Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 augustus 2016, 22:42   #1
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard Donderslag...

Lieve vriendin,

Dit weekend bracht een donderslag bij een heldere hemel....
Je wilde nooit zwanger worden, kinderen krijgen, omdat je aangaf bang te zijn voor wat het met je lichaam zou doen. Je was daarin eerlijk en oprecht in je angsten en je gevoel van kwetsbaarheid.

Dit weekend deelde je lief ons mede dat je "zwanger" bent, zwanger van een borsttumor, die je lichaam de komende tijd gaat ru?neren. De tumor heeft z'n nazaten al in je lymfklieren geplant.

De komende tijd wordt pittig: chemo en bestraling moeten de kwaadaardige tumor eronder zien te krijgen. Wij waren, ik was, nee ben geschokt door deze boodschap van donderslag, bij een zo helder lijkende hemel.

Lieve vriendin, ik kan niets voor je doen, jij moet dragen en lijden. Ik kan er alleen voor je zijn. Je brengen/halen naar/van ziekenhuis, naar je luisteren en je m'n schouder aanbieden om te huilen. Mijn troost is een loze boodschap, je wordt er niet beter van.....

Lieve vriendin, al kan ik niets, ben ik niets, ik leef in liefde met je mee.... Tussen hoop en vrees...
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2016, 16:32   #2
Kweetniet
Voormalig lid

Standaard

Uiteindelijk moet de mens dragen en lijden.
Er zit niets anders op dan door het dal van existenti?le eenzaamheid te gaan.
Niets zijn is voldoende daarbij.

Ik weet niet hoe ik dat moet uitdrukken. Op sommige momenten in het leven is het goed, die een-zaamheid. Een-zaamheid en heelheid zijn uitdrukkingen van hetzelfde?.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2016, 16:47   #3
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Verschrikkelijk bericht om te ontvangen of te delen. Hoop en liefde voor jullie.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 10:53   #4
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
Lieve vriendin,

Dit weekend bracht een donderslag bij een heldere hemel....
Je wilde nooit zwanger worden, kinderen krijgen, omdat je aangaf bang te zijn voor wat het met je lichaam zou doen. Je was daarin eerlijk en oprecht in je angsten en je gevoel van kwetsbaarheid.

Dit weekend deelde je lief ons mede dat je "zwanger" bent, zwanger van een borsttumor, die je lichaam de komende tijd gaat ru?neren. De tumor heeft z'n nazaten al in je lymfklieren geplant.

De komende tijd wordt pittig: chemo en bestraling moeten de kwaadaardige tumor eronder zien te krijgen. Wij waren, ik was, nee ben geschokt door deze boodschap van donderslag, bij een zo helder lijkende hemel.

Lieve vriendin, ik kan niets voor je doen, jij moet dragen en lijden. Ik kan er alleen voor je zijn. Je brengen/halen naar/van ziekenhuis, naar je luisteren en je m'n schouder aanbieden om te huilen. Mijn troost is een loze boodschap, je wordt er niet beter van.....

Lieve vriendin, al kan ik niets, ben ik niets, ik leef in liefde met je mee.... Tussen hoop en vrees...
Pittig wat vriendin mee maakt. Sterkte!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 19:49   #5
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Sterkte. xxx
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 09:11   #6
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
Mijn troost is een loze boodschap, je wordt er niet beter van.....
Is dit zo?

Citaat:

voor jullie...
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2016, 00:13   #7
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Mijn gevoel van verpletterende onmacht van dat moment zocht een uitweg in woorden....

De laatste scan geeft hoop op levensreddende behandelmogelijkheden. De weg is evengoed pittig, maar waar hoop is, is leven! En waar leven is, is hoop....

Dank @all
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon