Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 april 2013, 23:19   #21
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Wacht even hoor,...als je een stelling wil ondersteunen met anekdotes die volgens anderen niet "kloppen" mag je niet op de anekdotes ingaan?

En dat een forum niets meer is dan een verzameling mensen die verbonden zijn, snap ik helemaal niks van,...de wens ervan wel.

Je lijkt wel een "veilig" en gezellig praatclubje te willen.
Tuurlijk mag je wel op anekdotes in gaan. Maar als de bijzaken hoofdzaken worden verliest de anekdote zijn waarde. Je vertelt een anekdote ter ondersteuning/verduidelijking. Het is geen onderwerpsverandering.

Die verbondenheid is hoe ik het ervaar. Ik heb een mening over jou, dat is een vorm van verbondenheid. Of die mening correct is doet er niet toe.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 00:09   #22
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Tuurlijk mag je wel op anekdotes in gaan. Maar als de bijzaken hoofdzaken worden verliest de anekdote zijn waarde. Je vertelt een anekdote ter ondersteuning/verduidelijking. Het is geen onderwerpsverandering.

Die verbondenheid is hoe ik het ervaar. Ik heb een mening over jou, dat is een vorm van verbondenheid. Of die mening correct is doet er niet toe.
Als bijzaken hoofdzaken worden, was misschien de hoofdzaak wel bijzaak.
Je kan wel pretentieus iets over bv romantische liefde schrijven, maar voor het zelfde geld is de hoofdzaak daarvan een afleiding van wat je nu werkelijk wilt zeggen(goed praten van verlaten worden, wie weet een tweelingziel ervaring?,...maar ik zeg maar wat,....)

Een mening over iemand hebben is eerder juist afgescheidenheid dan verbondenheid, zeker als je al weet dat die mening niet zou kunnen kloppen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 06:57   #23
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:

Verbondenheid kun je niet voelen.

Verbondenheid tussen vernauwingen/ego`s is wel te voelen.

Verbondenheid/1 is enkel het weggevallen zijn van je eigen grens/ego.

Wat het gros der mensheid verstaat onder verbondenhied is enkel het veilig voelen, gewenstheid, egostuff.

Waar moet je zitten om een mening te hebben.

In dat klote HOOFD.

Hoe krijgt een mens het toch voor elkaar.

Maar ja, je zal maar geen mening hebben, zie je zo jezelf verdwijnen.

Ach, beste forumleden, ga wat nuttigs doen, de was buiten hangen bv.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 07:56   #24
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Waar moet je zitten om een mening te hebben.

In dat klote HOOFD.

Hoe krijgt een mens het toch voor elkaar.

Maar ja, je zal maar geen mening hebben, zie je zo jezelf verdwijnen.

Ach, beste forumleden, ga wat nuttigs doen, de was buiten hangen bv.

Ik ben anders van mening dat jij een duidelijke mening hebt.
Een mening van goed en kwaad.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 08:53   #25
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Je kan wel pretentieus iets over bv romantische liefde schrijven, maar voor het zelfde geld is de hoofdzaak daarvan een afleiding van wat je nu werkelijk wilt zeggen.
Dat kan. Daarom kan en mag je best wat op anekdotes in gaan voor een beter begrip. Jij staart je misschien blind op het woordje "romantische", terwijl ik het slecht als een onderstrepend woord hebt bedoeld. (onderstrepend= extra benadrukken, een gechargeerde vorm)

Ik geef die benaming omdat ik de ervaring heb dat mensen niet begrijpen wat ik met "persoonlijke liefde" bedoel.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 09:41   #26
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Jij staart je misschien blind op het woordje "romantische", terwijl ik het slecht als een onderstrepend woord hebt bedoeld. (onderstrepend= extra benadrukken, een gechargeerde vorm)

Ik geef die benaming omdat ik de ervaring heb dat mensen niet begrijpen wat ik met "persoonlijke liefde" bedoel.

Ik staar me misschien blind door al het schijnbare onderscheid in liefdes.

Verder ga ik wel mee in Aarts woorden, behalve die van de was dan,...ik heb een droger(zo krijg ik meer tijd voor hier)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 10:07   #27
Bigbear
Actuaris

Bigbear's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Verbondenheid kun je niet voelen.

Verbondenheid tussen vernauwingen/ego`s is wel te voelen.

Verbondenheid/1 is enkel het weggevallen zijn van je eigen grens/ego.

Wat het gros der mensheid verstaat onder verbondenhied is enkel het veilig voelen, gewenstheid, egostuff.
Verbondenheid kun je voelen. En dan kun je rouwen als die verbinding weg is. Eng he?
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 10:13   #28
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Verbondenheid kun je voelen. En dan kun je rouwen als die verbinding weg is. Eng he?
Gaat het niet veel meer om een besef van verbondenheid? Gevoelens komen en gaan. En verbondenheid is er m.i. nooit niet. Ik kan rouwen om iets en/of iemand dat weg valt, maar daarmee is de verbondenheid voor mij niet weg.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 10:20   #29
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Gaat het niet veel meer om een besef van verbondenheid? Gevoelens komen en gaan. En verbondenheid is er m.i. nooit niet. Ik kan rouwen om iets en/of iemand dat weg valt, maar daarmee is de verbondenheid voor mij niet weg.
Mooi, je rouwt idd niet om de verbondenheid maar om de fysieke en mentale uiting ervan. Dat is gewoon de dualiteit van het leven ,waar we toch in min of meerdere mate aan vastzitten. Net zoals de zwaartekracht ons hier houdt.

En rouwen is een proces dat te doorzien, dat leven/liefde/verbondenheid helemaal niet verdwijnt. Het leven gaat altijd door, wat er ook gebeurt.
De meeste mensen die ik dus ken leven daar ook gewoon verder mee zonder eraan onderdoor te gaan. Niet mogen rouwen, is daarom net zoiets dan niet naar de wc mogen gaan als het knelt. Beetje simpel gesteld. Maar werkt wel zo.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2013, 10:24   #30
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mooi, je rouwt idd niet om de verbondenheid maar om de fysieke en mentale uiting ervan. Dat is gewoon de dualiteit van het leven ,waar we toch in min of meerdere mate aan vastzitten. Net zoals de zwaartekracht ons hier houdt.

En rouwen is een proces dat te doorzien, dat leven/liefde/verbondenheid helemaal niet verdwijnt. Het leven gaat altijd door, wat er ook gebeurt.
De meeste mensen die ik dus ken leven daar ook gewoon verder mee zonder eraan onderdoor te gaan. Niet mogen rouwen, is daarom net zoiets dan niet naar de wc mogen gaan als het knelt. Beetje simpel gesteld. Maar werkt wel zo.
Precies. Zo (ongeveer) zie ik dat ook.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon