Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 oktober 2011, 17:59   #21
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Je mag ze in levende lijve komen aanschouwen Florentina. Ik durf wel b te zeggen. Behoefte om te pronken? Wat heeft het kennen van je goede punten met pronken te maken? Is het pronken als je met (bepaalde fysieke kenmerken van) jezelf bent ingenomen? Ik sta me er verder niet op voor hoor, maar het kwam zo toevallig ter sprake, nietwaar?
Het kwam zeker zo ter sprake, en niets mis mee om ingenomen te zijn met fysieke kenmerken van jezelf. Ik meende een stuk in te herkennen, in zoals jij over je uiterlijk sprak: en dat is onzekerheid in zekerheid verhullen. Ik dacht dat achter je zelfverzekerdheid je onzekerheid schuilde. Als ik me daar in vergist heb kan jij alleen beoordelen.

en wie weet, misschien ga ik ze een keer met een jaloerse blik aanschouwen in levende lijve..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 18:21   #22
Lyme
Actuaris

Lyme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft het kennen van je goede punten met pronken te maken?
Wat nou zo jammer is, is dat 'goede punten' nogal cultuurgebonden zijn. Mijn vriendin heeft in Turkije altijd vreselijk veel sjans!
Haar 'goede punten' daar, zijn hier dan ineens weer 'foute punten'.
Ik zie steeds meer de betrekkelijkheid van het 'kennen' van goede/foute punten, maar het blijft lastig.
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 18:54   #23
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Doe jij niet mee aan rokjesdag dan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rokjesdag
''Rokjesdag is de dag waarop een groot deel van de Nederlandse vrouwen voor het eerst in het jaar zomerse kleding zoals een korte rok zou dragen, doorgaans midden april.''

Ik leg alvast een rok klaar voor volgend jaar april, dit jaar haal ik het niet meer (voorbij is voorbij..)
Oud 3 oktober 2011, 20:28   #24
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wat betreft mijn benen......die mogen nog immer gezien worden, al zeg ik het zelf. Ik ben gezegend met een mooi onderstel, lange en (door het dansen/ballet) stevig en goed geproportioneerde benen.
Hoe dan ook Naadje, je hebt alle mannen op het forum nu bloednieuwsgierig gemaakt. Een foto is zeker te veel gevraagd?
Oud 3 oktober 2011, 20:30   #25
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grindpaden zijn peanuts. Wat te denken van kinderkopjes? Het is mij wel eens (meer dan eens) overkomen dat de hak van mijn pump ergens tussen twee kinderkopjes bleef steken en ik zelf al enkele meters verderop was. Vertel mij niks over Assepoester, ik snap wel hoe zij dat muiltje kwijt geraakt is. Tijdens het dansen ook wel gebeurd dat ik de hak van een schoen verloor. Dat is dan toch wat lastig dansen met zo'n hoogteverschil van 10 cm. Enfin...schoenen in de hoek en op blote voeten verder dansen, en dan hopen dat je een lift naar huis krijgt.
Ach ja, en wat denk je van met je naaldhak tussen de tramrails blijven steken, het verdomde ding kreeg ik er niet meer uit, zuslief stond te gillen op de stoep dat de tram eraan kwam. Een wijs mens stapt dan acuut uit de schoen en rent voor z'n leven, zodat ik hier nog aanwezig ben.
Oud 3 oktober 2011, 20:35   #26
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Maar dat zijn dan ook de ergste; die bloedmooie met een titel en/of een zeer florerend bedrijf.
Natuurljk zijn dat dan van die vreselijk onaardige krengen....
Het kost me nog steeds enige moeite om "oordeelloos" naar ze te kijken...
Nu heb ik idd ZELDEN een aardige en tegelijkertijd bloedmooie carri?revrouw meegemaakt. Ik denk dat de stress ze sloopt.. Want waarom ben ik dan stomverbaasd als zo'n vrouw toch aardig blijkt te zijn? Toch niet omdat dit gangbaar is!
Oud 24 juni 2012, 21:53   #27
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Het kost me nog steeds enige moeite om "oordeelloos" naar ze te kijken...
Nu heb ik idd ZELDEN een aardige en tegelijkertijd bloedmooie carri?revrouw meegemaakt. Ik denk dat de stress ze sloopt.. Want waarom ben ik dan stomverbaasd als zo'n vrouw toch aardig blijkt te zijn? Toch niet omdat dit gangbaar is!
Jawel hoor. Heel gangbaar. Niks minder aardig dan hun soortgenoten in andere functies. Wel veel onzekerder, kwetsbaarder. Vandaar de ambitie iets te willen bewijzen. Uiteindelijk alleen aan zichzelf natuurlijk, maar ja, dat weten wij wel, maar zij (nog) niet. En daarom lijken ze onaardig omdat ze een enorme behoefte hebben om zich te laten gelden waar dat helemaal niet nodig is, hetgeen tot de welbekende irritatie bij de ander kan leiden. Ze denken ook altijd dat iedereen op hun positie uit is. Ze willen benijdenswaardig zijn. Hetgeen voortkomt uit een gevoel van onwaardigheid.

Mooi zijn ze vanzelfsprekend niet, omdat schoonheid van binnenuit komt. Over smaak valt niet te twisten, maar de lelijkste mensen kunnen over enorme schoonheid beschikken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 10:31   #28
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Ik denk: he, waar gaat dit over.
O ik zie het al, een bericht uit oktober 2011.
Vergeet prompt m'n eigen teksten.
Zit veel waarheid in je reactie.
Oud 1 mei 2013, 16:08   #29
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Als je je aangevallen voelt, ben je dan nog wel werkelijk bereid te luisteren naar de ander?
Als iemand je iets zegt (of schrijft) wat je niet leuk vindt klinken, sta je dan nog wel open voor de ander of klap je meteen dicht of ga je in de tegenaanval?
Wanneer zijn we werkelijk bereid te luisteren naar wat iemand anders te vertellen heeft?

`?
Oud 1 mei 2013, 21:27   #30
Bigbear
Actuaris

Bigbear's schermafbeelding

Standaard

Als ik heel diep geraakt ben kan ik niet luisteren. In andere gevallen wel.
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon