Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 juli 2014, 18:52   #11
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Hallo Pup,

Moge de grote WirreWarre u genadig zijn.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 19:25   #12
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Hallo Pup,

Moge de grote WirreWarre u genadig zijn.
lesson 76 ecim :
"I am under no laws but God's"
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 19:50   #13
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Lesson 76 ecim ?
Pardon, mijn Antwerps is niet meer wat t ook nooit weest is,
en al die wetten van God staan me ook al niet helder voor t verstand.
Oud 2 juli 2014, 20:01   #14
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Lesson 76 ecim ?
Pardon, mijn Antwerps is niet meer wat t ook nooit weest is,
en al die wetten van God staan me ook al niet helder voor t verstand.
Voil? s?, nog is een herinnering aan gods wetten dan voor u:
http://www.acim.org

en excuse voor de eerste letter, niet 'ecim maar 'acim' dus. Typefout.
Oud 2 juli 2014, 23:06   #15
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Voil? s?, nog is een herinnering aan gods wetten dan voor u:
http://www.acim.org

en excuse voor de eerste letter, niet 'ecim maar 'acim' dus. Typefout.
Geeft nix.
Gotskofukkinglere, wat een dik boek, de Qoeran kwam ik ook al niet door.
Oud 2 juli 2014, 23:34   #16
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

@Mars: Verschrikkelijke klepper die CIM, ben er ook nooit door geraakt. Heb em weggeven 1,5 jaar geleden.
Pas vorige week deze beschrijving over de CIM ontdekt: "in tegenstelling tot bijvoorbeeld de bijbel een radicaal non-dualistisch pad".
In deze Pdf vorige week ontdekt > Het radicale non-dualistische pad van een cursus in Wonderen.

--------------------------

Right, effe mezelf verder voorstellen komt plots op.
Ik kan mezelf best beschrijven (ook weer pas vorige week ontdekt in discussie op een vrijdenkersforum waar ik als verkapt gelovige, new-ager werd beschouwd) als een 'Panthe?st'. De vlag dekt de lading echter niet helemaal, want what's in a name off-course.
In deze http://nl.wikipedia.org/wiki/Panthe?sme, herken ik me het best in de Afgeleide vormen.

Citaat uit de wiki:
"Veel oosterse religies (hindoe?sme, tao?sme, kizilbaşisme, boeddhisme) hebben panthe?stische kenmerken, evenals het (westerse) religieus humanisme.Sommige vooraanstaande verlichters, zoals Spinoza en John Toland, hadden panthe?stische denkbeelden. Een bekende vroege panthe?st was Giordano Bruno (1548 - 1600), een Italiaanse filosoof die wegens zijn denkbeelden door de Inquisitie werd veroordeeld tot de brandstapel. Op het Campo de' Fiori in Rome, de plaats waar het vonnis werd voltrokken, is nu een standbeeld van hem te vinden. In het Midden-Oosten staat Mansur al-Hallaj (858 - 922) bekend als een vroege panthe?st. Na de woorden Ana elhaq (Arabisch:أنا الحق) (ik ben de Waarheid) te hebben uitgesproken, werd hij veroordeeld tot de marteldood".

't schijnt' dat ik in een vroeger belangrijk leven vervolgt ben geweest voor godslaster, Vandaar dat de woorden van Mansur al-Hallaj wel extra mijn aandacht trokken.
Ik zeg namelijk tegen de nogal conservatie katholieken in mijn omgeving dat ik god ben, waarop ik tot mij groot jolijt de nodige afkeurende blikken der schriftgeleerden van de 21ste eeuw over me heen krijg. Deze keer kunnen ze me toch niet meer op de brandstapel zetten of anders doodmartelen.
Hoogstens zie ik ze dit denken >
Oud 3 juli 2014, 05:09   #17
Mara
Voormalig lid

Mara's schermafbeelding

Standaard

"A course in miracles" heb ik zowel in het Engels als het Nederlands gelezen. Daar heet het: "Een cursus in wonderen".
De basis stelling van het boek is dat ego angst is.
Pas als de angst verdwijnt kun je echt beginnen leven.
Het boek is geschreven in een prachtige taal. Het wonderlijke ervan is dat het onleesbaar lijkt als je niet honderd procent geconcentreerd bent.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2014, 07:22   #18
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik zeg namelijk tegen de nogal conservatie katholieken in mijn omgeving dat ik god ben, waarop ik tot mij groot jolijt de nodige afkeurende blikken der schriftgeleerden van de 21ste eeuw over me heen krijg.
Altijd leuk om zo'n kleine overwinning voor jezelf te boeken. Maar citeerde je niet ergens dat het erom ging jezelf te overwinnen, die God in jezelf te overwinnen?
('But the understanding that all actions are divine happenings, and not the doing by someone, is a victory over oneself that makes one all-powerfull in the peace that follows.'' R. Balsekar.)

Voor iemand een instrument is van 'divine happenings' moet waarschijnlijk nog iets anders gebeuren dan 'by the understanding'.
Het gaat denk ik niet zozeer om schriftgeleerdheid (de weg kennen uit de boeken) maar eerder om schriftmystiek (de weg kennen door schouwing en beleving).
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2014, 13:07   #19
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
"A course in miracles" heb ik zowel in het Engels als het Nederlands gelezen. Daar heet het: "Een cursus in wonderen".
De basis stelling van het boek is dat ego angst is.
Pas als de angst verdwijnt kun je echt beginnen leven.
Het boek is geschreven in een prachtige taal. Het wonderlijke ervan is dat het onleesbaar lijkt als je niet honderd procent geconcentreerd bent.
amaai, straffe gast gij dat ge die zowel in NL en ENG. Gelezen hebt.
Moet zijn dat ge de CIM een prachtige taal vind. Het wordt beschreven als een Christelijke taal.
24 jaar gelden kwam ik er voor het eerst indirect mee in contact via schrijvers, Gerald Jampolski, Marianne Williamson en Paul Ferrini die er naar verwezen.
Van P. Ferinni heb ik een 5-tal boeken, die schrijft wonderlijk mooi.
Dus 14 jaar geleden komt ik me dan maar is de dikke klepper cursus in mirakels. ??n maand de dagelijkse lessen gevolg, in combinatie met de internet website er toen al van. Nee, is een taal die er bij mij rechtstreeks niet ingaat. Vandaar het boek 1,5 jaar geleden weggeven aan iemand die het al lang wilde en er dus blij mee was.
Uit een andere cultuur gaat het boek 'i am that' van Nisardatta er dan zo makkelijk is. Die ligt hier op mijn bureau en lees ik dagelijks in.

Dus wat heb ik met die Christelijke taal? Er zit precies ergens een barri?re daartegen in mij, maar ik weet het niet hoe of waar. Dus ik probeer, ik probeer weer opnieuw via een andere weg toegang tot de religieuze mystiek van mijn eigen cultuur te vinden. 5 weken geleden van de Jezu?t Herwig 10 boeken gekocht. Moet er nog aan beginnen. Zie titels:

[IMG][/IMG]

PS: Het boekje 'Waarom moeten mensen lijden' had ik drie jaar geleden als eerste van hem gelezen. Prachtig! Cadeau toen aan iemand gegeven. Maar ik wil het zelf nog is lezen en dus terug gekocht.

Wijziging aangebracht door Puppetji op 3 juli 2014 om 13:43.
Oud 3 juli 2014, 13:21   #20
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Altijd leuk om zo'n kleine overwinning voor jezelf te boeken. Maar citeerde je niet ergens dat het erom ging jezelf te overwinnen, die God in jezelf te overwinnen?
Looro
Nee, dat citeerde ik nergens.

Citaat:
('But the understanding that all actions are divine happenings, and not the doing by someone, is a victory over oneself that makes one all-powerfull in the peace that follows.'' R. Balsekar.)
Bovenstaande tekst die je deels copy / paste uit het eerste topic waar ik actief in was, was aan Renoir gericht vanwege de ruzie die al meteen ontstond tussen hem en mij en hangt boven mijn bureau om mij eraan te herinneren dat we mensen zijn, Elke ??n van ons is een uniek geautomatiseerde robot, energie gegeven en geactiveerd door het universele bewustzijn.
Als ik kemphaan wordt in het toneelstuk dat het leven is, herinner ik me aan bovenstaande tekst. Daardoor komt het inzicht dat de Boeddha al had.
""Events happen, deeds are done, but there is no individual doer thereof".

Citaat:
Voor iemand een instrument is van 'divine happenings' moet waarschijnlijk nog iets anders gebeuren dan 'by the understanding'.
Wat zou er nog anders moeten gebeuren? Er blijven continue dingen gebeuren. Het leven is ??n groot gebeuren.
Maar jij wil me op iets specifieks wijzen, vertel me.

Citaat:
Het gaat denk ik niet zozeer om schriftgeleerdheid (de weg kennen uit de boeken) maar eerder om schriftmystiek (de weg kennen door schouwing en beleving).
Ah, is dat wat er nog moet gebeuren voor mij, moet ik nog eerst de schriftmystiek kennen?
Hier vertel je het!
Aha, zozo... hmm. En waarom zou ik wat jij als 'de weg kennen door schouwing en beleving' beschrijft moeten leren kennen?
Waaruit maak jij trouwens zelfs op, of meen je dat ik, en / of wat ik, nog niet geschouwd en beleeft zou hebben?
Je lijkt dat te insinueren.
Wat je er ook onder meent te begrijpen. Denk je misschien aan te weinig levenservaring in mijn geval, dat ik enkel boekenwijsheid bezit?
Aha, nog is dan, waarom meen jij dat te weten, waarop baseer jij jezelf? Wat zijn jouw bronnen van inzicht, mensenkennis over mij?

Je doet me aan Renoir denken, zijn stijl van 'waarheidsbevinding' waarop de poppen aan het dansen gingen. Niet alleen tussen hem en mij, maar ook en eerst zelfs (of quasi gelijk) tussen hem en forumlid Mara dat hier al lang actief is.
Maar misschien is dat wel een manier van uitdrukken en verwoorden - een insiders taaltje dat zich eigen aan dit forum door en voor sommige lieden heeft ontwikkeld - en welk jargon ik als nieuweling hier nog niet helemaal begrijp en dus nog moet aan wennen.
Tot hiertoe lijkt het mij enkel een onzinnigheid van Renoir zijn uitgangspunt te zijn waarop ik woest en forum lid Mara ge?rriteerd reageerde, welk uitgangspunt jij ook wat lijkt te hebben.

Maar ik wil nog niet voorbarig zijn.
Net zoals jij misschien nog zal moeten wennen aan mijn 'Ramesh-insiders' taaltje en dus uitgangspunt dat elk mens een uniek geautomatiseerde robot is, energie gegeven en geactiveerd door het universele bewustzijn. Dat zet bij jou je nekharen misschien ook recht.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon