![]() |
|
Mijn inspiratie Dat zou wel eens je eigen hond kunnen zijn. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#31 |
Donataris
![]() Geregistreerd: 4 oktober 2011
|
![]()
Waar het begin als Niets is doorzien als van denkbeeldigheid is er verwerken als van ander begin, als van niet-iets.
Dit verwerken is niet het begin van iets anders ... het is noch de bevestiging noch de ontkenning van iets noch van niets. Het is als van beschikbaarheid zonder voorwaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Voormalig lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
Daar stopt doorzien en begint Zien..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
Onmiddellijkheid zonder voorwaarden is geen terugkoppeling naar Zien. Zien is een voorwaarde van gewaarzijn die opnieuw een bevestiging is van ego. Stoppen en beginnen zijn voorwaarden voor het functioneren in denkbeeldigheid. Doorzien van denkbeeldigheid (van ego) is verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
Dat kan gezien worden door de mens. Omdat Alles zich in alles bevindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Bibliothecaris
![]() Geregistreerd: 7 juli 2014
|
![]() Citaat:
Het is toch dat dat ik hier al de hele tijd vertel; het ego, het verstand weet niets uit zichzelf en er is dan ook alleen de verwerking van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden. Dat Looro, is geen nieuwe wet, want wetten horen thuis in de denkbeeldigheid; dat Looro is een zijnstoestand, een doorleefde zijnstoestand waar het ego van geen enkele tel meer is... en waar terugkoppeling naar dat ego dan ook volkomen debiel is... Mijn ego moet niet gerustgesteld worden; mijn ego moet niet gelaafd worden om zingeving te vinden. Wie grijpt terug naar nep als hij echtheid ervaren heeft??? Als er al van terugkoppeling sprake kan zijn dan is het om hier leesbaar over te komen en zoals ik gezegd heb spreek ik hier misschien meer tot mijzelf dan tot derden... Ik blijf erbij, en noem dat dan denkbeeldigheid, voor mij is het levensadem, nl dat het de bewustwording is van wat is, dat Leven is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Bibliothecaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bibliothecaris
|
![]()
Spijtig genoeg is het woord Liefde al te zeer misbruikt door ons mensen, zodat de echte inhoud van Liefde al te zeer verwaterd is en soms het omgekeerde van wat wij ervan denken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
Gedegen zelfonderzoek gaat niet over een zijnstoestand. Het terugkoppelen naar onderwerp (zijnstoestand van het ego) is geen mentale noch een verstandskwestie. Het terugkoppelen als denkbeeldigheid is tot in de totaliteit en volledigheid een existenti?le zingeving. Denkbeeldigheid is geen nep zoals je hier opwerpt, het denkbeeldige is niet als van ander begin, is geen beschikbaarheid als zonder voorwaarden. Het denkbeeldige schept voorwaarden om te zijn, om levensadem te zijn zoals jij het uitdrukt. Dat uitdrukken is geen nep, het uitdrukken is niet doorzien tot aan de verwerking van onmiddellijkheid. Gedegen zelfonderzoek is geen uitdrukken van zingeving maar het verwerken van onmiddellijkheid. De existenti?le zingeving wordt door het verwerken niet ontkend noch bevestigd. Het is echter onmogelijk dit verwerken uit te drukken omdat het verwerken geen onderwerp is. Leven is een onderwerp, een uitdrukking van hoe bestaan (zijn) is. Het leven is een uitdrukking als van denkbeeldigheid, een terugkoppeling naar het ego dat in denkbeeldigheid bestaat. Verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden heeft geen onderwerp en is de afronding van het gedegen zelfonderzoek. 'Als van niet-iets' kan niet beleefd worden, is geen streven, heeft geen belang, is geen uitwerking ... Het is onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
'In de leegte weerspiegelt zich het zijn in het niet-zijn', heeft misschien voor een hunkerende ziel enige po?tische waarde. Het is echter van weinig betekenis voor gedegen zelfonderzoek. De leegte, Alles die zich in alles bevindt, ... zijn uitdrukkingen voor de totaliteit en volledigheid als van denkbeeldigheid. Tenslotte leiden deze uitdrukkingen tot de bevestiging dat het ego is (in de quote 'de mens' genoemd), bestaat, ziet, gewaar is, enz. Het gedegen zelfonderzoek is het doorzien van ego als van denkbeeldigheid tot aan het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin. Het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin is het verwerken van totaliteit en volledigheid. Het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin is niet zoals je nog steeds wilt volhouden het uitdrukking geven van jouw bevestigingen of ontkenningen van het bestaan van ego. Er zijn miljarden van deze uitdrukkingen in omloop en alle drukken de wil uit te willen overleven in deze denkbeeldigheid. Dat is wat je uiteindelijk bedoeld met deze uitdrukkingen: het uitvinden van geloof in het eeuwige bestaan van (het ziende) ego. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|