Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Mijn inspiratie

Mijn inspiratie Dat zou wel eens je eigen hond kunnen zijn.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 augustus 2016, 20:38   #31
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
In den beginne was er Niets.
Waar het begin als Niets is doorzien als van denkbeeldigheid is er verwerken als van ander begin, als van niet-iets.
Dit verwerken is niet het begin van iets anders ... het is noch de bevestiging noch de ontkenning van iets noch van niets. Het is als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2016, 23:39   #32
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
En met mentale zelfkennis verwerf je ook denkbeeldige zelfkennis.
Hoe waar!
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2016, 23:43   #33
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Waar het begin als Niets is doorzien als van denkbeeldigheid is er verwerken als van ander begin, als van niet-iets.
Dit verwerken is niet het begin van iets anders ... het is noch de bevestiging noch de ontkenning van iets noch van niets. Het is als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Als het zonder voorwaarden is, dan moet het wel Liefde zijn!

Daar stopt doorzien en begint Zien.....
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2016, 09:39   #34
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier koppel je Liefde aan een voorwaarde voor zijn. Zijn is als van denkbeeldigheid, is reeds een terugkoppeling naar de bevestiging van ego.
Onmiddellijkheid zonder voorwaarden is geen terugkoppeling naar Zien. Zien is een voorwaarde van gewaarzijn die opnieuw een bevestiging is van ego.
Stoppen en beginnen zijn voorwaarden voor het functioneren in denkbeeldigheid.
Doorzien van denkbeeldigheid (van ego) is verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Oud 28 augustus 2016, 09:52   #35
Kweetniet
Voormalig lid

Standaard

Citaat:

Yep. Zodra we stoppen met het vullen van de leegte met identificatie begint het Zien. In de leegte weerspiegelt zich het 'zijn? in het niet-zijn.

Dat kan gezien worden door de mens. Omdat Alles zich in alles bevindt.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2016, 10:35   #36
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad Marie, in gedegen zelfonderzoek gaat het om de 'ik' waarmee je zegt "ik zeg je ...". Het licht waarvan je zegt dat je het gezien hebt is als van denkbeeldigheid. Het contact met anderen, het dagelijks leven ... idem dito.
Wat ook de afkooksel zijn die het ego brouwt, het is als van denkbeeldigheid.

Het Niets, het leven, de Liefde die in stilte is gehuld ... zijn onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid.
Het zijn terugkoppelingen naar onderwerpen waarvan je je als ego bedient zonder te weten waarvan die uitspraken komen.
Het zijn onderwerpen waaraan het ego zich moet laven om de zingeving gewaar te zijn en deze zingeving te kunnen beleven.

Los van deze terugkoppeling weet het ego niets uit zichzelf en is er verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Het is toch dat dat ik hier al de hele tijd vertel; het ego, het verstand weet niets uit zichzelf en er is dan ook alleen de verwerking van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Dat Looro, is geen nieuwe wet, want wetten horen thuis in de denkbeeldigheid; dat Looro is een zijnstoestand, een doorleefde zijnstoestand waar het ego van geen enkele tel meer is... en waar terugkoppeling naar dat ego dan ook volkomen debiel is...
Mijn ego moet niet gerustgesteld worden; mijn ego moet niet gelaafd worden om zingeving te vinden. Wie grijpt terug naar nep als hij echtheid ervaren heeft???
Als er al van terugkoppeling sprake kan zijn dan is het om hier leesbaar over te komen en zoals ik gezegd heb spreek ik hier misschien meer tot mijzelf dan tot derden...
Ik blijf erbij, en noem dat dan denkbeeldigheid, voor mij is het levensadem, nl dat het de bewustwording is van wat is, dat Leven is...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2016, 10:37   #37
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Ik herhaal; het is LEVEN; LEEF het dan.
Oud 28 augustus 2016, 10:39   #38
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:

Spijtig genoeg is het woord Liefde al te zeer misbruikt door ons mensen, zodat de echte inhoud van Liefde al te zeer verwaterd is en soms het omgekeerde van wat wij ervan denken...
Oud 28 augustus 2016, 13:49   #39
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is toch dat dat ik hier al de hele tijd vertel; het ego, het verstand weet niets uit zichzelf en er is dan ook alleen de verwerking van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Dat Looro, is geen nieuwe wet, want wetten horen thuis in de denkbeeldigheid; dat Looro is een zijnstoestand, een doorleefde zijnstoestand waar het ego van geen enkele tel meer is... en waar terugkoppeling naar dat ego dan ook volkomen debiel is...
Mijn ego moet niet gerustgesteld worden; mijn ego moet niet gelaafd worden om zingeving te vinden. Wie grijpt terug naar nep als hij echtheid ervaren heeft???
Als er al van terugkoppeling sprake kan zijn dan is het om hier leesbaar over te komen en zoals ik gezegd heb spreek ik hier misschien meer tot mijzelf dan tot derden...
Ik blijf erbij, en noem dat dan denkbeeldigheid, voor mij is het levensadem, nl dat het de bewustwording is van wat is, dat Leven is...
Als je zegt dat er alleen verwerking is van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden, dan ontken je daarmee de onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid.

Gedegen zelfonderzoek gaat niet over een zijnstoestand.
Het terugkoppelen naar onderwerp (zijnstoestand van het ego) is geen mentale noch een verstandskwestie. Het terugkoppelen als denkbeeldigheid is tot in de totaliteit en volledigheid een existenti?le zingeving.

Denkbeeldigheid is geen nep zoals je hier opwerpt, het denkbeeldige is niet als van ander begin, is geen beschikbaarheid als zonder voorwaarden.
Het denkbeeldige schept voorwaarden om te zijn, om levensadem te zijn zoals jij het uitdrukt.
Dat uitdrukken is geen nep, het uitdrukken is niet doorzien tot aan de verwerking van onmiddellijkheid.

Gedegen zelfonderzoek is geen uitdrukken van zingeving maar het verwerken van onmiddellijkheid. De existenti?le zingeving wordt door het verwerken niet ontkend noch bevestigd. Het is echter onmogelijk dit verwerken uit te drukken omdat het verwerken geen onderwerp is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik herhaal; het is LEVEN; LEEF het dan.
Leven is een onderwerp, een uitdrukking van hoe bestaan (zijn) is. Het leven is een uitdrukking als van denkbeeldigheid, een terugkoppeling naar het ego dat in denkbeeldigheid bestaat.

Verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden heeft geen onderwerp en is de afronding van het gedegen zelfonderzoek.
'Als van niet-iets' kan niet beleefd worden, is geen streven, heeft geen belang, is geen uitwerking ... Het is onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid.
Oud 28 augustus 2016, 14:13   #40
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Yep. Zodra we stoppen met het vullen van de leegte met identificatie begint het Zien. In de leegte weerspiegelt zich het 'zijn? in het niet-zijn.

Dat kan gezien worden door de mens. Omdat Alles zich in alles bevindt.
Dit zijn gevolgtrekkingen uit het ongerijmde, steunend op uitdrukkingen die een samenraapsel zijn van verbeeldingen.
'In de leegte weerspiegelt zich het zijn in het niet-zijn', heeft misschien voor een hunkerende ziel enige po?tische waarde. Het is echter van weinig betekenis voor gedegen zelfonderzoek.

De leegte, Alles die zich in alles bevindt, ... zijn uitdrukkingen voor de totaliteit en volledigheid als van denkbeeldigheid. Tenslotte leiden deze uitdrukkingen tot de bevestiging dat het ego is (in de quote 'de mens' genoemd), bestaat, ziet, gewaar is, enz.

Het gedegen zelfonderzoek is het doorzien van ego als van denkbeeldigheid tot aan het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin.
Het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin is het verwerken van totaliteit en volledigheid.

Het verwerken van onmiddellijkheid als van ander begin is niet zoals je nog steeds wilt volhouden het uitdrukking geven van jouw bevestigingen of ontkenningen van het bestaan van ego. Er zijn miljarden van deze uitdrukkingen in omloop en alle drukken de wil uit te willen overleven in deze denkbeeldigheid.

Dat is wat je uiteindelijk bedoeld met deze uitdrukkingen: het uitvinden van geloof in het eeuwige bestaan van (het ziende) ego.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon