Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 oktober 2015, 14:09   #81
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dank voor deze citaten en verwijzing, Puppetji ...
Bedankt om je waardering te posten Looro.
'k heb wel een uurtje geleden deze uitgeprint en tegen de muur boven mijn bureau gehangen...

Citaat:
Als ik een gebed had dan zou het dit zijn:

"God bespaar me het verlangen naar liefde, goedkeuring en waardering."

Byron Katie
maar waardering krijgen is toch altijd fijn.
Oud 13 oktober 2015, 16:05   #82
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik oordeel Laurens ook niet.
Ik beschouw hem zelfs als de bewaker van de heilige kennis die Balsekar doorgeeft. Laurens houdt zonder te weten mensen die er niet aan toe zijn van Balsekar weg.
En diegenen die er wel aan toe zijn om ingewijd te worden in die heilige kennis, die stuurt Laurens net wel naar de literatuur van Balsekar.

Ah ja, hoe meer Laurens roept 'blijf weg van Balsekar!' hoe meer waar-achtige zoekers zich afvragen wat die Balsekar dan eigenlijk wel te zeggen heeft als Laurens, iemand die naar eigen zeggen zelfkennis heeft, niets meer te onderzoeken heeft en die weet 'wat' hij is, iemand als Balsekar een niemandalletje van een vertalertje noemt die denkt ook wat te zeggen hebben.
Moest ik Balsekar al niet persoonlijk opgezocht hebben bij hem thuis en daarom al zijn boeken ben gaan lezen zou Lauren's 'vermijd Balsekar' net de aanleiding geweest zijn om hem w?l op te gaan zoeken / lezen!

Over Osho-Bhagwan, een zelf-gerealiseerd man in tegenstelling tot Laurens, werd eveneens gezegd en zelfs geschreven in de pers dat hij te vermijden is, op geld uit was (als bewijs zijn vele Roll's Royce's) en dus een sekteleider die mensen brainwasht.

Haha, dat moest ik geen twee keer lezen / horen!
Wat 'niet mag' is juist des te aantrekkelijker! Ik ben meteen al de in Nederlands vertaalde boeken van Osho gaan kopen en van begin tot einde gelezen.

Laurens heeft idd ook zijn functie op dit forum. Ooit dacht ik dat hij opzettelijk alles contra beweerde om zo de discussie los te maken. Inmiddels ben ik er wel achter dat hij gewoon een doctrine volgt. Dus alles wat Laurens afkraakt is idd interessant en vice versa.

En wellicht houdt Laurens mensen weg van Balsekar (of wie dan ook)
En dat is goed! Zij zijn er dan ook nog niet aan toe en zitten op het zelfde niveau als Laurens.

Zo zie je maar?er is niets waar je een oordeel over hoeft te hebben.
Wat Laurens zegt/schrijft is ook goed! Voor de mensen die aan het begin staan van zelfonderzoek. Zo spelen we allemaal mee in het grote Kosmische spel.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 17:00   #83
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Juist, dat houdt in dat ego uiteindelijk zichzelf elimineert en persoonlijkheid overblijft, dat ego laat zijn voor wat het is, er enkel geen labels meer op plakt.
Er blijft niets meer hangen.
Het doet, doorziet en laat gaan.
Daar is het omkeerpunt, waar Waarheid en persoonlijkheid samensmelten tot eenheid.
Vanuit die Waarheid (ongedefinieerd bewustzijn) het spel
(persoonlijk(heid) ) pas echt zichzelf laat zien voor wat het IS.

Wedergeboorte.
Zo'n soort antwoord heb ik elders ook gegeven maar dit is beter.

Theo heeft er een apart draadje van gemaakt.

Keigoed van Theo daar kunnen nu anderen die binnen de context een ander onderwerp aansnijden een voorbeeld aan nemen
Oud 13 oktober 2015, 23:07   #84
InX
Voormalig lid

InX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
God wijst nooit de hele mens af, zeg je. En in een heel mens zijn goed en slecht verenigd. Er bestaan geen goede en/of slechte mensen. Of een daad goed of slecht is, hangt af van je beoordeling. Niet van je intentie.
In de ogen van Heimlich, Goebels en Eva Braun is Hitler vast een man geweest met goeie intenties.... Net als IS-aanhangers dat nu van elkaar zullen denken.

Bewust-wording is een proces ..... Geschiedenis (het leven zelf) de les .....
Het gaat er om dat we leren van fouten uit het verleden: beter dus om het geen fouten, maar leermomenten te noemen. En God zag dat het 'goed' was....

Feit is, dat moord procentueel langzaamaan door de eeuwen heen terug aan het lopen is. Leven en laten leven dringt langzaamaan door in het bewustzijn van de mens.
Met de huidige medisch-wetenschappelijke mogelijkheden gaat het ook eerder een 'kunst' worden om mensen ook het recht op doodgaan te gunnen.

Who wants to live forever?
InX is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 00:42   #85
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
@Nadje: In de ogen van Heimlich, Goebels en Eva Braun is Hitler vast een man geweest met goeie intenties....
In mijn ogen ook hoor.
Zie de joden, zigeuners, communisten en andersdenkenden als ego's en je ziet Hitler's goede intenties evenzeer als die van Laurens.
Oud 14 oktober 2015, 18:11   #86
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als je tegen een referendum bent is thuisblijven inderdaad nuttig.
De jongerenafdeling van Groen Links heeft al zo' n oproep gedaan.

Als alleen populistisch rechts naar de stembus gaat, dan halen ze die 30% niet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2015, 07:31   #87
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik een gebed had dan zou het dit zijn:
"God bespaar me het verlangen naar liefde, goedkeuring en waardering."
- Byron Katie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji
".... De strijd met de feiten is voorbij, dat is alles. Tis geen halleluja de hele tijd maar het lijden aan de wereld of een zelfbeeld is voorgoed voorbij."

(bron: Ramesh Balsekar, beminnelijke bankier uit Bombay. Geplaatst op 10 juli 2014)
Wat ik zo (als lezer uiteraard) treffend vind in deze citaten of verwijzingen gaat over wat 'daarna' gebeurd; wat na het verlangen en de strijd plaatsvindt.
Wat mijzelf betreft (als schrijver dan) ben ik niet langer bezig met het instandhouden van geheugen (dat van mijzelf noch dat van andermans) en ontstaat er 'gebeuren' voor een andere natuurlijkheid en spiritualiteit.

Dat zijn nu net de kenmerken van het 'daarna' die Ramesh Balsekar in jouw woorden uitdrukt: feiten - lijden - wereldbeeld - zelfbeeld.

Het andere gebeuren is geen second opinion of een oude wijn in nieuwe zakken; maar een andere lichamelijkheid en spiritualiteit.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2015, 07:53   #88
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Wat ik zo (als lezer uiteraard) treffend vind in deze citaten of verwijzingen gaat over wat 'daarna' gebeurd; wat na het verlangen en de strijd plaatsvindt.
Wat mijzelf betreft (als schrijver dan) ben ik niet langer bezig met het instandhouden van geheugen (dat van mijzelf noch dat van andermans) en ontstaat er 'gebeuren' voor een andere natuurlijkheid en spiritualiteit.
Wat moet het zalig zijn als je dat kan, ontsnapt zijn aan de denkverslaving.
Lukt mij nog steeds niet.
De toestand van ??nvoud is nog ver uit mijn bereik.
Als ik iets in de pap te brokken heb 'hierboven', is mijn volgende incarnatie toch een koe. Eindelijk verlost van die menselijke mind. Als koe zal ik dan wel angst voelen voor de slachterij die het einde van mijn beperkt aantal jaren zorgeloos grazend in de wei aankondigt (zo schijnt) maar da's een kleintje in vergelijking met het menselijk lijden als gevolg van ons denkvermogen.
Oud 15 oktober 2015, 07:58   #89
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Wat mijzelf betreft (als schrijver dan) ben ik niet langer bezig met het instandhouden van geheugen (dat van mijzelf noch dat van andermans)...
Kijk, kreeg ik net toevallig binnen per email:

Les van de dag
uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen

LES 288

Laat me vandaag mijn broeders verleden vergeten.

Dit is de gedachte die naar U leidt en me tot mijn doel brengt. Ik kan niet tot U komen zonder mijn broeder. En om mijn Bron te kennen moet ik eerst herkennen wat U als ??n met mij geschapen heeft. Het is de hand van mijn broeder die me naar U leidt. Zijn zonden liggen in het verleden samen met de mijne, en ik ben verlost omdat het verleden voorbij is. Laat me het niet koesteren in mijn hart of ik zal de weg die naar U leidt kwijtraken. Mijn broeder is mijn Verlosser. Laat me de Verlosser die U me gegeven heeft niet aanvallen. Maar laat me hem eren die Uw Naam draagt, en me aldus herinneren dat Die de mijne is.

Vergeef mij dan, vandaag. En je zult weten dat je mij vergeven hebt als jij je broeder in het licht van heiligheid aanschouwt. Hij kan niet minder heilig zijn dan ik, en jij kunt niet heiliger zijn dan hij.
Oud 15 oktober 2015, 10:07   #90
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
In de ogen van Heimlich, Goebels en Eva Braun is Hitler vast een man geweest met goeie intenties.... Net als IS-aanhangers dat nu van elkaar zullen denken.

Bewust-wording is een proces ..... Geschiedenis (het leven zelf) de les .....
Het gaat er om dat we leren van fouten uit het verleden: beter dus om het geen fouten, maar leermomenten te noemen. En God zag dat het 'goed' was....

Feit is, dat moord procentueel langzaamaan door de eeuwen heen terug aan het lopen is. Leven en laten leven dringt langzaamaan door in het bewustzijn van de mens.
Met de huidige medisch-wetenschappelijke mogelijkheden gaat het ook eerder een 'kunst' worden om mensen ook het recht op doodgaan te gunnen.

Who wants to live forever?
Goed en fout, hou ik me niet (meer) mee bezig. Wat voor de ??n goed is, is voor de ander fout en andersom. En door de eeuwen heen heeft de mens geplunderd en gemoord, de mens is nu eenmaal niet perfect. En al wat geboren is, zal ooit sterven. Maar gezien kan worden dat ik de voorwaarde voor dat alles ben en dat is (leef)tijdloos(heid).
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon