Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Begrippen > Wat is zelfkennis

Wat is zelfkennis Wil ik weten wat ik ben, het Zelf kennen, of weten 'wie' ik ben zicht krijgen op wat ik denkt te zijn.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 april 2017, 21:15   #91
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Ben ik net gaan doen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 21:43   #92
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben een braaf manneke.

Ps: wist je al dat forumlid Anne gere?ncarneerd is als 'Presence'?
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 22:00   #93
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:

wist je al dat forumlid Anne gere?ncarneerd is als 'Presence'?
Ja zeker, jij dacht dat een nieuw iemand was.
Echt scherp ben je niet..
Oud 19 april 2017, 22:07   #94
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Echt scherp ben je niet..
Na het derde bericht had ik het toch al door. Toch niet zo onscherp.
Oud 19 april 2017, 22:12   #95
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Na het derde bericht had ik het toch al door. Toch niet zo onscherp.
Nadat Turreluur haar 'begroette' had jij volgens mij door.

Bij de eerste text was voor mij al overduidelijk..
Oud 19 april 2017, 22:26   #96
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Nadat Turreluur haar 'begroette' had jij volgens mij door.
Dat was de bevestiging van mijn vermoeden na het afsluiten de avond ervoor, toen ik gefocust was op Turreluur antwoorden.
Postzegels interesseren mij niet, dus ik gaf er verder weinig aandacht aan.

Gebeurt verder niet veel meer op het forum, vind je ook niet?
Eeuwige geleuter van marie kunnen we rustig buiten beschouwing laten, stelt zoals gewoonlijk niets voor.
Oud 19 april 2017, 22:32   #97
katerie
Voormalig lid

Standaard

Oud 19 april 2017, 22:43   #98
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:

Gebeurt verder niet veel meer op het forum, vind je ook niet?
Je deed jezelf zo wijs voor, wat betreft verhalen en perceptie, en nu jengel je dat er niet veel gebeurt.
Het is ego-voer allemaal.

Zoek een leuk interessant 'verhaal'' op dan, een boeiend onderwerp, of laat een ander ook aan het woord..

Ik ga op nacht'verhaal' omschakelen, lekker dromen..

Het is een beetje horror hier inderdaad, maar daar zorgen wij ervoor.
Oud 19 april 2017, 23:24   #99
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand moest het vooringenomen en emotionele gezemel van sommige forum leden die niet aan gedegen zelfonderzoek toe komen aan de kaak stellen en licht brengen.
En daar niemand meer naar Laurens luistert heb ik die zware taak op mij genomen.
Mensen luisteren over het algemeen niet naar anderen, zolang het ego overheerst. En daarna is het niet meer nodig, dan onderzoek je zelf.

Citaat:
Ja, vreselijk h?, niet zo leuke plaatjes uit de wereldberoemde film 'Schindler's List' plaatsen op een Waarheidsvinding forum en in verband brengen met onschuldige baby's die zo werden blootgesteld aan bedreiging...
Ik vond je inbreng zemeliger. dan dat iemand een keer een persoonlijke gebeurtenis deelt. Dat moet gewoon kunnen. We zijn hier geen robots en leven ook op dit forum nog gewoon op aarde...en zijn niet alleen maar daarmee bezig...overdrijven is ook een vak..misschien vond ik dat nog wel het meest storende. Ken je de uitdrukking "moraalapostel"?

Citaat:
Ja, tegen zulks forumgedrag moet echt opgetreden worden.
Alle normen van fatsoen werden overtreden.
onschuldige baby's blootstellen aan bedreiging, dat kan niet in deze tijden van mensenrechten.
Jonges jongens jongens... Ik welke tijden leven wij...
Me Myself and i...
Ik en mijn verhaal...[/QUOTE]

Citaat:
Jaja, Sterre's kleinkind moet het zeker gevoeld hebben dat er voodoo rituelen werden uitgevoerd op een waarheidsforum met haar in het middelpunt. In haar latere relaties gaat dat trauma zich uitten en voor mis?rie zorgen.
Idem..

Citaat:
Ja, het is verschrikkelijk wat er in de wereld gaande is, al die negatieve gedachten, voodoo-praktijken... En zo weinigen die daar bewust van zijn. Men zou voor minder deze planeet verlaten. Er moet dringend wat aan gebeuren.
Daar had ik het niet over.

Citaat:
Jij (misschien) niets meer gedegen te onderzoeken bij jezelf?
Gedegen zelfonderzoek houdt niet op buiten dit forum hoor. Het is een levenstaak.
Onze aardse beslommeringen houden ook niet op op dit forum, vandaar dat Sterre haar kleinkind deelde en wat ik al zei ook dat moet gewoon kunnen tussendoor. Dat jij dat niet vind kunnen mag en kan maar het zijn maar meningen waarin we verschillen. Waarom houd je daar zo aan vast? Het een hoeft toch niet het andere te verstoren als je dat op gezette tijden doet?

En nee ik heb niets meer te onderzoeken in die zin dat alles wat opdoemt weet waar het vandaan komt en hoe dat werkt als je je gedachten en gevoelens laat bepalen wat er gebeurt. Meestal snel klaar mee. Dat betekent nog niet dat ik met alles klaar mee ben, sommige zaken zijn nog niet ingedaald en worden blijkbaar nog wel geloofd en dan sta ik erbij en kijk erna en zie het gebeuren maar houd het tegenwoordig meestal bij me zelf. En dan ga ik met mezelf in conclaaf/onderzoek. En dat helpt. De lading is eraf. Is wel eens anders geweest.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 23:50   #100
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Je deed jezelf zo wijs voor, wat betreft verhalen en perceptie, en nu jengel je dat er niet veel gebeurt.
Over dat waarover ik schreef of nadacht, wat jij mijn verhalen en perceptie noemt, wist ik 'niets'. De woorden die ik schreef waren niet mijn woorden en de gedachten die deze woorden uitdrukten hadden niets te maken hadden met wat ik ben.

Citaat:
Het is ego-voer allemaal.
Verbeelding is het allemaal. Het ego verbeeld het zich allemaal, inderdaad.

Citaat:
Zoek een leuk interessant 'verhaal'' op dan, een boeiend onderwerp, of laat een ander ook aan het woord..
Ik verkies een ander aan het woord te laten dan, maar helaas is er meestal enkel het melige geleuter van marie, postzegeltje of Ulla te lezen. Niet veel soeps.
Jouw furieus geprojecteer dan nog interessanter, dat wekt tenminste nog de lach.

Citaat:
Het is een beetje horror hier inderdaad, maar daar zorgen wij ervoor.
Ik zie niks horror op dit forum. Alleen liefde.
Maar ook veel en zelfs vooral gepriegel in de marge, dat wel. Van gedegen zelfonderzoek komt zelden wat in huis. Daarin begrijp ik Laurens' frustratie sinds mijn intense Jan Geurtz en Byron Katie studies.
En als er een waarachtige kans ontstaat tot gedegen zelfonderzoek wordt er moord en brand geschreeuwd, want 'mijn verhaal' loopt gevaar.

En jij loopt mee voorop, zelfs vooraan, om 'het onrecht daarbuiten' aan te klagen.
'Onze' woorden kwetsen mensen, door hoe wij met elkaar om gaan op het forum...' En verdere blablabla.
De andere melige tantes als Ulla, marie en postzegeltje hebben het nog over gevoel en harteloosheid, enkel mind-stuff, mind-fuck.

Wordt is wakker. Er was nooit een mind, altijd het hart.
Zie post van 4 november 2012 door Laurens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Katie:...There never WAS a mind. It was always the heart. Just a little dance here or there and you know the heart is everything. It is Everything.

Friend: You've said that the heart will do whatever it takes. It will rape a child, it'll murder 6 million Jews, it'll do whatever it takes. I really just got that, really literally.

Katie: It is love, and we can tell all the stories we want about how it's not, and it is. It's not even misguided.
Dus Miha, Als je bovenstaande een beetje probeert te begrijpen zie je mijn 'harteloze' acties misschien in een ander licht.
En indien je er niets van kunt begrijpen dram je maar verder door, ook goed. Dan is het voor in ??n van je volgende levens gepland dat je wakker wordt.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon