![]() |
|
Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#11 |
Sterrestof
![]() Geregistreerd: 15 februari 2012
|
![]()
Gelukkig kunnen deze onvolkomen geesten deze hier aanwezigheid onmogelijk verhinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Singularis
|
![]()
Ik weet niet hoe het zit, ik stel me alleen maar voor als 'geest' om anderen behulpzaam te kunnen zijn in hun ontwikkeling.
Bij Liliane stel ik me voor dat de geesten vinden dat ze er niet aan toe is op dit forum te zijn. Ik kan me bij zo'n egoachtige toestand van elkaar beconcurrerende en bekritiserende geesten niet iets, dat in het belang van betrokkene zou zijn, voorstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dignitaris
![]() Geregistreerd: 30 september 2011
|
![]()
Dat zegt niemand, haha. Dat is een veronderstelling. Ik stelde in alle onschuld simpelweg een vraag.
![]() |
#14 |
Dignitaris
|
![]()
Mee eens..
![]() |
#15 |
Mandataris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Voormalig lid
|
![]()
Ja wat kan ik nu antwoorden.
Voor wie meent dat het een gedachte was, neen het was een gevoel. En dat is zo onbegrijpbaar en dus ook zo onhandelbaar. Gevoelens zijn zo ingrijpend, terwijl gedachten voor me oppervlakkig blijven. Geesten zijn voor me altijd volkomen, er is geen geest die onvolkomen zou kunnen zijn. Het oordeel over de al dan niet onvolkomenheid is een individuele aangelegenheid. Hopelijk vind ik de tijd om te posten en gedachten te delen, of die dan al dan niet overeenkomen met die van jou, dat kan je zo wel ontdekken en me ook laten weten als je dat wil. Ik lees ook graag jou posten, dus ik ga mijn best doen om daarop te reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sterrestof
![]() Geregistreerd: 15 februari 2012
|
![]()
Geesten zijn niet constant, en vanaf dat zichtpunt onvolkomen.
Dat wat wel constant is, duiden we maar eens als Geest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Dignitaris
|
![]() Citaat:
Dit komt nogal eens voor terwijl gezworen wordt dat er geen overtuiging/gedachte achter zit. Hoe dan ook, ik zou me er niet door laten weerhouden om te zeggen wat je wil.
![]() |
![]() |
#19 |
Titularis
![]() Geregistreerd: 30 januari 2011
|
![]()
Gedachten op zich zelf staand zijn hebben alleen een werking als deze gedachten/overtuigingen als negatief (pijnlijk, angstig) of positief (veilig, liefdevol) ervaren worden en dat veroorzaakt de bijpassende gevoelens. De ervaring zelf positief of negatief waar wordt die door veroorzaakt? Vanuit een besef/ overtuiging/gedachte vanuit een zijn van veilig - of onveiligheid.
Door draven kom je terecht in een kring. Zonder begin en einde. Omdat alles een geheel is. Het een is niet zonder het ander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Dignitaris
|
![]() Citaat:
Door de simpele vraag van Byron Katie kan uit die vicieuze cirkel gestapt worden: IS HET WAAR? Dat is natuurlijk pas het begin, maar de cirkel wordt doorbroken, je hoeft er niet in gevangen te blijven.
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|