Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Gedichten en Poëzie

Gedichten en Poëzie Gedichten en gezegden die je aanspreken, ontroeren en verwarmen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 mei 2016, 01:24   #11
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
I know. Zo kan het ook inderdaad.

Ik had overigens net mijn tekst aangepast, maar ik ben gesnapt want je had me al gequote. Oei oei oei.
Ja, ik zie het nu. Het geeft niet toch? Ik neem geen enkel blad meer voor mijn mond. (tenminste als ik het zinnig vind om wat te zeggen) Ik ben blij dat ik het een of ander heb overleefd. Ik begrijp er niets van soms, maar Liefde overwint echt alles. Als je niet blijft hangen in je ego leed. Als ik iets weet is het dat wel. En dat is alles andere dan zoetzappig. Dit gedoe daarentegen is maar gepruts. Maar blijkbaar gaat alles door, zelfs het gepruts.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 07:26   #12
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
...op een gegeven moment krijg je door waar het echt om gaat en wordt het een natuurlijk proces...
!! Een fijne dag Ulla
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 08:26   #13
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
!! Een fijne dag Ulla
Djw Looro Iedereen een fijne dag. Zonnetje!
Oud 4 mei 2016, 09:24   #14
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Je verwacht het niet he
Wat bedoel jij daarmee meid?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 09:33   #15
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je niet blijft hangen in je ego leed. .
Je doet niet anders dan dat Ulla.
Je stelt je voor heel even open, en vervolgens schiet je weer in je verdediging, en zoekt steun vanuit je behoefte aan bevestiging.
Vervolgens egotje Maria komt ook met een venijnige- noot tussen. De tekst heeft ze verwijderd, maar haar energie kleeft nog aan het draadje.. En het is echt geen liefdevolle energie. Geraffineerd hoe ze jou haar vuilewerk laat doen.
Jullie zijn lachwekkend met jullie praatjes over luisteren en liefde.

Voel en luister Ulla, stop met elkaar steunen in jullie blindheid.
Oud 4 mei 2016, 09:37   #16
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat bedoel jij daarmee meid?
Dat was ironisch bedoeld. Nav je laatste zin: "Ik ga dus niet beschaafd en lieflijk doen, of geduldig en belangstellend opstellen."
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 09:43   #17
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Dat was ironisch bedoeld. Nav je laatste zin: "Ik ga dus niet beschaafd en lieflijk doen, of geduldig en belangstellend opstellen."
Het voelt voor mij beter, transparanter, als men directer is. Onder een beschaafde laag, kan soms irritatie en boosheid schuilen. Ik kan dat niet hendelen.
Oud 4 mei 2016, 10:16   #18
Mihaela
Singularis

Standaard

Ik ben op oorlogspad.

Wat ik opmerkte bij Maria en Ulla, en wat ik de laatste paar dagen noemde, sta ik nog steeds achter de inhoud. De ladind waarmee ik dat bracht, was totaal niet in verhouding/ proportie.
Oud 4 mei 2016, 10:20   #19
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op oorlogspad.

Wat ik opmerkte bij Maria en Ulla, en wat ik de laatste paar dagen noemde, sta ik nog steeds achter de inhoud. De ladind waarmee ik dat bracht, was totaal niet in verhouding/ proportie.
OK.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 12:23   #20
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voelt voor mij beter, transparanter, als men directer is. Onder een beschaafde laag, kan soms irritatie en boosheid schuilen. Ik kan dat niet hendelen.
Hierin kan ik je volgen. Ik ben echter niet op oorlogspad, ik ben ook niet beschaafd, ik gedraag me wel soms zo. Als ik boos of ge?rriteerd ben laat ik dat blijken maar ik ben dat alles niet.

Met ego leed bedoelde ik een situatie in mijn leven..ik heb zelden geleden in mijn leven voor mijn gevoel, ondanks een bijzonder turbulent leven, maar dit was gewoon niet te handelen.

Ik handel dus ook niets, ik voel zeker wel en ik laat het over me heen komen. Zo lost leed steeds meer op, en ik sta er verbaasd over want in begin wilde ik alleen maar dood. Niets voor mij. Juist of ook die issues (karaktereigenschappen) waar jij bij mij steeds op hamert, hebben ervoor gezorgd dat ik nergens in ben blijven hangen. Iedereen had het begrepen maar ik zou het ego?stisch vinden, als de zorg voor mens en dier in mijn omgeving eraan ten onder was gegaan. Dan was er nog veel meer leed geweest, want iedereen had het zo al bijzonder moeilijk. Ik vind het voldoende mijn neigingen te kennen en zolang ze niemand hinderen, hoef ik daar niet zo veel mee.

Elke dag verbaas ik mij tegenwoordig, hoe dankbaar ik kan zijn, voor het zonnetje, mijn dieren, enz. Naast het verdriet, wat er ook nog is. Soms huil ik met een oog en lach met het andere en knuffel al diegenen die mij dierbaar zijn... ik ben tegenwoordig erg dankbaar dat ik dit (ook mentaal) heb overleefd. daarom ervaar ik dat wat wij hier in dit en voorgaande draadje doen nog maar als gepruts.

Een storm in een glas water. Voor mij dan, voor jou mag het anders voelen. Hier heb ik respect voor, maar het betreft mij niet. Het is echt jouw ding.

Wijziging aangebracht door Ulla op 4 mei 2016 om 17:58.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon