Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 augustus 2012, 08:49   #21
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er zijn andere schrijvers hier die begrijpelijk nederlands schrijven en waarbij ik toch geen idee heb waar het over gaat of waarbij het mij duidelijk is dat het als een tang op een varken slaat. Ik zal geen namen noemen want ik wil niemand voor het hoofd stoten en ik ben vandaag in een opperbeste stemming (nog wel). Dan hangt het verder van mijn bui af of ik het nog eens lees of dat ik het laat voor wat het is. Dat laatste is, zo is uit ervaring gebleken, doorgaans het meest wijze om te doen.
Heb jij stemmingen jongen ?

Andere schrijvers zijn hier niet aan de orde, Keen stelt hier zijn leesbaarheid ter discussie en is bereid zich er aan te conformeren, hetgeen me tot vreugde stemt.

Het komt mij voor dat je hier op een forum bent om je gedachtegoed te delen en wanneer niemand jou leest, of dat het niet de bedoeling is dat iemand je begrijpt en op je reageert dat je dat dan maar moet doen in de beslotenheid van je eigen PC. Het lijkt me geen zware belasting om te proberen om als Nederlands onderdaan begrijpelijke taal te bezigen. Dat je vervolgens, ondanks je begrijpelijk Nederlands, niet wordt begrepen is een ander verhaal.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 09:13   #22
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
De Noorse luchten zijn fantastisch.
We liggen nu in een kleinere haven, aan de buitenkant (Mooring)
Het water is bladstil...de weerspiegeling van lichtjes en de buitenstilte , het verveelt nooit.

Elk woord wat word uitgekraamt door wie dan ook is....Geijl' Rob. (nee, nada , dat staat er niet

Ik laat mij niet leiden door de meeste stemmen gelden, Renoir en oa Ulla wel.
Die willen dat ik in een voor iedereen????? Begrijpelijke taal mijn quotes aanpas.
Wel...
Dat kan ik wel doen , maar dan zeg ik mijn ding niet meer, niet zoals het voor mij' juist voelt het te brengen.....

Wat nu ?
Wat nu????

Je switched uit verwarring toch ni?t ineens over op Het Denken h??!! (vooooorzichtig hoor....)
You know..

Ik begrijp lang niet alles wat je schrijft en daar zit 't 'm dan idd ook in.
Iets willen begrijpen is een dingetje van Het Denken! Wat zullen we nu krijgen?!
Er spreekt voor mij wel vaak een direktheid tot Leven uit die ook ik niet kan vatten.
Maar in die gevallen blijkt voor mij w?l overduidelijk uit dat 'n 'normaal' mens enkel leeft d.m.v. Denken en dat lijkt me 'n nog belangrijker mededeling van het Leven dan mind-begrijpen wat er staat.

Overigens ben ik het volgende helemaal eens met Rob en zelfs de betreffende denkers vragen zich niet eens af 'wat nu?'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er zijn andere schrijvers hier die begrijpelijk nederlands schrijven en waarbij ik toch geen idee heb waar het over gaat of waarbij het mij duidelijk is dat het als een tang op een varken slaat.
Citaat:
(nee, nada , dat staat er niet

Citaat:
Het water is bladstil...de weerspiegeling van lichtjes en de buitenstilte , het verveelt nooit.
..en om binnen advaita te blijven: je weet toch wel dat dit allemaal illusie is?.... gna! gna! gna!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 09:17   #23
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Heb jij stemmingen jongen ?

Andere schrijvers zijn hier niet aan de orde, Keen stelt hier zijn leesbaarheid ter discussie en is bereid zich er aan te conformeren, hetgeen me tot vreugde stemt.
'Keen' misschien wel maar of het Leven dat hij is dat gaat doen??
Oud 24 augustus 2012, 09:49   #24
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

En inmiddels zijn de druiven weer zuur en kan de zon weer niet in het water schijnen..

Tis soms jammer dat iemand ??k niemand is.

Zo kan 't zijn dat 't leven bestaat uit louter bedriegers..
Oud 24 augustus 2012, 09:58   #25
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht

Ik laat mij niet leiden door de meeste stemmen gelden, Renoir en oa Ulla wel.
Die willen dat ik in een voor iedereen????? Begrijpelijke taal mijn quotes aanpas.
Wel...
Dat kan ik wel doen , maar dan zeg ik mijn ding niet meer, niet zoals het voor mij' juist voelt het te brengen.....

Wat nu ?
Het is onzin wat je zegt over de meeste stemmen gelden. Kan natuurlijk niet voor Renoir spreken, maar ik laat mij daar zeker niet door leiden.

Wat ik gedaan heb is je alert gemaakt op hoe goedlopende communicatie werkt. En dat ik het wel prettig zou vinden voor de algemene leesbaarheid. En dat n.a.v. wat jij zelf aangaf en die quote kun je zo nalezen in mijn eerste bericht. Als je ABN gebruikt dan wel graag vanuit eigen inzicht/vermogen en niet omdat je het gevoel hebt dat iemand je dat oplegt. Zou ik zelf ook niet doen, dus dat "wil" ik niet op die manier, zoals jij het hier aangeeft.

Ik zou het gewoon fijn vinden als je moeite doet als iemand je vraagt wat je zegt daar gewoon antwoord op te geven, dat was in eerste instantie mijn insteek. Verder heb ik gezegd dat ik er persoonlijk geen "last" van heb en mij er ook verder niet aan erger. Ik doe zelf alle moeite om je te begrijpen, maar ik kom er vaak gewoon niet doorheen. Mijn begrip is daarom nog niet bedoeld als achterdeurtje om er niets aan te hoeven doen. Je berichten als Dynamo vond ik overigens ook nog niet super duidelijk.

Zou het wel op prijs stellen als je in het algemeen niet zomaar je conclusies trekt, daar ben je wel een ster in. En dat verpak je nogal omslachtig in je berichten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 10:05   #26
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
En inmiddels zijn de druiven weer zuur en kan de zon weer niet in het water schijnen..

Tis soms jammer dat iemand ??k niemand is.

Wat een kolder, je gebruikt taal om je uit te drukken, je bent je taal toch niet.

Wanneer je je in je allernatuurlijkste staat wilt manifesteren, uitdrukking geven aan je 'niemand zijn', moet je niet op een forum schrijven. Dat gaat pas tegen je natuur in.

Het zijn doorgaans de bedriegers die zich bedienen van warrige taal omdat zij degenen zijn die het resultaat van onbegrepen blijven nodig hebben.

Voorbeeld....

Citaat:
Elke rondtrekkende monnik kan in een Zentempel verblijven mits hij met degenen die er leven een discussie over Boeddhisme begint en deze wint. Als hij verliest, moet hij verder trekken. In een tempel in het noordelijk deel van Japan woonden twee monniken, die broers waren. De oudste was geleerd, maar de jongste was dom en had maar ??n oog.

Er kwam een rondtrekkend monnik en vroeg om onderdak, terwijl hij hen, zoals het hoorde, uitdaagde tot een debat over de verheven leer. De oudste broer, die die dag vermoeid was van het vele studeren, droeg de jongste op zijn plaats in te nemen. ?Vraag hem de dialoog zwijgend te houden,? waarschuwde hij.

De jonge monnik en de vreemdeling gingen dus bij de schrijn zitten. Na korte tijd stond de reiziger op, ging naar de oudste van de broers en zei: ?Uw jonge broer is geweldig. Hij heeft mij verslagen.? ?Vertel mij eens hoe het debat is verlopen,? zei de oudste.
Citaat:
?Nou,? legde de reiziger uit, ?eerst stak ik ??n vinger op, die Boeddha voorstelde, de Verlichte. Daarop stak hij twee vingers op, die Boeddha en zijn leer voorstelden. Ik stak drie vingers op, die Boeddha voorstelden, zijn leer en zijn volgelingen, die het harmonieuze leven leiden. Toen schudde hij zijn gebalde vuist voor mijn gezicht, waarmee hij wilde zeggen dat ze alle drie uit ??n besef voortkomen. Zo won hij, en ik heb dus niet het recht hier te blijven.? En met deze woorden vertrok de reiziger.
Wij doen hier niks anders dan zo interpreteren, want de woorden die doen er niet toe.

Citaat:
?Waar is die vent?? vroeg de jongste, terwijl hij op zijn oudere broer af kwam rennen.
?Ik hoor dat jij het debat hebt gewonnen.?
?Niks gewonnen. Ik zal hem een pak slaag geven.?

?Vertel me maar eens het onderwerp van het debat,? zei de oudste.
Een ander interpreteert het weer op zijn manier.

Citaat:
?Nou, zo gauw hij mij zag stak hij ??n vinger op, waarmee hij mij beledigde, want hij zinspeelde daarmee op het feit dat ik maar ??n oog heb. Omdat hij een vreemdeling was dacht ik, ik zal beleefd tegen hem zijn; dus stak ik twee vingers op om hem te feliciteren dat hij twee ogen had. Toen stak die onbeschofte ellendeling drie vingers op, om aan te geven dat wij samen maar drie ogen hadden. Ik werd toen kwaad en wilde hem een stomp geven, maar hij liep weg en toen was het afgelopen!?
Maar wat je hoort te doen is zeggen dat je van dat vingeren niks begrepen hebt.
Oud 24 augustus 2012, 10:08   #27
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Wie kan er nu iets aan doen wanneer dat niemand zijn alsmaar ni?t begrepen wordt?
Ondanks inmiddels talloze uitleggingen.

Niemand toch?
Oud 24 augustus 2012, 10:10   #28
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat wat dat leven waarneemt....
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 10:12   #29
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Wie kan er nu iets aan doen wanneer dat niemand zijn alsmaar ni?t begrepen wordt?

Niemand toch?
Ik zeg juist dat je er wat aan MOET doen. Zo heb ik zelf ervaren (in mijn jeugd) dat ik niet begrepen werd, en heb moeite gedaan me in begrijpelijke taal uit te drukken. Ik zie zelf dat me dat is gelukt, ik kan redenaties aangaan met mensen die ik eerst niet kon aangaan. Ben IK daar anders door geworden nee.

Taal is empirisch ontstaan en dit blijkt de beste vorm om je begrijpelijk uit te drukken.

Blikje staak je domme gelul want daarmee ontneem je anderen ontwikkeling waarvan je zelf zegt die niet te hebben en dat is op zich al een grote leugen.
Oud 24 augustus 2012, 10:16   #30
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:

Niemand toch?
Kletspraat, hij is op dat forum dat niet met name genoemd kan worden vanwege de verwijzing, gewoon normaal te lezen. Ik begrijp zijn beweegredenen dan wel niet, maar het is te bevatten wat hij bedoeld.

Overigens je verklaring van zijn woorden (zie mijn quote) heb ik zit te bestuderen en bestuderen, maar wat jij zegt kan ik niet in zijn verhaal vinden.

Babies spreken ook koeterwaals en wekken de suggestie elkaar te begrijpen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon