Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 juni 2014, 13:25   #1
Mihaela
Singularis

Standaard Hallo Renoir

Als mensen in gesprek raken op een draadje, en als jij het draadje splitst, kan dat het gevolg hebben dat het gesprek dood maakt.
Volgens mij zou correcter zijn om aan de persoon aan wie je het nieuwe draadje verbindt, toestemming te vragen om dat te doen.
Door de naam van de persoon eronder te zetten, wordt de indruk gewekt dat de persoon zelf het draadje geopend heeft. Het is eigenlijk een vorm van inbreuk, en gebrek aan communicatie.
Zo een daad be?nvloedt vervolgens het gesprek, zeg gerust het maakt het gesprek dood.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2014, 13:31   #2
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
als jij het draadje splitst
Soms ontstaan er in een gesprek wat zijwegens, die uiteindelijk weer naar het oorspronkelijke onderwerp leiden.
Ik vind je te rap in, in iets splitsen terwijl het gesprek nog gaande is, terwijl het onderwerp niet echt veranderd is.
Oud 18 juni 2014, 19:57   #3
Rennie
Singularis

Standaard

Ik probeer de deelname, voor zover dat mogelijk is, te scheiden van de beheerstaken, want ik moet voor die beheerstaak een (gezag dragende) pet op omdat er nou eenmaal iemand moet zijn die door allerhande tegenstrijdige belangen heen een eenduidig lijn volgt en daar naar optreedt. In die hoedanigheid heet ik Gargamel en als deelnemer Renoir.

Toen ik deelnemer was op het forum van Remon had ik dezelfde bezwaren als jij, ook ik was het zelden eens met zijn manier van leiding nemen. Echter sinds ik er voor sta denk ik daar heel anders over en ik zou je het leiden van het forum willen aanbevelen om daar achter te komen zodat je uiteindelijk tot dezelfde bevindingen zult komen als ik.

Het is hier een forum en geen blog met een draadje dat continu door reacties van verschillende aard opvolgend behandeld. Om redenen dat je iets terug kunt vinden zijn er diverse onderwerpen. Het komt regelmatig voor dat ik denk 'waar heb ik dat ook al weer zien staan' of 'waar heb ik dat ook alweer geschreven'. Ik heb me soms helemaal wezenloos gezocht omdat er doorgaans geen enkele orde in is te ontdekken.

Iedereen heeft hier een eigen forum draadje gekregen waarin hij/zij z'n onderwerp uitputtend gestalte kan geven, daarbuiten had ik graag dat iemand bij wisseling van onderwerp een nieuw draadje aanmaakt. Ik vond Guru een schitterend onderwerp om afzonderlijk te benaderen en ook omtrent de schrijftaal zou ??n enkel draadje waarin het 'schrijven van duidelijke taal' uitputtend wordt behandeld zeer welkom zijn.

Zoals gezegd is het forumtechnisch niet mogelijk om zelf de initiatiefnemer te zijn van een nieuw draadje dus is daaraan automatisch de naam verbonden van degene die als eerste in de lijn van dat nieuw geplaatste draadje met zijn quote voorkomt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2014, 21:41   #4
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik probeer de deelname, voor zover dat mogelijk is, te scheiden van de beheerstaken, want ik moet voor die beheerstaak een (gezag dragende) pet op omdat er nou eenmaal iemand moet zijn die door allerhande tegenstrijdige belangen heen een eenduidig lijn volgt en daar naar optreedt. In die hoedanigheid heet ik Gargamel en als deelnemer Renoir.

Toen ik deelnemer was op het forum van Remon had ik dezelfde bezwaren als jij, ook ik was het zelden eens met zijn manier van leiding nemen. Echter sinds ik er voor sta denk ik daar heel anders over en ik zou je het leiden van het forum willen aanbevelen om daar achter te komen zodat je uiteindelijk tot dezelfde bevindingen zult komen als ik.

Het is hier een forum en geen blog met een draadje dat continu door reacties van verschillende aard opvolgend behandeld. Om redenen dat je iets terug kunt vinden zijn er diverse onderwerpen. Het komt regelmatig voor dat ik denk 'waar heb ik dat ook al weer zien staan' of 'waar heb ik dat ook alweer geschreven'. Ik heb me soms helemaal wezenloos gezocht omdat er doorgaans geen enkele orde in is te ontdekken.

Iedereen heeft hier een eigen forum draadje gekregen waarin hij/zij z'n onderwerp uitputtend gestalte kan geven, daarbuiten had ik graag dat iemand bij wisseling van onderwerp een nieuw draadje aanmaakt. Ik vond Guru een schitterend onderwerp om afzonderlijk te benaderen en ook omtrent de schrijftaal zou ??n enkel draadje waarin het 'schrijven van duidelijke taal' uitputtend wordt behandeld zeer welkom zijn.
Zeker begrijp ik dat zeer lastig is om een forum te beheren.

Zoals gezegd is het forumtechnisch niet mogelijk om zelf de initiatiefnemer te zijn van een nieuw draadje dus is daaraan automatisch de naam verbonden van degene die als eerste in de lijn van dat nieuw geplaatste draadje met zijn quote voorkomt.
Zeker begrijp ik dat zeer lastig is om een forum te beheren. Alsnog, het lijk me heel erg simpel om een keer te overleggen wat de leden ervan vinden, er zijn er niet zo veel mensen actief, dus je zou een keer het onderwerp kunnen bespreken. Letters in overvloed op je toetsenbord.

Wat vindt men ervan, als je een draadje splitst met hun naam eronder?

Ik vraag me af of je het niet hebt aan zien komen, de irritatie en verontwaardiging van Mara. Ik zag het direct aankomen bij het splitsen van het draadje.
Of heb je weinig mensenkennis, of deed je het erom, om wat extra spanning te cre?ren op het forum.
Oud 18 juni 2014, 21:47   #5
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Het komt regelmatig voor dat ik denk 'waar heb ik dat ook al weer zien staan' of 'waar heb ik dat ook alweer geschreven'. Ik heb me soms helemaal wezenloos gezocht omdat er doorgaans geen enkele orde in is te ontdekken.
Op mij komt over dat jij je meer druk om maakt om iets op te zoeken, in plaats van een gesprek, die NU plaats vindt te laten zijn van wat het is. Ik vind het jammer dat jij het gesprek dood maakte.
Gurdieff was ook een guru, dus wat dat betreft vind ik niet kloppen dat jij het draadje splitste. Voor mij is er nu geen vervolg meer op het gesprek, gezien het feit dat jij met je keuze het hele gesprek op een ander tour hebt gegooid.
Ik vond een interessant gesprek plaats vinden met Mara, en je handeling heeft de flow totaal gestoord.
Jammer!
Oud 19 juni 2014, 10:50   #6
Rennie
Singularis

Standaard

In het idealisme van de beginfase wilde ik alles met iedereen overleggen tot wie er ge-band moest worden aan toe. Er was een alleszins redelijke beheerder ArryG en ik was, zoals ik van aanvang af aan al wilde, alleen maar deelnemer. Maar de man werd getreiterd, gepest en het bloed onder z'n nagels vandaan gehaald onder andere door ene Vagebond en ene Mihaela en gaf er al spoedig weer de brui aan.

Het werd een kleuterklas in volkomen anarchie en het forum heeft verschillende keren voor sluiting gestaan, afijn graaf maar wat in je herinneringen en je weet er alles weer van. Vanaf toen was het aanvankelijk idealisme ook gelijk over en de mening postgevat dat de mensheid niet in vrede kan leven maar overal zijn ongenuanceerde stempel op moet drukken en dat er dientengevolge een straffe leider moet zijn die alles in banen leidt.

Nu zijn het twintig actieve deelnemers straks wellicht 80 en in die gevarieerdheid (verdeeldheid) ga ik niet uitgebreid overleggen, temeer daar ik zelf wel weet hoe ik het wil hebben. En zoals ik het wil hebben daar gaat het hier helemaal niet over dus het boeit me niet wat 'ze' vinden van de maatregelen die ik neem. Als het niet bevalt dan zoek je maar een ander forum waar je aansluiting hebt. Waar je je ei wel kunt leggen.

Die interessante discussie die je zegt dat ik verstoord heb vind ik helemaal niet interessant, het is een hoop slap gezwam en dus vind ik de splitsing belangrijker dan het verloop. Mara heeft niet dezelfde argumenten als jij om verbolgen te zijn en vanwege dat verschil kun je dat onmogelijk hebben kunnen zien aankomen. Ik wel als ik me het vroegere voorval had herinnerd, maar ik was het kwijt al begon het met z'n reactie weer te dagen.

Het is dat ik niks beters te doen heb dat ik op je geleuter reageer. Maar jij ziet helemaal niks van wat er is, je zit alleen maar tegen je eigen perceptie aan te kijken en projecteert dat de wereld in. En je wilt ook helemaal niet 'weten', je schermt met wat mensenkennis en priegelt wat in de marge met je idee wie je denkt te zijn. Heel zielig allemaal.
Oud 19 juni 2014, 17:05   #7
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
In het idealisme van de beginfase wilde ik alles met iedereen overleggen tot wie er ge-band moest worden aan toe. Er was een alleszins redelijke beheerder ArryG en ik was, zoals ik van aanvang af aan al wilde, alleen maar deelnemer. Maar de man werd getreiterd, gepest en het bloed onder z'n nagels vandaan gehaald onder andere door ene Vagebond en ene Mihaela en gaf er al spoedig weer de brui aan.
Dat meen je toch niet joh, het was uitdagen, en de virtuele persoon ArryG bestond ineens niet meer.

Citaat:
Het werd een kleuterklas in volkomen anarchie en het forum heeft verschillende keren voor sluiting gestaan, afijn graaf maar wat in je herinneringen en je weet er alles weer van. Vanaf toen was het aanvankelijk idealisme ook gelijk over en de mening postgevat dat de mensheid niet in vrede kan leven maar overal zijn ongenuanceerde stempel op moet drukken en dat er dientengevolge een straffe leider moet zijn die alles in banen leidt..
Mooi toch Renoir, je krijgt keer op keer terug wat jij op andere forums hebt gedaan. Wees dankbaar voor de spiegels die je aangeboden worden, zo kan je ook de mensen begrijpen die je een ban gaven, of die je dulden.
Geen dank~!~
Citaat:
Als het niet bevalt dan zoek je maar een ander forum waar je aansluiting hebt. Waar je je ei wel kunt leggen.
Wat ik met mijn eitjes doe is het jouw zorg niet. Als het je niet bevalt doe gerust je ding, ik typ hier!!
Citaat:
Nu zijn het twintig actieve deelnemers straks wellicht 80 en in die gevarieerdheid (verdeeldheid) ga ik niet uitgebreid overleggen, temeer daar ik zelf wel weet hoe ik het wil hebben. En zoals ik het wil hebben daar gaat het hier helemaal niet over dus het boeit me niet wat 'ze' vinden van de maatregelen die ik neem.
Straks wellicht (80 mensen), dan zie je dan maar. Hoop en dromen zijn menselijk.
Ik had het over de situatie van NU, en namelijk waren er maar twee personen met wie je had mogen communiceren, en geen 80.
En trouwens, gedane zaken nemen geen keer, maar de volgende keer let erop Renoir. Het klopt niet om een draadje te openen met de naam van een persoon die daar niet voor gekozen heeft. Het rikt naar plagiaat/bedrog.
Je kan creatief zijn, en voor nieuwe draadjes een 'virtueel persoon' onder zetten. Je kan dan ''Nieuw'' noemen, of wat dan ook, iets wat duidelijk aangeeft dat jij gekozen hebt om het draadje te splitsen.
Ben je daar te trots voor, om een goed advies aan te nemen?

Citaat:
Die interessante discussie die je zegt dat ik verstoord heb vind ik helemaal niet interessant, het is een hoop slap gezwam en dus vind ik de splitsing belangrijker dan het verloop.
Of jij interessant vindt of niet kan me geen worst wezen, ik vind je teksten ook vaak oninteressant. Het ging nu niet over of het je interesseerde of niet, maar of het gesprek in verband stond met Gurdieff of niet.
Citaat:
Mara heeft niet dezelfde argumenten als jij om verbolgen te zijn en vanwege dat verschil kun je dat onmogelijk hebben kunnen zien aankomen. Ik wel als ik me het vroegere voorval had herinnerd, maar ik was het kwijt al begon het met z'n reactie weer te dagen.
Het gaat niet niet om argumenten, maar om reacties. Jij 'sliep', en dus gedroeg je weer zoals gewoonlijk. Vervolgens kreeg je van Mara precies dezelfde reactie uit zijn 'slaap', en ga zo verder. Jouw moment van onderzoek.

Citaat:
Het is dat ik niks beters te doen heb dat ik op je geleuter reageer. Maar jij ziet helemaal niks van wat er is, je zit alleen maar tegen je eigen perceptie aan te kijken en projecteert dat de wereld in. En je wilt ook helemaal niet 'weten', je schermt met wat mensenkennis en priegelt wat in de marge met je idee wie je denkt te zijn. Heel zielig allemaal.
Ik zie jou steeds precies reageren zoals je hierboven omschrijft Renoir. Draai gerust om, en wees een keer een voorbeeld, en voer een keer uit wat je preekt.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 19 juni 2014 om 18:51.
Oud 20 juni 2014, 09:27   #8
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooi toch Renoir, je krijgt keer op keer terug wat jij op andere forums hebt gedaan. Wees dankbaar voor de spiegels die je aangeboden worden, zo kan je ook de mensen begrijpen die je een ban gaven, of die je dulden.
Geen dank~!~
Ik krijg helemaal niet keer op keer terug wat ik op andere forums gedaan heb en ik begrijp Remon niet die mij een ban gaf. Ik begrijp alleen mij zelf waarom ik Niets een ban gaf. Wat Remon gedaan heeft leeft in zijn perceptie niet de mijne en wat er in zijn perceptie leeft boeit me net zo min als wat er in jouw perceptie leeft.

Wat ego namelijk doet is gedachte opdringen, noemt dat spiegels en eist dankbaar. Wat ik hier doe en propageer is gedachten die je hebt aan het wankelen brengen. Ik wil wel eens suggesties doen hoe het mogelijk bij een ander zit maar ik heb niet de intentie een gedachte op te dringen. Maar zo ziet ego dat niet die ziet zichzelf weerspiegeld en niet wat er is.

Je kletst vanuit wat er in jou leeft en dat heeft niets met mij te maken. Ik weet dat ego graag een dominante persoonlijkheid is die anderen graag zijn wil oplegt en omdat ego ego ziet ziet het dat fenomeen ook elders en dat heeft zijn belangstelling 'hoe doet ie dat, dat wat hij kan dat wil ik ook'. Om die reden heeft ook Gurdjieff zijn belangstelling.

Citaat:
Ik zie jou steeds precies reageren zoals je hierboven omschrijft Renoir.
En daar blijf ik mee doorgaan tot je het een keer opgeeft je eigen perceptie op de wereld te projecteren, maar je bent een hopeloos geval. Je blijft maar naar buiten wijzen.
Oud 20 juni 2014, 15:39   #9
Mihaela
Singularis

Standaard

Ik vind jou amusant Renoir, hoe jij steeds, vanuit je onbewustheid, een poging doet om mij te prikkelen.....,
Citaat:
boeit me net zo min als wat er in jouw perceptie leeft.
Citaat:
Je kletst
Citaat:
maar je bent een hopeloos geval.
,..maar om nu verder in gesprek met jou te gaan vind ik saai, want je blijft jezelf herhalen.

Ik heb gezegd wat ik te zeggen had. Jouw antwoord, en grove uiting, zegt me niets.

Adios amigo.. ik ga op een ander draadje typen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon