Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 mei 2013, 14:32   #11
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Tja ..., wat is het 'het wordt tijd dat' dan waard?
Wachten tot Sinterklaas en Kerst op 1 dag vallen?
Ik leuter wel mee hoor, Rob. een forum als dit stimuleert iig mijn eigen denken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 14:34   #12
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik leuter wel mee hoor, Rob. een forum als dit stimuleert iig mijn eigen denken.
En je ziet ook geen gesprekken over 'dat waar het beter over zou kunnen gaan' voorbijkomen, waar je op in zou kunnen haken?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 14:43   #13
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
En je ziet ook geen gesprekken over 'dat waar het beter over zou kunnen gaan' voorbijkomen, waar je op in zou kunnen haken?
Nee. Deze thread is al talloze malen voorbijgekomen in allerlei vormen.
Op zich is er niets mis mee om dat zelfbeeld te bespreken, maar het is een herhaling van zetten. Het is ook niet zo dat ik niet wil meeleuteren.
Maar als ik telkens hetzelfde hier loopt te verkondigen wordt dat vervelend voor jullie en ook voor mij.
Oud 10 mei 2013, 15:52   #14
Pionne
Jubilaris

Pionne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Deze thread is al talloze malen voorbijgekomen in allerlei vormen.
Op zich is er niets mis mee om dat zelfbeeld te bespreken, maar het is een herhaling van zetten. Het is ook niet zo dat ik niet wil meeleuteren.
Maar als ik telkens hetzelfde hier loopt te verkondigen wordt dat vervelend voor jullie en ook voor mij.
Jammer, ik vind het juist wel een interessant onderwerp! Maar goed, voor jullie herkauwd, dat begrijp ik dan wel.

Ik vind het er hier overigens pittig aan toe gaan. De analogie van een tennistoernooi komt bij me op. De bal wordt pittig heen en weer geslagen, ik kan 'm soms niet eens volgen. Maar ik heb dan ook nooit getennist, ben niet getraind. En durf --dus-- nog niet goed mee te doen.

Het is een spel, toch, allemaal? En het heeft niets met strijdende ego's te maken? Meer met het bedrijven van sport, omdat ?cht vechten niet meer hoeft? Zoiets?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:07   #15
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men dat nou van mij zou zeggen, dan zou ik het begrijpen. Ik zit hier al weer vanaf het begin en met een aantal mensen van hier zaten we daarvoor ook al een aantal jaren op een vergelijkbaar forum. Maar jij bent nog maar net binnen, man. Hoewel je wel goed je best doet, met het aantal berichten dat je al geplaatst hebt. Maar ondertussen heb ik het idee nog weinig van je gezien te hebben. Logisch, men legt doorgaans niet de hele ziel en zaligheid open bloot op een forum waar men nog redelijk nieuw is. En dat is ook helemaal vrij om dat (niet) te doen, uiteraard. Ik ben zelfs soms nog verrast door het aantal mensen dat hier meeleest. De passieve consumptie is groot. Maar wil het wat worden hier, dan is het aan degenen die hier schrijven om er inhoud aan te geven. Maar ja, er gaan ook mensen naar de sauna als het 'badpakken aanhouden' dag is ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:27   #16
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Jammer, ik vind het juist wel een interessant onderwerp! Maar goed, voor jullie herkauwd, dat begrijp ik dan wel.

Ik vind het er hier overigens pittig aan toe gaan. De analogie van een tennistoernooi komt bij me op. De bal wordt pittig heen en weer geslagen, ik kan 'm soms niet eens volgen. Maar ik heb dan ook nooit getennist, ben niet getraind. En durf --dus-- nog niet goed mee te doen.

Het is een spel, toch, allemaal? En het heeft niets met strijdende ego's te maken? Meer met het bedrijven van sport, omdat ?cht vechten niet meer hoeft? Zoiets?
Jij snapt het. Maar mocht het toch onverhoopt zeer doen dan heb je je ego ietwat te serieus genomen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:44   #17
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
De analogie van een tennistoernooi komt bij me op. De bal wordt pittig heen en weer geslagen, ik kan 'm soms niet eens volgen.

Dat komt omdat er vaak getennist word zonder ballen,.....pittig,...maar zonder ballen!

Maar Niets heeft gelijk, ik ga ook pas op niveau praten als de rest dat eerst doet!!!!

Tsss
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:46   #18
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dat komt omdat er vaak getennist word zonder ballen,.....pittig,...maar zonder ballen!

Maar Niets heeft gelijk, ik ga ook pas op niveau praten als de rest dat eerst doet!!!!

Tsss
Vooral op niveau. Nu nog weten welk niveau.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:55   #19
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Vooral op niveau. Nu nog weten welk niveau.
Nou uuuuh,...dit niveau,.....maar dan uuuuh,.....hoger?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 16:56   #20
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Als men dat nou van mij zou zeggen, dan zou ik het begrijpen. Ik zit hier al weer vanaf het begin en met een aantal mensen van hier zaten we daarvoor ook al een aantal jaren op een vergelijkbaar forum. Maar jij bent nog maar net binnen, man. Hoewel je wel goed je best doet, met het aantal berichten dat je al geplaatst hebt. Maar ondertussen heb ik het idee nog weinig van je gezien te hebben. Logisch, men legt doorgaans niet de hele ziel en zaligheid open bloot op een forum waar men nog redelijk nieuw is. En dat is ook helemaal vrij om dat (niet) te doen, uiteraard. Ik ben zelfs soms nog verrast door het aantal mensen dat hier meeleest. De passieve consumptie is groot. Maar wil het wat worden hier, dan is het aan degenen die hier schrijven om er inhoud aan te geven. Maar ja, er gaan ook mensen naar de sauna als het 'badpakken aanhouden' dag is ...

Mooie vergelijking. In de sauna heb ik geleerd mij (letterlijk) bloot te geven.
Maar als ik daar klaar ben, kleed ik me altijd weer aan. Hier blootgeven heeft alleen zin als het ook begrepen wordt. Zolang men nog met kleinzielig ego-gedoe bezig is heeft het niet zo veel zin.

Anders gezegd: in de sauna geef ik mij rustig bloot. Midden in de stad niet. Dat heeft zo zijn redenen (afgezien van de strafbaarheid) die voor de hand liggen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon