Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 mei 2013, 21:30   #51
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht

Iedereen bedankt voor de leerzame tijd hier en tab?!

Veel geluk gewenst Virgo,
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 22:57   #52
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Dag Niets en Virgo en jammer dat jullie gaan.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 09:40   #53
Renoir
Forumbaas

Renoir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thursday, June 27, 2013 12:58 AM
Hoi Renoir,

Het spijt mij dat je mij als teleurstellend lid hebt ervaren van je forum. Ik ben met een oprechte intentie het forum opgestapt. Mijn doel was (en is) "verbeter de wereld en begin bij jezelf": ik denk dat er al genoeg onverschilligheid en haat is op de wereld en probeer met liefde mijn steentje bij te dragen.

Jij ziet dat als ego- en voorwaardelijk gedoe: het zij zo.

Je mag mij uitschrijven als lid voor alle drie mijn accounts (Virgo, Vlinder en Jana) en ik zal het forum niet langer lastig vallen met mijn aanwezigheid. Wat mij betreft kun je dus je muren neerhalen voor het forum: misschien zijn er wel mensen die zich in willen zetten voor jouw idealen (ook al zijn ze de mijne niet zoals jij ze neerzet).

Het doe mij oprecht verdriet (okay, in jouw ogen ego-gedoe denk ik) dat mijn gemeende boodschap het doel voorbij is geschoten. Het zij zo....

Dank voor de lessen die ik heb mogen leren en ik hoop dat het jou en alle anderen op het forum goed mag gaan. Ik hoop dat je mijn laatste liefdevolle groet aan alle gebruikers/meelez(v)ers wilt meedelen. Meer nog dan dat hoop ik dat ooit Liefde de wereld gaat regeren ipv haatgedoetjes en (ego)strijd...

Nogmaals tnx voor alles. Ik heb mijn lessen geleerd, zoals iedere periode met bijbehorende verschijnselen in het Leven mij mijn lessen leert en heeft geleerd. Ieder einde behelst een nieuw begin...

Tot ooit (in ieder geval zullen wij elkaar ooit in de energie van het oneindige sterrenstof weer ontmoeten en zullen wij beiden dan los zijn van ieder(s) (voor)oordeel.... )...

Het gaat jou en alle anderen goed (dwz zo goed als ieder zichzelf en daarmee de wereld toe durft te wensen....)

Ik laat los en aanvaard wat IS ..........

Namaste,
Virgo

*neemt afscheid met opnieuw gevoelde pijn in het hart om alweer vervlogen verwachtingen*
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thu, 27 Jun 2013 12:34:48 +0200

Hallo Virgo,

Het is vanwege dat je twee keer over je account met wachtwoord hebt doorgegeven aan iemand van het forum die een tijdelijke toegangsontzegging had. Dat zoiets simpels als het niet kunnen opvolgen van een forumregel al niet tot je mogelijkheden behoort zegt mij voldoende over de aard van je deelname.
Als er al genoeg onverschilligheid in de wereld is waarom dan je steentje daaraan bijdragen door dit in de hand te werken met zo'n actie ? Ik vind het bepaald g??n doordachte, alswel bewuste actie, eerder nogal impulsief. Je kunt de wereld al enigzins verbeteren door je aan de regels te houden.

Bewustwording en zelfrealisatie is de doelstelling van dit forum waarvan je op geen enkele wijze blijk hebt gegeven. Dat je de forumdoelstelling ziet als idealen die ik zou hebben is ook een misvatting en nogal door ego (je zegt zelf idealen te hebben dus daarvan afkomstig) ingegeven, ik althans heb geen idealen.

Ook een boodschap hebben is niet het doel van dit forum, het doel is zelfonderzoek doen dan wel elkaar daarbij behulpzaam zijn. Er zijn er hier meer geweest en nog met een boodschap maar dan hebben ze toch echt het verkeerde platform gekozen.

Het forum heeft evenmin tot doel om er anderen lessen te leren, dan wel te ontvangen, maar daarin schiet het gehele forum nogal te kort. Het is niet verwijtbaar dat je op een andere wijze invulling wilt geven aan zelfonderzoek, maar het moet wel zelfonderzoek blijven. Een nietsontziend zelfonderzoek naar het idee van advaita zou wat mij bertreft de voorkeur verdienen, maar ook daar is weinig belangstelling voor.

Het lijkt allemaal tamelijk liefdeloos, hard en ego strijdig maar het is vanwege dat ego in de weg zit. Het resultaat van nietsontziend zelfonderzoek is dat je dat alles bent ontstegen en niet langer behoefte gevoelt egostrijd aan te gaan, noch om het op andere wijze tegemoet te komen. De moeilijkheid is dat je dat, zelf nog in ego verwikkeld zijnde, niet kunt zien. Dus er is maar een remedie zelf dat zelfonderzoek doen.

Met vriendelijk groet,

Renoir
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thu, 27 Jun 2013 16:01:36 +0200

Hallo Renoir,

Dank dat je de tijd en de moeite hebt genomen om me te beantwoorden.

Een aantal van je acties stroken bij mij niet met de woorden die je schrijft. Helaas zit ik nog steeds met een hoop vragen, omdat ik bepaalde zaken niet begrijp. Het is nogal verwarrend allemaal, maar dat is de wereld sowieso. Dus ik leg me er voor dit moment maar bij neer. Want ik denk dat je geen antwoorden wilt geven en alleen maar verlost wilt zijn van mij als mens, toch? Alles van waarde is weerloos....

Niets is zeker in dit leven, zelfs de dood niet. Ik weet dat ik niets weet en niets bezit en het zal wel "goed" zijn zo. Anders was het allemaal wel anders geweest, toch?

Met vriendelijke groet,
Virgo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thursday, June 27, 2013 7:57 PM

Wat vind jij trouwens van de privacywetgeving in Nederland? Of is dat een regel waar jij je niets van aan hoeft te trekken, gezien het ongevraagd rommelen in accounts en priv?berichten van anderen?

Wat vind jij van het uitdelen van een straf nog voordat een "misdaad/misdrijf" ?berhaupt gepleegd is? Ik bood mijn account aan, maar had m.i. nog geen overtreding gemaakt. In dictatoriale staten gaat men op gelijke wijze met mensen om. Ben jij eigenlijk wel blij dat je in Nederland woont? Of had je liever in een land gewoond waar de machthebbers gewoon zomaar hun eigen regels naar believen uit mag voeren? Is dat wat jij onder (zelf)gerealiseerd zijn verstaat?

Gewoon zo even wat vragen die bij mij naar boven komen.

Je IP-ban heeft overigens weinig nut: maar goed als het jou het idee geeft dat je je macht daarmee veiligstelt dan heb je mijn zegen hoor.

Mijn vergevingsgezindheid is groot, net als mijn begrip voor een hoop opportunistisch gedrag....

vriendelijke groet.
(vervolg)
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 09:41   #54
Renoir
Forumbaas

Renoir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fri, 28 Jun 2013 12:45:47 +0200

Voor iemand die in feite niet is wat ie denkt heb je bovendien nogal veel vooropgezette meningen en aannames. Een teken daarvoor dat je niet aan zelfonderzoek doet en ook niet voornemens lijkt dat te gaan doen. Dus forumtechnisch ben je hier niet op de juiste plek en zou je beter een ander forum kiezen waar je met je interesses terecht kunt.

Dit forum gaat, in het kader van de doelstelling, gemakkelijk uit van een omstandigheid dat je maar fictie bent en niet werkelijk bestaat. In het forumregelment is de privacy volledig geregeld en weet niemand, tenzij je zelf privacygevoelige informatie gaat verspreiden, wie je feitelijk bent. Softwaretechnisch bestaat de mogelijkheid iedereen automatisch dan wel handmatig een naam en een titel te verschaffen dan wel deze naar goeddunken te veranderen. Dus er is geen sprake van rommelen in accounts en priveberichten, noch van schending van de privacywetgeving.

Voor het overige run ik hier noodgedwongen het forum om dat het beheer door leden is weggepest. In de oorspronkelijke opzet was ik slechts deelnemer. Ik doe dit beheersgedoe met grote tegenzin vooral wanneer etterbakken zich hier niet aan de regels wensen te houden. Als het je niet bevalt ga dan gerust ergens anders heen.

Het is nooit de bedoeling geweest een IP ban uit te delen maar ik heb niet de tijd, het geduld, en de gelegenheid hier voortdurend politieagent te spelen en om die reden maak ik er nu uiteindelijk toch gebruik van. Dat leden zoals jij daar de aanleiding toe zijn en het voor anderen verzieken moet je vooral niet gaan onderzoeken. Blijf maar lekker bij je gemor over privacyschending en andere rechten zodat je vooral niks aan je eigen gedrag hoeft te doen.

Groeten,
Renoir
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 29 Jun 2013 00:57:08 +0200

Hi Renoir,

Ik heb je woorden gewikt en gewogen en mijn eigen waarden en aannames onderzocht. Mijn slotconclusie (geen waarheid, maar gewoon mijn mening): alles wat jij en ik zien is in de ogen van de waarnemer (jij en ik dus) waarheid totdat onze ogen werkelijk opengaan.

Wat je ziet ben je zelf, d.w.z. elke waarneming is in ieders ogen dus slechts een illusie. Totdat we ontdekken wat we werkelijk zijn... Pure en Onvoorwaardelijke Liefdesenergie... (mijn ontdekking, waar ik zo veel mogelijk naar leef in RL, ook al ben ik me bewust van mijn imperfectie in mijn mens-zijn: dat IS nl. onze perfecte staat van mens-zijn). Dus jouw waarheid is net zo illusionair als de mijne....

Het is goed zo.... D.w.z. het IS wat het IS... Ik ben blij met mijn waarheid van Onvoorwaardelijke Liefde en Gelijkwaardigheid en ik wens jou hetzelfde toe wat je anderen toewenst... en doe er verder het zwijgen toe.

We'll meet again, don't know where don't know when....

Een warme groet,
Virgo

P.s.: wil je svp al mijn accounts afmelden/afsluiten?
Dank je wel alvast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturday, June 29, 2013 1:41 AM
Ow ja, nog een vraagje: zou je aan Nadje willen vragen of ze behoefte heeft om via de mail contact met mij op te nemen. Ik zou nl. zelf graag persoonlijk met haar in contact komen.

En verder wil ik je danken: ik heb dankzij jouw forum de kans gekregen/ervaren om een mooi contact te krijgen met een paar mensen wat voorbij jouw forum gaat ...

Ieder einde geeft toch weer een mooi nieuw begin....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sat, 29 Jun 2013 10:32:25 +0200

Waarden en aannames moeten steeds getoetst worden. Wat je bent heeft die toetsing niet nodig, ook niet wanneer je tot de ontdekking bent gekomen dat je onvoorwaardelijke liefdesenergie bent. Dus dat betekend dat je bovenop je onvoorwaardelijke liefdesenergie nog steeds iets hebt staan wat je niet bent. Dit en de noodzaak je eigen waarden en aannames te moeten onderzoeken betekend ook dat je geen gedegen zelfonderzoek naar je ware aard hebt gedaan anders waren er geen waarden en aannames. Dus je bevinding onvoorwaardelijke liefde te zijn is eveneens ook (nog) niet ontdekt en moet dus op een aanname berusten.

Niets van wat ik zie bestaat uit waarheid, maar dat heb ik al zo vaak op het forum uitgelegd dat ik dat niet opnieuw ga doen, onderzoek wijst juist uit dat we, 'jouw' en 'mijn', onze waarheid niet zijn. Ik heb nooit iemand aangemoedigd op 'mijn' waarheid af te gaan, gevraagd is dat te onderzoeken. Maar dat doe je niet je hebt, zoals je zelf al aangeeft, aannames en waarden waar je aan toetst, die zijn je uitgangspunt. Verder terug ga je niet.

Wanneer je weet wat je bent, en 'jou eigen kleine zelf daaruit is verdwenen gaat je kleine waarheid naar die met een hoofdletter, ga je van kleinmenselijk over naar Bewustzijn. Wanneer wij daar beiden zijn is er geen enkele frictie tussen ons omdat de egobestanddelen zijn verdwenen. Maar dit vraagt geen toetsing aan je eigen waarden en aannames maar naar gedegen zelfonderzoek naar de aard van ego, oftewel naar het verlies er van, je ware aard.

Ik kan Virgie wel weer permissie geven om haar zegje te doen maar dan wel onder de forumcondities dat je je gedraagd. Ik ga geen berichten overbrengen aan andere forumleden.

Groetjes,
Renoir
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunday, June 30, 2013 1:59 AM

Lieverd, zolang jij het nodig hebt om mensen al dan niet permissie te geven ben je nog zoekende en bezig met je ego. Wat jij wilt....
Aan deze zijde hoeft niets meer gezocht en is er enkel ge-weten. In Liefde gevonden. Het is allemaal okay.

Hier is Aandacht, Dankbaarheid, Vrijheid, Weten en Liefde.
Eenheid groet U ....
Je kunt heel tevreden en gelukkig zijn met een aanname waarin je heilig geloofd, het is niet 'wat' je bent.

Op verzoek zal ik de accounts Virgo, Vlinder en Jana doorhalen.

Virgo bedankt voor je deelname.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 14:54   #55
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard @ Virgo

Virgo, voor als je hier nog leest. Ik heb van Rennie jouw laatst gebruikte e-mailadres gekregen. Daar zal ik je binnenkort op mailen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon