Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 februari 2013, 12:07   #11
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik schrijf hier al een klein poosje, maar heb nooit de moeite genomen mezelf voor te stellen. Dat was wel zo netjes geweest. En ik heb nog wel zo'n keurige opvoeding genoten. Alsnog dan maar...beter laat dan nooit, nietwaar?

Ik ben Guy, spreek uit als KIE. Niet als KAI. Te danken aan mijn Franse moeder. Ik ben een alleenstaande man zonder kinderen, op leeftijd en sta open voor alles dat het leven te bieden heeft. Getver het klinkt als een announcement voor een datingsite. Daarom..ik ben hier niet zo goed in. Ik heb van alles gezien, gedaan, beleefd en wat God geboden alsook verboden heeft. Vragen staat vrij.
Welkom Kie!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 12:51   #12
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Komisch hoor, je bent niet meer ergens naar op zoek? Hoe zit dat dan met dat bewuster in het in het leven staan? Heeft dat niks met zoeken te maken? Heeft het bv,ik doe een gooi, niet iets te maken met de/een zoektocht naar perfectie, want het e.e.a. schijnt toch nog niet optimaal te zijn, krijg ik de indruk, wanneer er nog gestreefd wordt naar een bewuster in het leven staan..

Ik zeg dus mijn neus, er wordt nog wel degelijk gezocht door Guy.

Groetjes ik ben Vagebond.
Dag Vagebond. Bewuster in het leven staan is voor mij eerder een uitdaging dan een zoektocht. Ik streef niet naar perfectie, maar je kunt je bewustzijn wel verruimen. En daarin ligt voor mij de uitdaging.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 13:39   #13
Vagebond
Donataris

Standaard

Citaat:
Dag Vagebond. Bewuster in het leven staan is voor mij eerder een uitdaging dan een zoektocht. Ik streef niet naar perfectie, maar je kunt je bewustzijn wel verruimen. En daarin ligt voor mij de uitdaging.
Dan zoek je dus bewustzijnsverruiming en dat noem dan vervolgens een uitdaging.

Tja voor mij een pot nat Guy, als het beestje maar een naampje heeft waar jij tevreden mee bent zou ik zeggen.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 14:14   #14
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Guy, wat is bewuster in het leven staan?

Je staat er toch al middenin, althans toen je je laatse bericht schreef, het zou nu theoretisch anders kunnen zijn maar ja dan lees je dit bewuste bericht niet.

Bewustzijn verruimen, ik wist niet dat dat kon.

Ik wil die uitdaging ook wel aan gaan.

Ik vond 5000 puzzelstukjes weer tot 1 geheel brengen al een uitdaging (niet gelukt trouwens).

Guy, hoe en waar begin ik?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 14:28   #15
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Dan zoek je dus bewustzijnsverruiming en dat noem dan vervolgens een uitdaging.

Tja voor mij een pot nat Guy, als het beestje maar een naampje heeft waar jij tevreden mee bent zou ik zeggen.
Volgens mij was jij degene die niet tevreden was met mijn woordkeuze. Woorden....het blijft altijd lastig.
Oud 22 februari 2013, 14:36   #16
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Guy, wat is bewuster in het leven staan?
Voor mij is dat bewust(er) kiezen voor dingen die goed voor me zijn en waar ik me goed bij voel. Je zou ook kunnen zeggen dat ik probeer meer stil te staan bij dat wat gebeurt en de keuzes die ik daarin maak. Of me in stilte terugtrek om me wat meer te bezinnen op het leven, in casu daar meer afstand van probeer te nemen. Dat er uiteindelijk niks te kiezen valt en de vrije wil niet bestaat is mij bekend, maar doet aan dat gegeven niets af.
Oud 22 februari 2013, 16:44   #17
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Dat er uiteindelijk niks te kiezen valt en de vrije wil niet bestaat is mij bekend, maar doet aan dat gegeven niets af.
Nou daar ben ik nog niet achter, ik kies gewoon wat ik wil.

Let op, ik wil de k typen en wel in hoofdletter.

K

Gisteren had ik geen zin om te koken, Mien komt thuis en ik zeg; zullen we een patatje doen, Mien zegt; okay.

We lopen naar de papatboer, ik bestel patatje met pindasaus. Krijg ik na 5 minuten een bord tomatensoep.

Blijkt dus inderdaad dat ik geen patat wilde en tomatensoep voor mijn kiezen kreeg.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 17:13   #18
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nou daar ben ik nog niet achter, ik kies gewoon wat ik wil.

Let op, ik wil de k typen en wel in hoofdletter.

K

Gisteren had ik geen zin om te koken, Mien komt thuis en ik zeg; zullen we een patatje doen, Mien zegt; okay.

We lopen naar de papatboer, ik bestel patatje met pindasaus. Krijg ik na 5 minuten een bord tomatensoep.

Blijkt dus inderdaad dat ik geen patat wilde en tomatensoep voor mijn kiezen kreeg.
Of je hebt gewoon een beroerde, dan wel een dove patatboer.
Oud 22 februari 2013, 17:24   #19
Vagebond
Donataris

Standaard

Citaat:
Volgens mij was jij degene die niet tevreden was met mijn woordkeuze. Woorden....het blijft altijd lastig.
heuh waar haal je dat nu vandaan Guy. Ik meen dat ik wat vragen gesteld had bij wat je eerder schreef.

Maar goed your welcome te menen dat ik niet tevreden was met je woordkeus.

Zo ik ben er al weer klaar mee, ik heb wel wat beters te doen dan te kissebissen over in mijn ogen onzinnigheden.

Groetjes.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 17:29   #20
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Maar goed your welcome....
Daar hou ik het op. Toch jammer dat je niet in bent voor een afspraakje. Je weet niet wat je mist. En andersom natuurlijk. Als ik Aart moet geloven. Maar ja, na Aart wil je niks (anders) meer, volkomen begrijpelijk.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon