Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 november 2014, 15:46   #1
Rennie
Singularis

Standaard Kan mentale angst een einde nemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Angst, mentale angst, wijlen forumlid Mara heeft er een topic over gestart onder de forumnaam Vesselin op senniorennet-be. Zie bron *)

Kan mentale angst een einde nemen?.

Ver of interessant is het niet gekomen / geworden want onze vriend Tandem, daar postend onder 'YYZ' trok het zoals we hier van hem gewend waren naar 'de politiek en de geldschrokkende zwijnen...'
Mara-Vesseling is nu tijdelijk gebanned daar omdat hij zich 'onbetamelijk' gedroeg al lange tijd (zeker tegen YYZ alias Tandem) en ik volledig (al mijn posts verwijderd) omdat ik volgens de moderatie mij geregistreerd had met alleen tot doel om een bepaalde persoon (YYZ-Tandem dus) het vuur aan de schenen te leggen! hahaha!
Godverdomme, ik kon het niet laten YYZ-Tandem daar de huid vol te schelden omdat hij zo'n interessant onderwerp weer volledig liet verzanden waardoor er voor mij en mara niets anders opzat dan het maar volledige kolder te laten worden totdat de moderatie het topic sloot.
Renoir: pluim voor jou.

Dat gezegd zijnde allemaal, misschien wel is de moeite om hier een topic te openen met dezelfde titel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van het seniorennet.be
Kan de mentale angst voor het individu een einde nemen?
Nogmaals: ik heb het hier niet over de fysieke afweermechanismen die gevaar vermijden, ter bescherming van het fysieke overleven!
Maar is het mogelijk je psychologisch, volkomen veilig te voelen, zodat je onbekommerd bent, en de vrijheid verkrijgt om van het leven - het interval tussen geboorte en dood - te genieten?
Wat denken jullie...

*) Bron.

Afbeelding van Mara zoals ik hem in herinnering heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara
Vervallen in oppervlakkige clich?s is een intellectueel gebeuren. Dan theoretiseer je alleen maar over dat waar ik het hier over heb.
Als dat het geval is lijd je nog niet genoeg! Als je maar genoeg 'afziet' doe je er iets aan!
Het is als wanneer er een huis in brand staat en dat je dan zou debatteren over de beste manier om te blussen! Dat kan niet, je neemt een emmer water, belt de brandweer... je handelt of de zaak is verloren.
Als je wilt dat je leven betekenis heeft moet je afrekenen met angst en weerstand. Er is geen andere weg. Het is iets wat je doet!
Wat doe jij?
Ik lees je al acht jaar. En in die acht jaar doe je niets anders dan je 'brainchild', je geniale inzichten rond financieel en economisch beleid presenteren. Maar niemand doet er iets mee... waarom niet?
Omdat je de kar voor het paard spant!
Buiten beschouwing gelaten of je idee?n inderdaad hout snijden, heb je een publiek nodig om er mee aan de slag te gaan. Maar dat publiek is gevangen in ego?sme als gevolg van angst en weerstand.
Dat moet eerst opgelost worden. Verandering gebeurt van binnen uit en niet van buiten af, zoals jij schijnt te geloven.

Citaat:
Het soort regering dat we krijgen staat niet los van de psychologische toestand waarin de bevolking zich bevindt.
'Ieder voor zich' is nog altijd het geldende credo en zal wellicht tot grote catastrofes leiden.
De kritische massa van mensen, die hun ego?sme achter zich gelaten hebben, is waarschijnlijk niet bereikt en meer lijden is nodig op deze planeet om een mentaliteitsverandering mogelijk te maken.

Citaat:
O dierbare YYZ,
Vanaf nu bemin ik u onvoorwaardelijk!
Gij waart de ultieme test voor de authenticiteit en de kracht van de universele liefde in mij!
Ik heb de afkeer voor uw persoon overwonnen en sluit u voor altijd liefdevol in mijn hart!
Alleen, mijn allerliefste zoeteke, uwe teksten en uwe schema's kan ik nog altijd niet lezen, zonder dat mijn lichaam wordt overdekt met een jeukend eczeem en een hardnekkige diaree mijne ingewanden in zijn greep krijgt - en ik heb al zo weinig onderbroeken!
Mocht gij u door mijne woorden beledigd en gekwetst gevoeld hebben, vraag ik u daarvoor oprecht vergiffenis!
Je t'aime!
Ton Vesselin!
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2014, 15:51   #2
Rennie
Singularis

Standaard Bekroonde inzending.

Oud 10 november 2014, 16:57   #3
Rennie
Singularis

Standaard

Zie je niet Puppetji dat zich juist door het tegenspel dat YYZ aan Vesselin bied mooie diepe gedachten aan hem ontspringen.

Allemaal zeer lezenswaardig wat hij naar aanleiding van het tegenspel geboden zegt.

Maar ik kan niet alles van daar naar hier halen er is sprake van eigendomsrecht van seniorennet.be indien daar gepost wordt. Maar wel een mooie discussie.

Citaat:
Het is niet toegelaten teksten/berichten of gedeelten hiervan over te nemen of te publiceren, te vertalen of te citeren op een andere website of andere media, of onder welke vorm dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SeniorenNet. Dit omwille van auteursrechten, maar ook voor de bescherming van de privacy van onze gebruikers.
Het is ook verboden om persoonsgegevens te verzamelen van onze bezoekers, de e-mail adressen te kopi?ren of op te slaan in een databank of op eender welke andere manier te verzamelen of op te slaan.
De ware identiteit ook van de naam Mara zowel als Tandem zijn onbekend hier.
Oud 10 november 2014, 17:11   #4
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zie je niet Puppetji dat zich juist door het tegenspel dat YYZ aan Vesselin bied mooie diepe gedachten aan hem ontspringen.

Allemaal zeer lezenswaardig wat hij naar aanleiding van het tegenspel geboden zegt.

Maar ik kan niet alles van daar naar hier halen er is sprake van eigendomsrecht van seniorennet.be indien daar gepost wordt. Maar wel een mooie discussie.
Prachtig. Dank voor het plaatsen. En je kent me, ik kan het natuurlijk niet laten om te zeggen dat als jij je ze nu niet gelijk had weg gejaagd.....that reminds me.....heeft ons aller Hab nu feitelijk een berisping of een ban? Dat is me uit de woorden van Gargamel niet duidelijk geworden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2014, 17:13   #5
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook erg mooi. Zou het zo aan de wand hangen. Mooie kleuren, mooie beelden, mooie woorden.
Oud 10 november 2014, 17:18   #6
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Niet lullen, maar poetsen, zei mijn vader altijd al. Mooie woorden. ze zijn net als pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden? Heet niet voor niks Calv?, vanwege de overheerlijke calvinistische inslag. Daar wordt het extra smeuiig van. Zo, nu ga ik jullie verlaten, ik ga lekker in mijn badje met zout, om alle giftige stoffen en gifkikkers, uit mijn lijf te laten verdwijnen. En ik ben nu al zo 'n stuk opener en toegankelijker. Dat belooft nog wat voor vanavond, maakt allen de borstjes maar natje. Zeg niet, dat ik niet gewaarschuwd heb.
Oud 10 november 2014, 17:19   #7
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Prachtig. Dank voor het plaatsen. En je kent me, ik kan het natuurlijk niet laten om te zeggen dat als jij je ze nu niet gelijk had weg gejaagd.....that reminds me.....heeft ons aller Hab nu feitelijk een berisping of een ban? Dat is me uit de woorden van Gargamel niet duidelijk geworden.
Correctie: Als hij zich door mijn (kritische) opstelling niet hadden laten wegjagen en Tandem is uitgesloten van deelname omdat hij alles vol spamt met zijn politieke en financi?le voorkeuren. Zijn stokpaardje is niet de doelstelling van dit forum.

Ik heb geen idee waarom Hab niet meer schrijft, een uitsluiting heeft hij niet.
Oud 10 november 2014, 17:24   #8
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Als hij zich door mijn (kritische) opstelling niet hadden laten wegjagen en Tandem is uitgesloten van deelname omdat hij alles vol spamt met zijn politieke en financi?le voorkeuren. Zijn stokpaardje is niet de doelstelling van dit forum.

Ik heb geen idee waarom Hab niet meer schrijft, een uitsluiting heeft hij niet.
Ok. Bedankt. Wat betreft dat laten wegjagen, en jouw kritische opstelling. Ik kan alleen jou er nog op aanspreken , hen, door jouw toedoen, niet meer....dus doe het er maar mee.
Oud 10 november 2014, 17:27   #9
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ok. Bedankt. Wat betreft dat laten wegjagen, en jouw kritische opstelling. Ik kan alleen jou er nog op aanspreken , hen, door jouw toedoen, niet meer....dus doe het er maar mee.
Mara heeft nadrukkelijk verlangd uitgeschreven te worden, hij kan wat mij betreft zo terug. Wanneer Tandem zijn politieke en financi?le praatjes voor zich houdt ook, maar ik heb dan, vrees ik, veel te doen qua moderatie want hij schroomt niet het forum te misbruiken.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon