Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 juni 2013, 17:32   #11
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ontwapenend. Mooi woord. Je kunt alleen een godin zijn als je je wapens achterlaat. Van je af werpt. Je hebt even je strijdperk verlaten. Als ik jou was wou ik er helemaal niet naar terugkeren ook. Sluiten die hap, zou ik zeggen. Maak je eigen Godinnenhoekje. Hier moet ieder bericht "verplicht" vergezeld gaan van, de door Rennie, zo verfoeide hartjes. Wat heb ik toch goede idee?n soms, vind je ook niet?
Pff. dat is een t? grote opgave voor me Nadje, wat moet ik dan met de strijdlustige MihaelaLief dan? Zo afwisselen is nog beter, tot dat ik in het midden val, en heb alleen maar 1 draadje nodig..

leuk dat je mee denkt, dat zeker wel..

de middenweg,, zie je dat er een weg is?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 17:35   #12
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb op dit moment met niemand ruzie Nadje.. is niet altijd even vredig in mijn binnenste, maar ook niet echt voor lang ruzie of zo..
Vandaag was ik heel lief en attent voor een collega (vriendin), trouwens gisteren was ik ook heel collegiaal voor een andere collega. Ben soms echt een dotje..en soms weer niet..
Hoe komt het toch dat de mens van nature geneigd lijkt te zijn zich te focussen op het "negatieve" ?
Voorbeeld: Als ik 10 dingen op mijn to do lijstje heb staan en ik doe er 8, dan kijk ik alleen naar die 2 waar ik niet aan ben toegekomen. Ipv die 8 die ik allemaal wel heb gedaan. Nou ja, nu niet meer zo, maar dat zat er wel in. Achterlijk he?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 17:38   #13
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Hoe komt het toch dat de mens van nature geneigd lijkt te zijn zich te focussen op het "negatieve" ?
Voorbeeld: Als ik 10 dingen op mijn to do lijstje heb staan en ik doe er 8, dan kijk ik alleen naar die 2 waar ik niet aan ben toegekomen. Ipv die 8 die ik allemaal wel heb gedaan. Nou ja, nu niet meer zo, maar dat zat er wel in. Achterlijk he?
Ja, ik ken dat. Zit in de opvoeding, maatschappij.. en in ons ook nog resten nu en dan..

maar wij zijn Godinnen, en alles wat wij doen zien wij met dankbare ogen, en stralen wij ten allen tijden.. En als wij niets doen zijn wij steeds volmaakt..
Oud 27 juni 2013, 17:40   #14
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pff. dat is een t? grote opgave voor me Nadje, wat moet ik dan met de strijdlustige MihaelaLief dan? Zo afwisselen is nog beter, tot dat ik in het midden val, en heb alleen maar 1 draadje nodig..

leuk dat je mee denkt, dat zeker wel..

de middenweg,, zie je dat er een weg is?
Strijdlustig, daar moest ik even over nadenken. Je (algemeen) zou geneigd zijn te denken dat strijden voor de goede zaak, goed zou zijn. Maar laten we eerlijk zijn, welke zaak is beter dan jij zelf? Dus waarom (langer) strijd leveren met je zelf? Jij (zelf) bent de goede zaak. Er is geen betere. Als dat is gezien, is het toch dom en onnozel nog langer de strijd te zoeken? Of zie ik iets over het hoofd?
Oud 27 juni 2013, 17:45   #15
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Strijdlustig, daar moest ik even over nadenken. Je (algemeen) zou geneigd zijn te denken dat strijden voor de goede zaak, goed zou zijn. Maar laten we eerlijk zijn, welke zaak is beter dan jij zelf? Dus waarom (langer) strijd leveren met je zelf? Jij (zelf) bent de goede zaak. Er is geen betere. Als dat is gezien, is het toch dom en onnozel nog langer de strijd te zoeken? Of zie ik iets over het hoofd?
Zeker is het onnozel om nog langer te strijden. De ''gewoonte'' zit nog in me, en soms kan er geen weerstand aan bidden.
Ik ervaar ook meer en meer acceptatie voor het geheel, met het gevolg: toenemende harmonie.
Alsnog, zelfs als ik bv in de ochtend mijn lichaam observeer, is de strijd gewoon een deel uit me geworden, in mijn energie, mijn denken..
Bij mij heeft zijn tijd nodig om daar minder de slaaf van te zijn, van de strijd dat in mijn denken, beleving, en in mijn gedrag nog leeft..
Oud 27 juni 2013, 17:51   #16
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker is het onnozel om nog langer te strijden. De ''gewoonte'' zit nog in me, en soms kan er geen weerstand aan bidden.
Ik ervaar ook meer en meer acceptatie voor het geheel, met het gevolg: toenemende harmonie.
Alsnog, zelfs als ik bv in de ochtend mijn lichaam observeer, is de strijd gewoon een deel uit me geworden, in mijn energie, mijn denken..
Bij mij heeft zijn tijd nodig om daar minder de slaaf van te zijn, van de strijd dat in mijn denken, beleving, en in mijn gedrag nog leeft..
Herkenbaar hoor. Oude gewoontes slijten langzaam. Een oud Hollands gezegde. Zo gek zijn we nog niet hier hoor.
Oud 27 juni 2013, 18:07   #17
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:

Weer een keyboard onder de koffie,....bedankt!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 18:26   #18
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Ik heb op dit moment met niemand ruzie Nadje..
Ruzie zit meestal in je zelf,....als je dus ruzie als iets ziet met een ander, word het moeilijk om het bij je zelf te onderzoeken.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 18:30   #19
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ruzie zit meestal in je zelf,....als je dus ruzie als iets ziet met een ander, word het moeilijk om het bij je zelf te onderzoeken.
dit hieronder schreef ik achteraan, dus gaf blijk te weten dat de ''ruzie'' in mezelf is.. ook al doet iemand anders ook mee..

Citaat:
is niet altijd even vredig in mijn binnenste, maar ook niet echt voor lang ruzie of zo..
Oud 27 juni 2013, 18:34   #20
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Waarmee niet gezegd is (en jij ook vast niet wilde zeggen) dat ruzie niet heel gezond kan zijn om van daaruit dingen voor jezelf helder te krijgen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon