byron Katie's new book (I have an uncorrected proof - it comes out in September). It is her best work yet. I read a story this morning I wanted to type in and share with you. It describes simply the healing power of love, listening and being kind. We often think we need to do complicated things, but really, often, in my experience all that is needed is JUST BEING THERE, IN LOVE. From Byron Katie, from her upcoming book "A Mind at Home with Itself": "One day in February 1986, just before I checked into the halfway house, when I was in so much mental pain that I didn't believe I could bear one more breath, things came to a head. For no particular reason I started screaming, and I couldn't stop. I couldn't stop screaming and thrashing around on the bed. Paul (her second husband) and Bob, my older son, came in and held me down, to keep me from hurting myself. The suffering got more and more intense, it was beyond what I thought was bearable, with no way out, no end to it. I felt it was beyond what I could endure.
They were holding me down and I was very frightened. They were to - they were panicked - and one of them began making calls to try to find a doctor who would talk to me on the phone. He kept calling different hospitals, different doctors. "What can we do? Will you talk to her? Is there someone there who can talk to her?" They were desperate. Finally, somewhere, in some state, in some city, they found one person who said he would talk to me. He was a psychologist on a psych ward.
They put the phone to my ear, and I experienced love coming from his voice. I felt that he genuinely loved me and wanted to listen. My screams became quiet and I could hear him. I don't remember what he said; it was probably something like "I hear you. I understand. You must be feeling very badly." But whatever he was saying, it made sense to me. What mattered was where his kindness came from. I knew he couldn't want anything from me; he didn't know me, there were no strings attached, so I trusted what he said. He said I needed help, and the agony shifted a bit.
That was the first time in my life I ever experienced love. I couldn't get it from my first or second husband, or from my children. I got it from this simple act of kindness. Today I give others what this man gave me, and each time I do, I receive the original gift again. Often when I tell this story, tears run down my cheeks. It's the experience of gratitude all over again. When anyone is hurting to the extent that I used to hurt, I know how simple it is to step out of it. And I know that you're what's left of me. So when you say "Help me," I do what that kind man did. He showed me who I was - who we all are.

To pre-order a copy of Bryon Katie's new upcoming book, click here: https://www.amazon.com/Mind-Home-Its...SIN=0062651609
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2017, 19:27   #2
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Voor Katerie,
'k wist al dat dit boek er zat aan te komen.
Toch bedankt om te melden en de voorbeschouwing te tonen die ik nog niet gelezen had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht

They put the phone to my ear, and I experienced love coming from his voice. I felt that he genuinely loved me and wanted to listen. My screams became quiet and I could hear him. I don't remember what he said; it was probably something like "I hear you. I understand. You must be feeling very badly." But whatever he was saying, it made sense to me. What mattered was where his kindness came from. I knew he couldn't want anything from me; he didn't know me, there were no strings attached, so I trusted what he said. He said I needed help, and the agony shifted a bit.
That was the first time in my life I ever experienced love. I couldn't get it from my first or second husband, or from my children. I got it from this simple act of kindness. Today I give others what this man gave me, and each time I do, I receive the original gift again. Often when I tell this story, tears run down my cheeks.
Zeer herkenbaar.
27 jaar geleden zat ik voor het eerst in grote crisis bij mijnheer de psychiater.
Same story.
Oud 15 juni 2017, 19:43   #3
katerie
Mandataris

Standaard

http://thework.com/en/book/a-mind-at-home-with-itself

Citaat:
?A confluence of two transcendent wisdom streams embodied, entwined, and entrancing, in no small part because one arose spontaneously in Byron Katie outside of any tradition at all, while the other is an ancient Buddhist teaching hard to penetrate on one?s own but now accessible through Stephen Mitchell?s version. These two minds at home with themselves are also radically at home with each other. We as readers get to benefit enormously from this, and from their shared comfort, clarity, and heart?and even more so if we throw ourselves into the great work of inquiry so simply and radically offered here, and the meditative wakefulness and insight it not only invites but catalyzes.?

?Jon Kabat-Zinn, author of Mindfulness for Beginners and Coming to Our Senses.
@Ben, Laurens, Turrio: Kunnen jullie is geen grote trap naar beneden?
Bedoel ik mee: geen getoeter als van "onmiddelijkheid verwerken zonder voorwaarden als van ander begin" en nog zo van dat wacko gedegen zelfonderzoek in de onderbroek en doorpakken gedoe maar simpelweg "Mindfulness & the great work of inquiry" op zijn Katie's en Jon Kabat-Zinn.

Youtube Mindfulness & Self-Inquiry | Byron Katie, Jon Kabat-Zinn | Wisdom 2.0 2016
Oud 15 juni 2017, 22:53   #4
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Bedoel ik mee: geen getoeter als van "onmiddelijkheid verwerken zonder voorwaarden als van ander begin" en nog zo van dat wacko gedegen zelfonderzoek in de onderbroek en doorpakken gedoe maar simpelweg "Mindfulness & the great work of inquiry" op zijn Katie's en Jon Kabat-Zinn.

Youtube Mindfulness & Self-Inquiry | Byron Katie, Jon Kabat-Zinn | Wisdom 2.0 2016
Ik heb Byron Katie altijd kunnen aanbevelen maar het is en blijft het voorportaal tot het doen van gedegen zelfonderzoek. In loosing the moon geeft Katie aan wat het vervolg kan zijn.
Oud 15 juni 2017, 23:20   #5
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In loosing the moon geeft Katie aan wat het vervolg kan zijn.
Merci voor de tip.
Ben er nog niet toe gekomen andere dan het 'beruchte' HOOFDSTUK 3 te lezen.
Spijtig dat er geen audio-book van bestaat. Anders had ik het al wel mee gehoord tussen de audio boeken:
- Loving What Is
- I need your love - is that true (4 cd's)
- The Truth Behind Addiction
- Your Inner Awakening
- This body
- Relationships

Die ik allemaal al meerdere keren beluisterd heb.
Moesten er liefhebbers zijn wil ik een download link wel voorzien.
Oud 16 juni 2017, 10:30   #6
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb Byron Katie altijd kunnen aanbevelen maar het is en blijft het voorportaal tot...
Ik las gisteren je 'brug' metafoor.
Zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ben erg gecharmeerd van haar brug omdat het de handvaten geeft die ik heb gemist. Uiteindelijk is ook de brug fictie maar die geest van je moet kennelijk op weg worden geholpen.
Vind ik wel veel beter als 'opstapje' en 'voorportaal'.
Oud 16 juni 2017, 12:51   #7
Turrio
Jubilaris

Turrio's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Er is geen trap. Taal is ontoereikend.
De informatie waarnaar je zoekt is een aanleiding voor het zoeken zelf, voor een bezig blijven.
Het gedegen zelfonderzoek (self-inquiry) is desinformatie en levert geen bijdrage aan een zoektocht.
Er is geen uitleg en geen uitweg dan de aanwijzing zo vaak gegeven. De aandacht voor gedegen zelfonderzoek is een neveneffect en zorgt voor een blijvende alertheid voor het doorzien van ego in dit moment.
Oud 16 juni 2017, 13:31   #8
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Taal is ontoereikend..
Mee eens.
Rest er jou nog de vraag aan jezelf waarom je pagina's vol schrijft over wat gedegen zelfonderzoek wel en niet is en aan wie je dat soort 'aanwijzingen' schrijft waarvan geen twee zinnen te onthouden zijn.
Dan kan / ga jij weer weerwoord geven dat het niet om het onthouden of begrijpen gaat en je onzin van weleer nog is herhalen.
Zie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
@Katerie: Het gaat niet om begrijpen, zie je. Een beetje redelijke aandacht en een open blik om naar 'jezelf' te kijken. That's it!
Ik wil met jou deze aandacht delen om de platitudes van het 'begrijpen' te doorzien.
Citaat:
Er is geen trap.
Ook mee eens. Er is geen trap en ook geen grot.
Zullen we maar meteen zeggen dat er ook geen 'platitudes' zijn en geen 'begrijpen' is?
Oud 16 juni 2017, 13:38   #9
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Er is geen uitleg en geen uitweg dan de aanwijzing zo vaak gegeven.
Tsja, ik denk dat je 'veroordeelt' bent je aanwijzingen om gedegen zelfonderzoek te doen tot het einde der dagen of einde van dit forum te schrijven. 'Niemand' snapt er toch een bal van. Naast 'niemand' zijn er je collega's Ben en Laurens die gedegen zelfonderzoek afgerond hebben en weten 'wat' ze zijn.
Daar ga je vast weer drie puntjes van krijgen.

Hoe ging het alweer wat we moeten doen? 'Onmiddelijkheid verwerken zonder voorwaarden en doorpakken als van ander begin'.
Of was het nu Onmiddelijkheid verwerken als van ander begin en doorpakken zonder voorwaarden?
Helder hoor.
Oud 16 juni 2017, 13:46   #10
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
De informatie waarnaar je zoekt is een aanleiding voor het zoeken zelf, voor een bezig blijven.
Zeg, wacht. Waarom blijf jij eigenlijk bezig met schrijven over gedegen zelfonderzoek, er informatie over verschaffen, wat jij 'aanwijzingen' noemt en reageren op wie hier post?
Is dat soms een bezig blijven van een andere orde? Een 'roeping' van 'bovenaf'?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon