![]() |
|
Wat is zelfkennis Wil ik weten wat ik ben, het Zelf kennen, of weten 'wie' ik ben zicht krijgen op wat ik denkt te zijn. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#11 | ||
Singularis
![]() Geregistreerd: 9 juli 2011
|
![]() Citaat:
vertegenwoordigen, als men het Zelf op een andere manier omschrijft. Citaat:
Zoals hieronder de angst van Rob zichtbaar is. Alsof je het Zelf kan managen, met doelen en functionaliteit.. Ga verder, ga voorbij... Wijziging aangebracht door Mihaela op 17 januari 2017 om 21:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Singularis
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Singularis
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 10 maart 2012
|
![]()
Onze grootste angst is niet dat we ontoereikend zijn.
Onze grootste angst is dat we onmetelijk krachtig zijn. We zijn het allerbangst voor het licht in ons, niet voor onze duisternis. We vragen ons af : ? Wie ben ik, dat ik briljant, buitengewoon aantrekkelijk, talentvol en geweldig zou zijn ?? Maar waarom eigenlijk niet? Je bent toch een kind van God? Je bewijst de wereld geen dienst door je kleiner voor te doen dan je bent. Er is niets verlichtends aan als je in je schulp kruipt om te voorkomen dat mensen zich in jouw aanwezigheid onzeker zullen voelen. Het is de bedoeling dat we stralen als kinderen. We zijn geboren om de glorie van God, die in ons schuilt, te manifesteren. Dat licht bevindt zich niet in sommigen onder ons, het is aanwezig in ieder mens. En als we ons eigen licht laten schijnen, geven we anderen onbewust toestemming om dat ook te doen. Wanneer we bevrijd zijn van onze angst, worden ook anderen door onze aanwezigheid automatisch van angst bevrijd. Marianne Williamson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Titularis
![]() Geregistreerd: 30 januari 2011
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Singularis
|
![]()
Wat is dat volgens jou:" wat ons klein wilt houden" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Titularis
|
![]()
De aangeleerde, aangenomen gedachten (patronen), idee?n enz. die we hebben over onszelf en ons daardoor vaak hinderen spontaan te leven en te doen of laten. Het wordt hier ook ego genoemd, ik zie het intussen meer als een soort verzamelnaam voor het net benoemde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 10 maart 2012
|
![]()
Hier zeg je het toch zelf? Dat wat ons klein houdt, is dat wat ons tegenhoudt om te stralen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Titularis
|
![]()
Nee dat zeg/bedoel ik niet. Ik zei dat ik het niet geloof dat we daar bang voor zijn. Ik merk dat altijd weer als ik probeer een angst die ik heb/had te doorbreken. We zijn dat niet, we laten ons wel tegenhouden omdat we het geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|