Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 oktober 2017, 14:43   #31
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Omdat Miha, het goed met je voor heeft.
Dat niet, maar de veer steekt een halve meter uit!
Zichtbaarder kan het niet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 14:47   #32
Dorje
Jubilaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat niet, maar de veer steekt een halve meter uit!
Zichtbaarder kan het niet.
Mijn fout, ik projecteerde even iets van mededogen in jou. Ik ben een boeddhist tot in de kist, ik kan het ook niet helpen.
Oud 16 oktober 2017, 14:56   #33
Fer
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je eerst verantwoordelijkheid neemt voor je opgeblazen uiting, kunnen wij verder communiceren, en kijken wij wat het met mij doet..
Er valt geen verantwoordelijkheid te nemen, je realiseert je dat woorden een groot deel van je mentale gevangenis zijn of je realiseert het je niet.
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 18:33   #34
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Er valt geen verantwoordelijkheid te nemen, je realiseert je dat woorden een groot deel van je mentale gevangenis zijn of je realiseert het je niet.
Juist, je loopt door.. de drol van je hond( het ego) zou door het regen weggespoeld worden, of door mensen, onder hun schoenen, mee naar huis genomen worden.

Fer praat over realisatie, maar de drol ( 't dierlijke), ziet hij niet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2017, 12:11   #35
marie
Bibliothecaris

Standaard

@ Renoir, Laurens, of hoe je ook genoemd wil worden...
Het is goed, gezien je leeftijd, dat je het forum eindelijk uit handen hebt gegeven...
Het minste was wel geweest dat je alle forumleden ingelicht zou hebben...
Maar ja, dat zou misschien een te groot ego-gehalte gehad hebben en we strijden hier toch tegen ego; of dat wordt ten minste door de meeste zo rondgestrooid...
Je hadt inderdaad geen beter keuze kunnen doen dan het duo Katerie-Mihaela voor de kar te spannen... Beiden zijn zo goed als ego-vrij; waarbij ze wel de fijngevoeligheid hebben om dat niet openlijk toe te geven en zich, om nieuwe zoekers niet af te schrikken, voor te doen alsof ze zelfs nog niet de onderste trap van de ladder bereikt hebben...
Katerie is daarbij zo bescheiden dat hij elk inzicht niet aan zichzelf toeschrijft, maar hij heeft een kant en klare waslijst van citaten waarmee hij zichzelf kracht bij zet, goed wetende dat inzichten alleen voor ego-gebonden mensen gelden en niet voor ego-vrije mensen zoals hijzelf en Michaela...
Enfin, hij heeft ook de fijngevoeligheid gehad om zichzelf als jouw 'bekeerde' discipel voor te stellen..., de juiste opvolging is alzo verzekerd zonder dat er al teveel verandering in het gevoerde beleid zou optreden, verandering die de oudere leden zou kunnen afschrikken...
En Mihaela als aanhangpop van Katerie, die waar het nodig is zijn niet bestaand ego wat kan opvrijen...
Bravo Renoir, het ga je goed na je spectaculair aftreden hier...
Kwade tongen beweren dat het in den beginnen ook zo begonnen zou zijn...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2017, 13:51   #36
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is goed, gezien je leeftijd, dat je het forum eindelijk uit handen hebt gegeven...
Het minste was wel geweest dat je alle forumleden ingelicht zou hebben...
Maar ja, dat zou misschien een te groot ego-gehalte gehad hebben en we strijden hier toch tegen ego; of dat wordt ten minste door de meeste zo rondgestrooid...
Je hadt inderdaad geen beter keuze kunnen doen dan het duo Katerie-Mihaela voor de kar te spannen... Beiden zijn zo goed als ego-vrij; waarbij ze wel de fijngevoeligheid hebben om dat niet openlijk toe te geven en zich, om nieuwe zoekers niet af te schrikken, voor te doen alsof ze zelfs nog niet de onderste trap van de ladder bereikt hebben...
Katerie is daarbij zo bescheiden dat hij elk inzicht niet aan zichzelf toeschrijft, maar hij heeft een kant en klare waslijst van citaten waarmee hij zichzelf kracht bij zet, goed wetende dat inzichten alleen voor ego-gebonden mensen gelden en niet voor ego-vrije mensen zoals hijzelf en Michaela...
Enfin, hij heeft ook de fijngevoeligheid gehad om zichzelf als jouw 'bekeerde' discipel voor te stellen..., de juiste opvolging is alzo verzekerd zonder dat er al teveel verandering in het gevoerde beleid zou optreden, verandering die de oudere leden zou kunnen afschrikken...
En Mihaela als aanhangpop van Katerie, die waar het nodig is zijn niet bestaand ego wat kan opvrijen...
Bravo Renoir, het ga je goed na je spectaculair aftreden hier...
Kwade tongen beweren dat het in den beginnen ook zo begonnen zou zijn...
Marie wat zijn dit voor een speculaties?
Oud 17 oktober 2017, 14:24   #37
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Speculaties Laurens???
Het is toch dat dat ik hier dagelijks zie gebeuren...
Is dat dan de bedoeling niet???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2017, 15:31   #38
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- Je hadt inderdaad geen beter keuze kunnen doen dan het duo Katerie-Mihaela voor de kar te spannen...

- En Mihaela als aanhangpop van Katerie, die waar het nodig is zijn niet bestaand ego wat kan opvrijen...

Je tekst in zijn geheel bewaar ik marie. Ik heb nog nooit eerder iets van je bewaard, want ik lees wat je post slechts zelden, of hoogstens diagonaal, daar ik ze volkomen waardeloos vind, maar deze heeft een waarde. Als ik even niet weet met wat lachen komt hij van pas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
't is ongelooflijk.
Stel je voor marie's man of dochter te zijn zeg.
Ik denk dat ik alle dagen een grote fles wodka zou leeg drinken om mijn ingebeelde pijn niet te voelen.
Oud 17 oktober 2017, 18:49   #39
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Speculaties Laurens???
Het is toch dat dat ik hier dagelijks zie gebeuren...
Is dat dan de bedoeling niet???
Allereerst Marie heb ik het forum niet uit handen gegeven en zou ik dat doen dan in de handen van iemand die het gedachtengoed van advaita, beter nog dat van gedegen zelfonderzoek deelt. Als je bedoelde dat ik niet zo veel reageer dan klopt dat, ik heb niet zoveel op met al die tweedehands kennis, dan wel de eigen interpretaties van die tweedehands kennis. Daarnaast is alles wat er te melden is al op dit forum gezegd alsook te vinden en voor een doorzettende zoeker zijn hier pareltjes van handvaten te vinden.
Ik concludeer dat je kennelijk bevattelijk bent voor het egogekietel hier, met name dat van Katerie, een prachtige reden om gedegen zelfonderzoek te gaan doen want praatjes vullen geen gaatjes.
Oud 17 oktober 2017, 18:52   #40
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Stel je voor marie's man of dochter te zijn zeg.
Ik denk dat ik alle dagen een grote fles wodka zou leeg drinken om mijn ingebeelde pijn niet te voelen.
Hou je nou eens een keer op om mensen hier te blijven afrekenen op wat ze ooit gezegd hebben?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon