Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2012, 13:18   #321
Vagebond
Donataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Met je quote laat je wederom zien (tja..zo blijf ik aan de gang, zelfs met de meest simpele dingetjes, t' is toch wat...Marijke) dat je niet goed LEEST !, in mijn quote staat Nome' en niey Dome. Aanstaande donderdag Vlieg ik vanaf Bergen Airport naar Alaska met een tussenlanding in the States. Alaska is geen Canada. Eind September ben ik weer hier terug in Bergen, om dan alleen de boot terug te varen naar Nederland, ongeveer de eerste week van Oktober weer thuis. Dat is wat ik gezegt heb, en niet die verdraaiingen van julie verhaal , jij en Renoir.

Love you too
O ja Nome was het en idd Alaska, er stond me iets bij van die richting en heb er dus Canada van gemaakt exuus. Dat je in 3 dagen naar Bergen zou varen is idd niet tot me doorgedrongen. Dat je vanuit Bergen zal gaan vliegen heb ik ook niet mee gekregen maar zal vast wel ergens staan.

Maaaar h? Keen je had mij bij mijn vraag of je nog zou aanmeren bij IJsland bladiebla toch al uit de droom kunnen helpen want daar bleek toch zo ongeveer wel uit dat ik niet goed gelezen had en onterecht dacht dat je zou gaan varen. Of heb je die vraag niet gelezen?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 13:31   #322
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je geeft het gauw op met je laat maar zitten.

Is het zo moeilijk dat als wat je bent niet over kunt brengen
in een pure formulering? Die herkenning kan toch zo omslachtig niet zijn.
Waarom doe jij en bv Renoir, dan zo veel moeite om te zeggen dat je Als' en vanuit' Dat' spreekt ?, dat kan eenvoudig niet lieverd, dat is wat ik wil duiden in tegenstelling tot Renoir bv. Door dat soort vooringenomen achterlijke vertoon is een mens bv slechter af dan een geloof' in het nut van materialisme.

Het enigste wat je van mij kunt lezen zijn de weergaves van een verschijnsel m.b.t constateringen die het Onder-vind !, thats all, ik ben absoluut niet in staat om de essentie van Bewustzijn, of de Klaarheid van "Helderheid" als verschijnsel te vertegenwoordigen.....onmogelijk.
Het enigste wat ik kan vertonen is...Mens Zijn' in al z'n fasetten.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 13:45   #323
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
O ja Nome was het en idd Alaska, er stond me iets bij van die richting en heb er dus Canada van gemaakt exuus. Dat je in 3 dagen naar Bergen zou varen is idd niet tot me doorgedrongen. Dat je vanuit Bergen zal gaan vliegen heb ik ook niet mee gekregen maar zal vast wel ergens staan.

Maaaar h? Keen je had mij bij mijn vraag of je nog zou aanmeren bij IJsland bladiebla toch al uit de droom kunnen helpen want daar bleek toch zo ongeveer wel uit dat ik niet goed gelezen had en onterecht dacht dat je zou gaan varen. Of heb je die vraag niet gelezen?
Je quotes m.b.t deze materie worden nogal twijfelachtige van veel verbeelding aan elkaar hangende verhaaltjes...Marijke.
Leuk....but thats absolutly Not it'

Mijn quotes hangen evenzogoed van herinnering, geheugen en verbeelding aan elkaar, maar ik heb al 1000 x aangegeven dat het ook allemaal geeneen uitgezonderd...Onzin' is.
Kun jij dat ook zeggen van jouw quotes aangaande deze materie ?zo ja, dan maak je een prachtig stapje in de goede richting........Richtingloosheid
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 14:01   #324
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ps, wat wil je trouwens met de volgende vreemde zinsconstructie nou precies zeggen ?

Die bevinding als 'ervaring' /'beleving' is van nul, nul waarde m.b.t waar het naar duid' (laten we zeggen Wat' je bent
Het heeft alleen een relatieve waarde waar het als bevinding word opgenomen.......het Verschijnsel.

De eerste zin is duidelijk daar reageer ik op, van deze kan ik niks bakken.
Zoals ik het lees;

Vanuit 'Wat je bent' zijn er geen bevindingen.

Pas vanuit een bevinding krijgt iets waarde.

Er moet dus eerst een bevinding zijn ('een uit' een 'Wat je bent' 'zijn') wil er waarde zijn.

Voor de bevinding bestaat er waarde voor dat 'Wat je bent' niet (relatieve waarde).

M.a.w. enkel als er iets als bevinding wordt opgenomen krijgt het vanuit die bevinding waarde. Dat opnemen als bevinding en waarde noemen we verschijnsel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 14:25   #325
Vagebond
Donataris

Standaard

Citaat:
Je quotes m.b.t deze materie worden nogal twijfelachtige van veel verbeelding aan elkaar hangende verhaaltjes...Marijke.
Leuk....but thats absolutly Not it'
Ja dat kan zijn Keen dat was mij inmiddels ook wel helder. Gewoon een kwestie van niet goed gelezen hebben voor mij geen reden omdat dat nu eens uitgebreid te gaan evalueren en/of een zedepreek van jou aan te gaan horen in jou veronderstelling dat..... al knipoog je nog zo leuk

Citaat:
Mijn quotes hangen evenzogoed van herinnering, geheugen en verbeelding aan elkaar, maar ik heb al 1000 x aangegeven dat het ook allemaal geeneen uitgezonderd...Onzin' is.
Kun jij dat ook zeggen van jouw quotes aangaande deze materie ?zo ja, dan maak je een prachtig stapje in de goede richting........Richtingloosheid
Nou, nou, poeh, poeh, nog een keer, ik ben natuurlijk niet helemaal blind voor jou woordkunsten Keen en zoals gezegd ik heb er niks mee.

Is het voor jou belangrijk te weten waar ik mij al dan niet van bewust ben Keen?.

Jou quotes plak ik weer vast met een magneet aan de koelkastdeur bij alle anderen XXX.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 14:46   #326
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje Zelfkennis Ulla....
Het komt omdat je bij voorbaat en van je stemmingen afhankelijk eenvoudig een Weerstand hebt tegen mij, en hoe ik quotes vorm geef.
Op voorhand komt van alles en nog wat Niet binnen/over, omdat je de ontvangst er niet voor op kan brengen.....het past gewoon niet in je behoud'.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen jou of je quotes. En daar heb ik intensief na gekeken bij mezelf. Ze passen alleen niet zo bij mij wijze van communiceren. Ik heb niet zoveel aan langdradige en niet directe communicatie, het kost mij te veel moeite en dat geduld heb ik vanuit mijn karakter niet werkelijk. Nooit gehad ook. Ook al doe ik er soms of vaak ? moeite voor. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, ik heb betere dingen te doen dan mij op te houden met voor mij onnodige dingen.

Daarmee is het niet mijn bedoeling er een waarde aan te geven maar zegt wel hoe het voor mij werkt. En als je tegen zin voelt dan is dat deze. Ik maak verder geen onderscheid in mijn communicatie met niemand niet. En doe dat het liefst gewoon zo direct en to the point mogelijk. Dat (voor mij) moeilijke gedoe ligt mij gewoon niet.

Wat mij gewoon opvalt is dat je bij opmerkingen die je (niet lijken) te passen
altijd een antwoord "klaar" hebt en je labels plakt. Het lijkt zelfs haast een soort van automatisme. Van te voren weet ik al wat er komt. Het komt mij voor als een afleiding van wat er gevraagd is i.p.v. direct antwoord te willen of kunnen geven. Of je daar wel of niet iets mee kunt is niet aan mij, maar je zou ook eens kunnen overwegen om daar gewoon na te kijken zonder meteen weer met je antwoord klaar te staan.

Wijziging aangebracht door Ulla op 30 augustus 2012 om 22:06.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 15:47   #327
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Ulla,

Ik ga er altijd vanuit dat verlichten/gerealiseerden uit hun nek lullen.
Als 'n kip zonder kop.

Dan lost 't probleem zich altijd op.
Als er toevallig 's eentje iets zegt dat binnenkomt (dat komt ook voor) dan heb je gewoon geluk.
Dat is alles.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 16:00   #328
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ulla,

Ik ga er altijd vanuit dat verlichten/gerealiseerden uit hun nek lullen.
Als 'n kip zonder kop.

Dan lost 't probleem zich altijd op.
Als er toevallig 's eentje iets zegt dat binnenkomt (dat komt ook voor) dan heb je gewoon geluk.
Dat is alles.
Lijkt mij juist ook een trucje van je mind om het zo te zien.
Ik weet zelf niet zo goed wat ik met dat begrip aan moet.
En voor mijn gevoel hecht je daar dan ook geen waarde meer aan op een manier dat je dan uit je nek gaat lullen. Juist niet, toch?
Volgens mij bestaat het dan niet eens meer in de duale zin van bestaan.
Oud 30 augustus 2012, 16:08   #329
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Ulla,

Ik ken er nog zo'n paar die 'pure onzin' schrijven.
Tja...moeilijk is dat voor de mind.

Laat 'm maar gewoon die mind.
But mind you! Zit er DIK in dat de mind 't er niet bij laat zitten!
Dat ie 't NIET pikt!

Daar kun je dan weer de mindmensen uit herkennen.

(lees: denkmensen)
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 16:25   #330
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ulla,

Ik ken er nog zo'n paar die 'pure onzin' schrijven.
Tja...moeilijk is dat voor de mind.

Laat 'm maar gewoon die mind.
But mind you! Zit er DIK in dat de mind 't er niet bij laat zitten!
Dat ie 't NIET pikt!

Daar kun je dan weer de mindmensen uit herkennen.

(lees: denkmensen)
Bedoelde o.a. dat het ook een trucje is om te denken dat wie dan ook uit zijn nek lult en het probleem dan opgelost is. Op die manier pas je zelf toch ook een mind trucje toe? Zelfs al heeft iemand het "hoog" in zijn bol of komt voor jou zo over, dat zegt toch nog ( ook) alles over jezelf en hoe je erop reageert?

Je ontneemt je zelf wel om er na te kijken door een kant en klare uitwijkmogelijkheid toe te passen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon