Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 april 2015, 01:31   #121
Alliswell
Jubilaris

Alliswell's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Inderdaad is dat zoals al vaker gezegd geen sinecure je zou het ego te slim af moeten zijn en daar zou je in de aanvang goed hulp bij kunnen gebruiken vandaar ook dit forum. Op een later tijdstip van het zelfonderzoek, wanneer waarheid herkend wordt neemt bewustzijn het van deze hulp over.
Her ego zal altijd graag zeggen dat het moeilijk is of zelfs bijna onmogelijk, maar zijn enigste doel is om te ontmoedigen en te weerhouden de hulp te aanvaarden die het pad makkelijk maakt.

In mijn ervaring is D? Hulp het Bewustzijn (Of hoe je het ook noemen wilt..God, Geest, ware Zelf..etc). Deze hulp moet niet worden losgelaten, maar gaat de weg met je van transformatie. Totdat je (weer)"WEET" dat je er deelgenoot van bent ...in liefde en ??nheid ermee ??n gebleven en maakt geen verwijt dat het een tijdje(in de illusie van tijd) vergeten was en een omweg van angst en eenzame afscheiding maakte. Het was geen werkelijkheid en de waarheid heb je niet veranderd. Je eigen waarheid, je ??nheid met allen, die je bent als onmisbaar deel, heb je niet veranderd. In het kort (uit een cursus in wonderen): "het middel(hulp) en het doel(je ware zelf,god, bewustzijn...etc)zijn ??n".
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2015, 09:54   #122
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Her ego zal altijd graag zeggen dat het moeilijk is of zelfs bijna onmogelijk, maar zijn enigste doel is om te ontmoedigen en te weerhouden de hulp te aanvaarden die het pad makkelijk maakt.
Zo ziet het er uit inderdaad.

Citaat:
In mijn ervaring is D? Hulp het Bewustzijn (Of hoe je het ook noemen wilt..God, Geest, ware Zelf..etc). Deze hulp moet niet worden losgelaten, maar gaat de weg met je van transformatie. Totdat je (weer)"WEET" dat je er deelgenoot van bent ...in liefde en ??nheid ermee ??n gebleven en maakt geen verwijt dat het een tijdje(in de illusie van tijd) vergeten was en een omweg van angst en eenzame afscheiding maakte. Het was geen werkelijkheid en de waarheid heb je niet veranderd. Je eigen waarheid, je ??nheid met allen, die je bent als onmisbaar deel, heb je niet veranderd. In het kort (uit een cursus in wonderen): "het middel(hulp) en het doel(je ware zelf,god, bewustzijn...etc)zijn ??n".
Klinkt goed, zei het met een nogal hoog 'ik' gehalte over wat er voor je (het ikje) is te bereiken maar wel met het onveranderlijke dat over blijft (dus niet uit het veranderlijke en niet datgene waaruit de persoonlijke waarheid bestaat). Dat 'eigen' in 'eigen waarheid' moet je dus meer zien in de betekenis van 'wat' je bent (zijnde bewustzijn) en niet vanuit 'wie' je bent, oftewel vanuit je persoonlijke opvatting.
Dus het vraagt wel wat uitleg, maar zo ongeveer kan de weg ook bewandeld worden.
Laurens is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2015, 12:42   #123
Alliswell
Jubilaris

Alliswell's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Klinkt goed, zei het met een nogal hoog 'ik' gehalte over wat er voor je (het ikje) is te bereiken maar wel met het onveranderlijke dat over blijft (dus niet uit het veranderlijke en niet datgene waaruit de persoonlijke waarheid bestaat). Dat 'eigen' in 'eigen waarheid' moet je dus meer zien in de betekenis van 'wat' je bent (zijnde bewustzijn) en niet vanuit 'wie' je bent, oftewel vanuit je persoonlijke opvatting.
Dus het vraagt wel wat uitleg, maar zo ongeveer kan de weg ook bewandeld worden.
Wat geschreven is in woorden vraagt altijd uitleg omdat de werkelijkheid over het begrip "IK" niet accurate beschreven kan worden. Het ego(een concept over "ik") claim zijn eigen invulling van "Ik" of "eigen" in en als afgescheiden relatie tot andere, maar de ervaring van de werkelijkheid zal "IK" of "Eigen" uitbreiden tot een heilige liefdes relatie met alles in ??nheid. Dat uitbreiden moet niet gezien worden als ??nheid worden, maar het uitbreiden van bewustheid dat die ??nheid altijd is, was en blijft. Het uitbreiden van "Bewustheid" is eigenlijk het uitbreiden van , "God", "Zelf"..etc, je zou zelfs kunnen zeggen het uitbreiden van "IK".

Uit een cursus in wonderen: "Ik ben het doel waar de wereld naar zoekt". (in les 318)
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon