Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 mei 2013, 07:20   #1
moi
Voormalig lid

Standaard Renoir.

Niet dat het enige invloed heeft op het aangegeven opheffen van dit forum,
was/is het mij een groot genoegen je te bedanken voor je bijdrage in deze vorm.
Renoir het is jammer dat je je zo liet/laat beinvloeden door individuen waarvan van je hebt aangenomen kruistochten te voeren.
Er zijn/waren wel slechtere forums.
Jou intenties zijn zuiver geweest, mijn dank daarvoor.
Op wat voor wijze dan ook positief of negatief.
De waarheid werd daardoor niet in mijn beleving uit evenwicht geblazen.
Dat is wat ik heb mogen ZIEN.
Nogmaals bedankt en voor wat mezelf betreft erg jammer, het had nog wel jaren mogen duren hoor.
Al steggelde ze me de tent uit.
Maar kan me voorstellen dat het voor jou einde verhaal is, met alle respect,
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 07:57   #2
Aart
Drommedaris

Standaard

HEERLIJK, weer op eigen benen staan en zien wat het dagelijkse leven me voorschotelt/spiegelt en waar ik dan daadwerkelijk/direct mijn reactie op zien kan en me daardoor bewust kan worden van de dingen die zich in mij bevinden die daar van nature niet thuis behoren.

De maag rommelt, mijn reactie is; uit bed, douchen, aankleden en richting de Hema met zijn ontbijtje, JOEPIE.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 07:58   #3
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Renoir, vroeg mij al af waar ik dat zou kunnen schrijven, maar ook van mij bedankt voor al je inzet. Ik heb er hoe dan ook veel aan gehad. Bedankt!
En ook al kennen we elkaar nog steeds niet persoonlijk, ik zal je zeker missen. En sta je weer eens ergens bij de boot, ik woon op Ameland en hoop dat ik je toch ooit nog eens ergens daar tegenkom! Dus niet Terschelling, boot vaart vanaf Holwerd! Liefs van mij en een dikke knuf!
Ulla

Iedereen bedankt !
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 08:16   #4
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Renoir en alle forumgenoten,

Ik vond het heel fijn jullie allen hier digitaal ontmoet te hebben en ik zal het zeker zeer waarderen jullie allemaal ooit weer ergens te ontmoeten!

En anders --> en
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 08:24   #5
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Renoir,
dank je.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 08:32   #6
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Renoir,

.... een groet uit de verten ! Jammer dat er geen gedichtje afkan ... we leven in een tijd van bezuinigingen.

Bedankt voor deze voorstelling, het panorama dat je hebt gemaakt.
Een gelukkig leven,

Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 15:00   #7
Hans
Voormalig lid

Standaard

Bedankt,.....ouwe mopperaar!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 15:19   #8
Mihaela
Singularis

Standaard

Wat bij mij de indruk is, is dat Renoir moe en oud is. Hij heeft geen kracht meer om iets door te zetten wat vanaf het begin met een intentie gestart is dat gedoemd was om te mislukken.
Als je een forum opent, voor bewustwording, doe je dat voor jezelf. Als je in de waan bent dat jij andere mensen kan helpen, terwijl de mensen die hier komen geen hulp zoeken maar een klankbord, een forum zoeken om met gelijkgestemden te communiceren, dan heb je het niet helder voor je ogen.
Wat ik van Renoir heb gezien vanaf het begin tot aan het einde, nu dus, is dat hij continue zijn teleurstelling uitsprak over zijn niet bereikte doel.
Dit heeft hem genekt, zijn illusie, en zijn verwachting.

Wat ik heel jammer vind is dat hij het lef niet heeft om toe te geven dat het niet aan het publiek ligt, maar aan zichzelf.
Doelen en verwachtingen in verband met andere mensen hebben, laten iets over hem zien.
Zijn controle willen uitvoeren over het willetje van een ander, heeft zijn vruchten afgeworpen. Het onvermijdelijke resultaat is teleustelling.

Als persoon draag ik Renoir een warm hart.
Ik zeg zonder aarzeling : Renoir, ik houd van je..
Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van het forum, en dankzij mijn bereidheid om iets te leren, en iets aan te gaan, heb ik veel aan het forum gehad.

Prachtig forum Renoir, jij hebt zoals ieder ander veel van jezelf laten zien hier.
Je hebt vaak egocentrisch gedrag laten zien, en veel wijsheid en helderheid.
Ik heb van je prachtige teksten genoten.

Je bent gewoon een mens!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 15:52   #9
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat bij mij de indruk is, is dat Renoir moe en oud is. Hij heeft geen kracht meer om iets door te zetten wat vanaf het begin met een intentie gestart is dat gedoemd was om te mislukken.
Als je een forum opent, voor bewustwording, doe je dat voor jezelf. Als je in de waan bent dat jij andere mensen kan helpen, terwijl de mensen die hier komen geen hulp zoeken maar een klankbord, een forum zoeken om met gelijkgestemden te communiceren, dan heb je het niet helder voor je ogen.
Wat ik van Renoir heb gezien vanaf het begin tot aan het einde, nu dus, is dat hij continue zijn teleurstelling uitsprak over zijn niet bereikte doel.
Dit heeft hem genekt, zijn illusie, en zijn verwachting.

Wat ik heel jammer vind is dat hij het lef niet heeft om toe te geven dat het niet aan het publiek ligt, maar aan zichzelf.
Doelen en verwachtingen in verband met andere mensen hebben, laten iets over hem zien.
Zijn controle willen uitvoeren over het willetje van een ander, heeft zijn vruchten afgeworpen. Het onvermijdelijke resultaat is teleurstelling.
Dat ben ik niet met je eens. Renoir heeft dit forum gestart met een bepaald bedoeling voor ogen. Daar is hij helder in en dat is prima. De gang van zaken voldoet niet aan de doelstelling en dan is 1 van de opties om met het forum te stoppen. Ik zou een andere oplossing gekozen hebben. Namelijk om iedereen die zich niet wil conformeren aan de doelstelling als deelnemer te weigeren.

Als er iets is wat Renoir genekt zou kunnen hebben, dan is het zijn weigering om mensen van het forum te bannen. Dat is hem zelf een keer, volkomen onterecht, overkomen dus hij weet wat de consequenties kunnen zijn. Dat houdt hem tegen (om iemand te bannen). Dat is nobel, maar het betekent ook het einde van het forum, omdat mensen niet de bereidheid en de beleefdheid hebben om zelf te vertrekken. Ik zou daar veel rigoureuzer in zijn, in zijn situatie.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 15:57   #10
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat ben ik niet met je eens. Renoir heeft dit forum gestart met een bepaald bedoeling voor ogen. Daar is hij helder in en dat is prima. De gang van zaken voldoet niet aan de doelstelling en dan is 1 van de opties om met het forum te stoppen. Ik zou een andere oplossing gekozen hebben. Namelijk om iedereen die zich niet wil conformeren aan de doelstelling als deelnemer te weigeren.

Als er iets is wat Renoir genekt zou kunnen hebben, dan is het zijn weigering om mensen van het forum te bannen. Dat is hem zelf een keer, volkomen onterecht, overkomen dus hij weet wat de consequenties kunnen zijn. Dat houdt hem tegen (om iemand te bannen). Dat is nobel, maar het betekent ook het einde van het forum, omdat mensen niet de bereidheid en de beleefdheid hebben om zelf te vertrekken. Ik zou daar veel rigoureuzer in zijn, in zijn situatie.
Ik heb het ook niet echt goed gevolg, het draadje waarin hij met iemand in gevecht ging, of wat echt de aanleiding is geweest.
Is wel toch vreemd dan, dat als hij niet 1 persoon wilt ''straffen'' vervolgens de hele forum sluit. Dat heeft hij nu al een paar keer gedaan, ieder keer als hij zichzelf tegenkomt, dreigt hij met sluiten.
Kinderachtig, maar goed.. hij is ook maar een mens..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon