Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 april 2015, 17:47   #11
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Ik ga even, van een door mijn man bereide, overheerlijke maaltijd genieten. Tenminste dat mag ik hopen. Voor hem wel te verstaan. Voor allen die ook nog gaan eten. Smakelijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2015, 17:50   #12
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Op voorhand iemand af serveren is zo gemakkelijk. Voor wie oren heeft om te luisteren, heeft iedereen wel iets zinnigs te melden. Maar aan dovemansoren is nog nooit iets gezegd.
Zelfonderzoek is gebaseerd op kritisch zijn en wat is er mis met kritisch zijn?
Laurens is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2015, 18:00   #13
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In India hadden de 'waarlijk betrouwbare' onderwijzenden dan ook geen inkomsten maar figuren uit het 'geldwezen' zoals Ramesh Balsekar verdienden een vette boterham aan spiritueel dwalenden en zoals aan ons aller en innig geliefde Puppetji te zien bleven ze dan ook tot in het oneindige door dwalen.
Woehahaha!

"Ramesh balsekar, gewezen president van India's grootste bank, 'bank of India' had spiritueel dwalenden nodig."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramesh_Balsekar > citaat:
"for a decade he served as General Manager of the Bank of India in Bombay until his mandatory retirement at age 60 in 1977.'

Echt, Renoir / Laurens / Geerard, eigenlijk ben je geen enkel reactie meer waard van enige weldenkende pop als ik bijvoorbeeld.
Je bent waarachtig op het randje van meelijwekkend.
Een would-be advaita goeroe die niet beter weet en kan meer dan van bij hem thuis een virtueel advaita-forum te runnen en er de ?ne onzin naar de andere uitslaat.

Ware je niet zo hilarisch had ik al lang niet meer gereageerd op je.
Maar Ik begin nu echt wel te twijfelen of ik nog wel ga reageren, want het word eerder triest als ik een zielig figuur als jij lachwekkend vind.
En wil mensen met een stoornis in hun bovenkamer niet uitlachen en dat begin ik met jou stilaan wel te doen.
Oud 25 april 2015, 18:11   #14
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Woehahaha!

"Ramesh balsekar, gewezen president van India's grootste bank, 'bank of India' had spiritueel dwalenden nodig."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramesh_Balsekar > citaat:
"for a decade he served as General Manager of the Bank of India in Bombay until his mandatory retirement at age 60 in 1977.'

Echt, Renoir / Laurens / Geerard, eigenlijk ben je geen enkel reactie meer waard van enige weldenkende pop als ik bijvoorbeeld.
Je bent waarachtig op het randje van meelijwekkend.
Een would-be advaita goeroe die niet beter weet en kan meer dan van bij hem thuis een virtueel advaita-forum te runnen en er de ?ne onzin naar de andere uitslaat.

Ware je niet zo hilarisch had ik al lang niet meer gereageerd op je.
Maar Ik begin nu echt wel te twijfelen of ik nog wel ga reageren, want het word eerder triest als ik een zielig figuur als jij lachwekkend vind.
En wil mensen met een stoornis in hun bovenkamer niet uitlachen en dat begin ik met jou stilaan wel te doen.
Heb je ook nog inhoudelijke c.q. steekhoudend argumenten die het tegendeel kunnen aantonen of blijf je zoals ego's dat normaliter doen op de man spelen om je zelf superieur te kunnen blijven voelen?
Oud 25 april 2015, 18:45   #15
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Nou ja..ik lees nog even verder op haar site. En voor slechts 47,50 euro kan je een 'een op een satsang' krijgen van waaruit directe helderheid ontstaat. Je kunt al genoeg hebben aan een enkel gesprek! En mochten er meer satsangs nodig zijn, dan is een prijsafspraak mogelijk.

Realisatie zal in de toekomst nog slechts een kwestie van (genoeg) geld zijn.

Maar misschien is het net als met voorstellen van banken. Als het te mooi is om waar te zijn dan is het in de regel niet waar?.
Nou dat lijkt me een koopje. Een gesprek van 1 uur kost bij een coach, counselor, therapeut toch al gauw 60, - euro, en dan hou ik het nog laag aan. En dan ben je doorgaans met 1 gesprek niet klaar. Te mooi om waar te zijn, wat je zegt. Dus zal het wel niet waar zijn en hoef je niet verder te kijken dan het neusje lang is. Kun je je weer terugtrekken in je luie stoel, achter de geraniums.
Oud 25 april 2015, 18:48   #16
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zelfonderzoek is gebaseerd op kritisch zijn en wat is er mis met kritisch zijn?
Kritisch zijn is prima, maar dat is totaal iets anders dan vooringenomenheid.
Oud 25 april 2015, 19:18   #17
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Om even serieus op Nicky Verbeek terug te komen: via Soundcloud is steeds haar laatste satsang te beluisteren. Ik heb kortgeleden die van Deventer beluisterd (die is nu overigens vervangen door een andere). Ik moest enorm wennen aan haar - in mijn oren - vreselijke stem en het domineesdochter/juffrouwachtige toontje, m??r .... ik vond haar op een bepaalde manier toch wel goed.

Wat ze steeds doet is elke keer aangeven wanneer de "denkgeest" je ahw uit het hier en nu weghaalt. Bij een bepaalde situatie ontstaat een bepaald gevoel, en dat gevoel wordt door de denkgeest afgewezen en weg ben je uit het hier en nu. Het eerste gevoel wat er is, zegt ze, is de waarheid, of het nu terecht is of niet, of het waar is of niet, je voelt het, het heeft zich zo voorgedaan dus was het waar. En daar dan bij blijven. Zo vat ik het even samen.

Voor veel mensen toch wel een praktische stap misschien, om zich bewust te worden van eea. Een beetje in de lijn van Byron Katie en Eckhart Tolle. Het is nog niet de ultieme Waarheid maar in elk geval een eindje op weg.
Dus Nicky Verbeek is voor de beginnende sukkelaars die niet zoeken naar de Waarheid, maar naar een leuk beginnetje. En dat voor maar 50 euro per uur.

Ik denk dat je voor dat geld beter een goed boek kan kopen.
Schiet je ook niks mee op. Maar er wordt in de regel niet gesuggereerd dat realisatie 'eenvoudig' is.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2015, 19:18   #18
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Nou dat lijkt me een koopje. Een gesprek van 1 uur kost bij een coach, counselor, therapeut toch al gauw 60, - euro, en dan hou ik het nog laag aan. En dan ben je doorgaans met 1 gesprek niet klaar. Te mooi om waar te zijn, wat je zegt. Dus zal het wel niet waar zijn en hoef je niet verder te kijken dan het neusje lang is. Kun je je weer terugtrekken in je luie stoel, achter de geraniums.
Voor met een zomaar aangewaaide 'zitten in waarheid' nogal prijzig. Als je de verschijnselen wilt aanpakken ga dan naar een psycholoog en vang een vergoeding uit het zorgpakket. Het moet wel erg gek lopen als je met de inbreng van een andere zienswijze door een 2e persoon niet in helderheid komt. Je kunt natuurlijk volledig kosteloos ook gewoon het gedegen zelfonderzoek doen.
Oud 25 april 2015, 19:19   #19
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist wel dat een "methode" jou aan zou spreken. Ik zal eens kijken of ik iets leuks uit haar boek kan aandragen, maar je bent zelf al zo actief geweest om naar haar op zoek te gaan.

Je kan die 'methode' niet in je eigen woorden reproduceren?
Oud 25 april 2015, 19:23   #20
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op voorhand iemand af serveren is zo gemakkelijk.
Ze heeft haar propagandamateriaal niet mee. Dik geld vragen en een 'gemakkelijke realisatie' beloven klinkt als boerenbedrog.

Maar ik laat me graag om praten.

Ook dat 'spontaan realiseren' zonder zoeken vind ik merkwaardig.
Waarvoor heb ik Nicky Verbeek dan nog nodig?
Gewoon wachten totdat 'het' komt.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon