Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 april 2013, 10:36   #101
Mihaela
Singularis

Standaard

Wat heel lief van jullie om me daar aan te herinneren.
Niet dat ik mijn broertje vergeten ben, maar ik ben nooit zo alert op wanneer een gebeurtenis plaats gevonden heeft.
Ik dacht dat al anderhalf jaar geleden zou geweest zijn of zo, ik let er niet echt op datums, of jaargetallen.
Ik keek nu op de overlijdenskaart, en Ja.. Een jaar geleden overleed hij.

De kaart van Von leefde toen ook zo weet ik nog, zoals de woorden van Diana ook.
Ik zag nu, de door Virgo geopend draadje, en zag de kaart van Von en vertedering en verbondenheid kwamen weer naar boven.
Ik dacht: Oh ja, wat een prachtig gebaar toen van Von, mijn hard werd er door gevuld toen, en nu weer wel... ook door jullie gebaar..

Het bijzondere met mijn familie is, hoeveel wij intens van elkaar houden, dat wij niet opgegroeid zijn met tradities, gewoontes, of zelfs ook weinig rituelen die wij onderling uitvoeren. Daarin een stukje vrijheid, maar uiteraard ook een gemis.

Heel attent, warm, en lief van een ieder dat hier gereageerd heeft, of zelfs ook voor degene die alleen in gedachten nu mee bij stil gestaan hebben bij het lezen van de door Virgo naar voren gebrachte moment.

Dank je
Mihaela is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 april 2013, 10:42   #102
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ook voor degene die alleen in gedachten nu mee bij stil gestaan hebben bij het lezen van de door Virgo naar voren gebrachte moment.
Mooi.
Want dat is er ook.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2013, 10:50   #103
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Mooi.
Want dat is er ook.
Ja, kan me er wat bij voorstellen.

Soms heb ik een 'ruzietje' met iemand op het forum, en de persoon noemt wat ingrijpends in een gesprek met iemand op een ander draadje, iets wat in haar/zijn leven plaats vindt, en ook al zeg ik niets, geen troostend woord of iets wat gepast zou zijn op dat moment, toch leef ik in stilte mee..
Mogelijk doet een ander, die mij niet zo sympathiek vindt, in gedachten nu ook.

Of iemand leest, staat even bij stil, en gaat weer verder zonder iets te typen.. Dat kan ook.

Ach ja, hoe stoer en zo bewust/emotieloos mogelijk wij allemaal maar hier typen, zijn wij, en blijven wij ook maar gewoon mensen...
Oud 30 april 2013, 11:23   #104
Freerider
Time Out token

Standaard

Ik sta er even bij stil en typ wat onbenulligs.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2013, 11:45   #105
Mihaela
Singularis

Standaard Even zweven..

Ik dacht een tijd geleden : Wat een geschenk is mijn broertje voor mij.
Toen hij leefde hield ik zielsveel van hem, en toen hij stierf was voor mij het mooiste moment in mijn leven.
De liefde voor hem vulde me zo diep, geen cel van mij verkeerde meer buiten Liefde.
Alsof mijn liefde voor hem mij optilde, en zijn dood liet me een glimpje zien van wat sterven werkelijk betekent...
Toen dacht ik : Goh, had ik maar 100 broers waarvan ik zo veel van hield, om bij hun overlijden dit te kunnen ervaren..
Maar sterft niet ieder dag een 'broer' of een 'zus' van ons? ..
..een medemens..

Geen wonder dat ik me continue gevuld met pijn, verdriet, en ook met vreugde voel..
De verbinding tussen mensen is er werkelijk..
Soms knelt dat, soms gaan wij het uit de weg, en soms is er verbinding..
Maar hoe dan ook zijn wij EEN..
Dat heb ik ervaren bij het overlijden van mijn broertje, de onafscheidelijke verbinding die ik nog steeds ervaar, werd ik toen gewaar...
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon