Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 mei 2017, 11:38   #21
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hij is gekwetst in zijn gevoel van niet te bestaan.
We hebben zijn bestaansrecht aangetast.
Oh deer.. zo vlug op vlucht..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2017, 12:04   #22
Iona
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oh deer.. zo vlug op vlucht..
Ik vind het jammer dat hij weg is.
De vraag is of hij een eerlijke kans gehad heeft?
Ik had wel meer van hem willen lezen.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2017, 12:16   #23
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
De vraag is of hij een eerlijke kans gehad heeft?
Wat betreft eerlijkheid, op dit forum moet je niet veel verwachten.
Vaak krijgt men een ban, of gaat men zich afschrijven, en komt na korte tijd met een ander naam.
Het gaat soms heftig aan toe onderling.

Als Omni geen bekende onder een nieuwe naam is, dan heeft hij inderdaad geen eerlijke kans gehad. Ik was niet echt netjes.. maar voor netheid moet men niet dit forum bezoeken, blijkt steeds.
Tegelijkertijd, als hij zegt dat hij niet bestaat, wie is het die een eerlijke kans niet heeft gehad?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni Bekijk bericht
.
Mijn inschrijving op dit forum bestaat eigenlijk niet en de overtuiging dat iemand dit geschreven heeft evenmin.
Oud 26 mei 2017, 12:23   #24
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:

Als hij nog leest, misschien komt hij terug.. Wie weet.
Oud 26 mei 2017, 12:36   #25
Iona
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Wat betreft eerlijkheid, op dit forum moet je niet veel verwachten.
Vaak krijgt men een ban, of gaat men zich afschrijven, en komt na korte tijd met een ander naam.
Het gaat soms heftig aan toe onderling.

Als Omni geen bekende onder een nieuwe naam is, dan heeft hij inderdaad geen eerlijke kans gehad. Ik was niet echt netjes.. maar voor netheid moet men niet dit forum bezoeken, blijkt steeds.
Tegelijkertijd, als hij zegt dat hij niet bestaat, wie is het die een eerlijke kans niet heeft gehad?
Ja dat is natuurlijk ook de kracht van het forum alles mag en alles kan..dus non-duaal.
Ook dat je in je eigen staart kunt bijten.
Nouja dat kan dan ook weer gezien worden of niet.

Ik bekeek net een interview met Han van de Boogaard, over het leven is onpersoonlijk.
Hoewel ik vaker wat moeite heb met ik besta niet en ik ben geen mens en ik heb geen hoofd etc komt het wel bij me binnen wat die Han zegt over het leven is onpersoonlijk.
Oud 26 mei 2017, 13:41   #26
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Ja dat is natuurlijk ook de kracht van het forum alles mag en alles kan..dus non-duaal.
Ook dat je in je eigen staart kunt bijten.
Nouja dat kan dan ook weer gezien worden of niet.

Ik bekeek net een interview met Han van de Boogaard, over het leven is onpersoonlijk.
Hoewel ik vaker wat moeite heb met ik besta niet en ik ben geen mens en ik heb geen hoofd etc komt het wel bij me binnen wat die Han zegt over het leven is onpersoonlijk.
Ik neem het niet serieus als iemand zoiets zegt om maar interessant te doen, en te doen lijken dat hij/zij ook Non-dualistisch bezig is.
Als iemand echt de werking van het ego doorzien heeft, en vanuit stilte zijn woorden spreekt, en ook zo leeft, dan komt het bij mij ook binnen.
Er zijn er gelukkig zo veel mensen die dat laten zien, en het is nu gemakkelijk om het via internet te vinden.
Eens je je er door aangesproken voelt, is de booschaap herkenbaar, en kom je vaak tegen. Dat heb ik in ieder geval.

Als ik diep en bewust adem, en mijn blik naar binnen richt, dan is er ook niemand, het hoofd is er zeker niet, alleen de stilte, dat 'wat is', zonder enige inmenging vanuit mijn gedachten...
Hoe is het bij jou Iona?

Ik weet nog toen ik voor het eerst iets van Niels Walsch las, jaaaaren geleden, en daarin stond er iets in die strekking: "Je hebt er voor gekozen."
Ik voelde woede opwellen, en direct kreeg ik een koortslip..
Op dat moment vond ik ook nog interessant van de syncroniciteit, en ging ik bewust mediteren op het onderwerp
Oud 26 mei 2017, 14:42   #27
Iona
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Ik neem het niet serieus als iemand zoiets zegt om maar interessant te doen, en te doen lijken dat hij/zij ook Non-dualistisch bezig is.
Als iemand echt de werking van het ego doorzien heeft, en vanuit stilte zijn woorden spreekt, en ook zo leeft, dan komt het bij mij ook binnen.
Er zijn er gelukkig zo veel mensen die dat laten zien, en het is nu gemakkelijk om het via internet te vinden.
Eens je je er door aangesproken voelt, is de booschaap herkenbaar, en kom je vaak tegen. Dat heb ik in ieder geval.

Als ik diep en bewust adem, en mijn blik naar binnen richt, dan is er ook niemand, het hoofd is er zeker niet, alleen de stilte, dat 'wat is', zonder enige inmenging vanuit mijn gedachten...
Hoe is het bij jou Iona?

Ik weet nog toen ik voor het eerst iets van Niels Walsch las, jaaaaren geleden, en daarin stond er iets in die strekking: "Je hebt er voor gekozen."
Ik voelde woede opwellen, en direct kreeg ik een koortslip..
Op dat moment vond ik ook nog interessant van de syncroniciteit, en ging ik bewust mediteren op het onderwerp
" Hoe is dat bij jou?" vraag je.

In meditatie valt er meestal ruis weg, is er stilte.
Terugkijkend op het bewustzijnsproces heb ik al heel wat boeken verslonden. Totdat ik er genoeg van had en een jaar geleden tweederde van de boeken wegdeed naar het winkeltje van Rob en Nadje.

Ik heb dat ook zoals jij zegt dat als ik zie dat iemand de werking van ego doorziet en voel dat het doorleefd is en er niet te koop mee loopt dat ik zo'n persoon graag volg in zijn/proces, zijn/haar weg. Daar word ik blij van.

Aannames, oordelen, weerstand ik merk wat mezelf betreft dat ik daar grandioos de mist mee kan ingaan.
Controle behoefte is de oorzaak en besef dat het niets met de werkelijkheid te maken heeft.
Want wat maakt het uit wat die ander doet en zegt uit bewustzijn of onbewustzijn? Maar van de andere kant hoe je (ik) het ook ziet alles kan me van dienste zijn ter bewustwording.

Natuurlijk ik kan met die ander bezig zijn tegelijk ben ik bewust dat het een vlucht van mezelf is om daar mee bezig te zijn.
Er bewust van te zijn neemt niet weg dat ik het niet doe. Ik ben de persoon dan wel niet maar ik ervaar hem wel in dit aardse leven als zodanig
Verder kom ik (nog ?) niet
Ik weet dat er meer is voorbij eigen grenzen dan dat ik kan bevatten.
Dit maakt tja wat maakt het... ik weet het niet
Oud 1 juni 2017, 00:06   #28
Presence
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni Bekijk bericht
Sorry. Ik voel niet langer de behoefte om nog te verschijnen op dit forum..
Waar vandaan? Waar heen?
Waar omni?
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2017, 15:44   #29
katerie
Inventaris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht
@Omni: Waar vandaan? Waar heen?
Waar omni?
Omni is omnipresent (andere helft van jou?), is grenzeloos of universeel aanwezig, ook al verschijnt hij niet meer op dit forum.
Oud 1 juni 2017, 15:56   #30
katerie
Inventaris

katerie's schermafbeelding

Standaard Ik besta!

Citaat:
@Iona:
Tegelijkertijd, als Omni zegt dat hij niet bestaat, wie is het die een eerlijke kans niet heeft gehad?
Vind ik ook. Dan is er niemand om wel of geen kans te hebben.
'Niemand hier, niemand daar' gaf Tony Parsons als titels aan enkele van zijn boeken.

Hoe dan ook, de discussie of ik besta of niet is al in oktober 2015 gevoerd.
Zie topic / Kennis omtrent mijzelf / Ik besta!.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon