Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juli 2017, 21:22   #51
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:... je zit hier op het forum vastgeketend in je verslaving..
Snuffel snuffel, ruik ik hier alweer geen projectie?
Miha, ik ben niet diegene die hier regelmatig vraagt om uitgeschreven te worden... dat ben jij.

Citaat:
Ben je in staat om een maand te schrijven zonder een keer een youtube klip neer te zetten van B.Katie, of welke ander Guru of ziener??
Ik zie geen reden waarom ik hier een maand niet zou schrijven en geen links zou plaatsen naar wat dan ook.
Projecteer niet op mij wat je zelf graag zou willen realiseren
ik schrijf gewoon graag berichten aan mezelf. Er is immers niemand 'daarbuiten'.

Citaat:
Ben jij in staat om je idee?n uit te drukken met jouw eigen woorden, zonder steeds de hulp van een of een andere /Guru/Gurin/ ziener/ buurman?
Nee.
Ik ben geestelijk misbruikt geweest tot mijn 12ste levensjaar. Dat is niet meer recht te zetten. Eigenwaarde, geloof in de mens en man dat ik ben is helemaal foetsie, verdwenen.
Dat is uitgemond in een gespletenheid waarvan ik me helemaal tracht bewust te worden vooraleer ik sterf.

Maar 't schijnt dat vreugde natuurlijk is. Daar wil ik veel aan herinnerd worden.
Byron Katie herinnerd met eraan.
Zie

Citaat:
Vraag: if joy is natural, why do so many people need a teacher to tell them they can live in it?

Byron Katie: Well, nobody needs a teacher, though most of us can use a little reminder now and then. Teacher is not a word I normally use. It implies that we all don?t teach equally, and that?s not true. Everyone has equal wisdom. It is absolutely equally distributed. No one is wiser than anyone else.

Ultimately, there?s no one who can teach you except yourself. Each of us needs to look at what our belief system really consists of.

bron: https://rayhemachandra.com/2013/12/03/katie/
Oud 23 juli 2017, 00:43   #52
Iona
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gammaburster Bekijk bericht
Het probleem met dat soort vragen is dat ik behalve het zinloze ook het verwende ervaar.
Hoezo "reden" om te bestaan?
Mijn ouders hebben geneukt en ongeveer 9 maanden later kwam ik.
Veel spannender is het niet. Ik geloof er echt niet in dat dat een hoger plan heeft.
Hoeveel mensen worden doodgeboren? Of sterven in het eerste levensjaar?
In hoeveel landen bestaat het leven uitsluitend uit die dag door zien te komen? Die hebben helemaal geen ruimte om over zingeving na te denken.
Dus een persoonlijk plan zie ik vanaf omdat de waarneming me laat zien dat dat niet waar kan zijn.
Juist door de uitspraak van de one-ness, snapte ik dat.
Dat het individu er helemaal niet toedoet.
Allemaal uitingen van hetzelfde. Radio's en televisies aangesloten op hetzelfde signaal. Sommige TV's gaan na een dag kapot anderen gaan jarenlang mee. Zwart/wit TV's, breedbeeld TV's, HD TV's enz..mono radio's, stereo radio's..en allemaal op andere zenders en de ene geavanceerder en kleurrijker dan de ander maar onderliggend allemaal uitingen van datzelfde signaal dat gewoon aanwezig is.
It finally made some sense!
Als mensen dan toch vervolgens weer gaan roepen dat je stiekem toch een individu bent met een eigen plan, haak ik af.
Het is het ene of het andere en gezien het feit dat dat andere nergens op slaat met al die mensen die veel te vroeg sterven en het flauwekul is om dat een doel toe te schrijven, is het dus dat ene. 1 signaal, meerdere apparaten aangesloten op dat signaal.

Ik kan dat helaas niet ervaren. Iedere goeroe heeft het over dat universele bewustzijn dat niet gelokaliseerd is in het lichaam maar ik kan alleen via dit lichaam waarnemen. Ik kan niet weten wat jij nu voelt of ziet. Voor mijn idee heb ik dus gewoon een persoonlijk bewustzijn wat me weer terugwerpt naar dat andere probleem.
Ik kan mijn bewustzijn wel voelen. Maar wat dan?
Handelen vanuit bewustzijn?
Welke kant moet ik op? Ik begrijp er niets van en kan er niets mee.
Het leven is nog steeds precies even klote.
Werken, boodschappen doen, koken, afwassen, de plee schoonmaken, ramen lappen, kleren wassen, proberen de kinderen wat bij te brengen en af en toe wat lol te maken.
80% van de tijd gaat op aan verplichtingen. Aan dingen die ik niet wil maar MOET doen om de dood weer een dagje op te schuiven zeg maar.
Dan lees je van Tolle dat je dan gewoon moet afwassen with consiousness en dat het dan een spirituele ervaring wordt.
Nou, merk daar weinig van behalve dat het 10 keer zo lang lijkt te duren dan wanneer ik maar gewoon wat loop te mijmeren over een tropisch eiland of sex met de bovenbuurvrouw.
Ik kan er gewoon niks mee.
Sommige dingen leken "sense te maken" en daarna direct ook weer niet.
Er komen direct weer tegenstrijdigheden bij.
Luisterend naar Tolle of Spira zou je geloven dat "know who you are" rust of vrede oplevert en dat de invulling dan niet zoveel meer uitmaakt (invulling van je leven)
Ik merk daar niks van. Nogmaals, ik zie niet in hoe de wereld doordraait als we net als meneer Tolle onder een boom gaan vertoeven of Ramana Maharshi de rest van ons leven een zombie zijn.
Dan is er binnen 50 jaar geen mens meer op aarde maar misschien is dat ook de bedoeling?
3,8 miljard jaar evolutie en als consiousness dan eindelijk kiekeboe met zichzelf kan spelen, wegwezen van dat toneel!
Wat een slappe hap!!
Waarom kan consiousness trouwens die mensen gewoon niet op het toneel ploffen? Ze zijn immers alleen een projectie van dat bewustzijn dus waarom zo ingewikkeld doen met evolutie en voortplanting enzo?
Moet toch sneller kunnen dan hoe het tot nu toe ging.
En dan nog dat secret complot dat consiousness heeft gesloten met zichzelf dat wanneer hij zichzelf manifesteert, hij zichzelf vergeet.

Ach, ik weet ook niet meer.
Ik draaf al weer door :)
Het enige dat ik zelf heb ervaren en nog steeds ervaar dat IK niet bestaat.
En al dat andere neem ik ter kennisgeving aan maar ik kan het niet ervaren.
Ik begrijp inmiddels dat opzeggen niet mogelijk is en dat ik dus gewoon moet slapend lid zijn en wegblijven.
Dan ga ik dat ook maar doen!
Iedereen bedankt voor de feedback en ik ga weer verder "lijden" in mijn eentje :D

Ps: waarom in naam van alles wat redelijk is als je hier een normale smiley typt, de meest universele en oudste smiley die er bestaat die je in ieder programma en ieder device kunt typen met hetzelfde resultaat, verschijnt er hier een soort van Pinokkio smiley?!?!
En nu ben ik echt weg ;)
Eric ik wens je sterkte en levensmoed. 💐
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 04:58   #53
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
... ik ga weer verder "lijden" in mijn eentje :D
Lijden is optioneel, maar dat heb je nog niet door.

Citaat:
'Lijden wordt veroorzaakt doordat je hecht aan een diep verankerde overtuiging. Het is een toestand van blind geloof in iets dat jij voor waar aanneemt.
Je verhaal is je identiteit en je zou bijna alles doen om te bewijzen dat die waar is. Onderzoek naar jezelf is het enige dat de kracht heeft om door te dringen tot zulke oude concepten.'

Uittreksel van: Katie. 'Vier vragen die je leven veranderen'. iBooks.
Zo, weer netjes aan mezelf geschreven...
Oud 23 juli 2017, 05:27   #54
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xx Bekijk bericht
@Gamma: Jij mag er niet uit, ik mag er niet in.
Het enige wat er dus op zit is consequent tegen de forumdoctrine in gaan...
Jouw ego plakt hier ook tegen de muur h? zeurpiet.
En maar contraproductief aan de forum doelstellingen zijn, dat is je taak hier.
De taak van de kaars is om te branden, de taak van de roos is om te bloeien, de taak van sommigen is om drugs te gebruiken etc.

Citaat:
'Als je denkt dat je dochter jouw probleem is, welkom bij The Work. Je dochter is de perfecte dochter voor jou, omdat ze alle niet-onderzochte concepten die je hebt naar boven brengt tot je de realiteit begint te begrijpen. Dat is haar taak. Alles heeft een taak. De taak van deze kaars is om te branden, de taak van deze roos is om te bloeien, de taak van je dochter is om drugs te gebruiken, en het is nu mijn taak om thee te drinken. [Neemt een slokje thee.] En als je het begrijpt, zal ze jou volgen, zal zij het begrijpen. Dat kan niet anders, want ze is jouw projectie. Als je je in de polariteit van de waarheid begeeft, doet zij dat ook. Ellende hier, ellende daar. Vrede hier, vrede daar.'

Uittreksel van: Katie. 'Vier vragen die je leven veranderen'. iBooks.
Bovenstaande had wat voor marie geweest.
Je weet wel, die troela met haar dochter die hier jaren aan een stuk het ?ne topic na het andere startte.
Oud 23 juli 2017, 17:42   #55
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
@Katerie: Dus eens niet zo opgeklopt man!
De plek bij uitstek waar ze opgeklopt doen is in de arena, in Mihaela's arena.
Oud 24 juli 2017, 13:28   #56
katerie
Mandataris

Standaard

Citaat:
Het leven is nog steeds precies even klote.
Werken, boodschappen doen, koken, afwassen, de plee schoonmaken, ramen lappen, kleren wassen, proberen de kinderen wat bij te brengen en af en toe wat lol te maken.
Probeer vooral de kinderen niet bij te brengen dat ze een doel moeten hebben. Dat deed mijn stiefvader altijd. Heb er voorbije nacht van gedroomd. Ik was een nietsnut, ik moest een doel hebben...

Citaat:
Dan lees je van Tolle dat je dan gewoon moet afwassen with consiousness en dat het dan een spirituele ervaring wordt.

bron: https://twitter.com/byronkatie/statu...50874979700737
Oud 24 juli 2017, 15:00   #57
katerie
Mandataris

Standaard whipped cream on shit

Citaat:
@Katerie;

ik vind BK een enge vrouw.
Haar aanpak doet me denken aan hersenspoelen en niet zozeer iets dat te maken heeft met bewustwording.
In de basis gewoon gedachten vervangen door andere gedachten nadat er retorische vragen gesteld zijn.
Net als Louise Hay eigenlijk.
Je vergelijkt twee tantes die elkaars tegenovergestelde zijn.

- Louisa Hay is de tante van de positieve affirmaties onzin.
Als je maar genoeg hardop herhaalt tegen jezelf in de spiegel en op de spiegel schrijft dat je liefde bent geloof je het uiteindelijk wel.
New-age gelul uit de hoogste schuif, whipped cream on shit, waar forumlid Alliswell nog steeds intrapt!

- Byron Katie is de tante die de brug legt naar gedegen zelfonderzoek, weten 'wat' je bent.
In haar ervaring (en ook de mijne) werken visualisaties en positieve affirmaties niet.

Wijziging aangebracht door katerie op 24 juli 2017 om 16:27.
katerie is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon