Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 september 2017, 08:20   #1
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard Ik ben Nowee

Ik ben Nowee.

Ik lees al 23 dagen met regelmaat op het computerscherm in dit forum. Een vriend (waarvan ik afscheid heb moeten nemen) sprak eens over dit forum. Af en toe schreven wij elkaar of spraken wij elkaar tijdens onze ontmoetingen. De pointe van onze gedachten en uitdrukkingen hield verband met het idee van het 'ik' en de beleving een 'ik' te hebben.
Nu heb ik al lezende ontdekt dat in dit forum, het ik wordt benaderd als waarheid of wat daarvan te weten is na zelfonderzoek. Dat is precies de benadering die past bij de uitdrukking die ik ook altijd heb gevolgd.

Ik ben het met het denkbeeld van Multatuli eens waar hij zegt "Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet". Koudweg betekend dit denkbeeld in mijn woorden, dat alles reeds is gezegd. Uit het weinige dat ik al gelezen heb in het forum blijkt dit ten volle. Waarom zou ik mij dan inschrijven en hiervan deel willen uitmaken?
Ik wil de strijd niet opgeven of mij gewonnen geven. Taal en woorden hebben die mogelijkheid om een uitweg te vinden, zeker in het Nederlands dat wij schrijven en spreken. Ik wil mijn denkvermogen oprekken tot aan die uiterste grens van weten en begrijpen, zegt diezelfde Multatuli. ... En dat is gelijk waar ik een terugweg, een opening zie naar Waarheid.

Ik kom hier op de eerste plaats om te lezen en te luisteren aan jullie hoe jullie denkbeelden tekenen en de wereld insturen. De denkbeelden die ik heb betreffen alleen maar schetsen en zijn nog bijlange geen rake tekeningen van de wereklijkheid, de Waarheid. Maar 'misschien', mischien wordt dit een plek waar dit tekenen van denkbeelden wel tot stand kan komen.

Tot later.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2017, 11:36   #2
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ik ben Nowee.

Ik lees al 23 dagen met regelmaat op het computerscherm in dit forum. Een vriend (waarvan ik afscheid heb moeten nemen) sprak eens over dit forum. Af en toe schreven wij elkaar of spraken wij elkaar tijdens onze ontmoetingen. De pointe van onze gedachten en uitdrukkingen hield verband met het idee van het 'ik' en de beleving een 'ik' te hebben.
Nu heb ik al lezende ontdekt dat in dit forum, het ik wordt benaderd als waarheid of wat daarvan te weten is na zelfonderzoek. Dat is precies de benadering die past bij de uitdrukking die ik ook altijd heb gevolgd.

Ik ben het met het denkbeeld van Multatuli eens waar hij zegt "Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet". Koudweg betekend dit denkbeeld in mijn woorden, dat alles reeds is gezegd. Uit het weinige dat ik al gelezen heb in het forum blijkt dit ten volle. Waarom zou ik mij dan inschrijven en hiervan deel willen uitmaken?
Ik wil de strijd niet opgeven of mij gewonnen geven. Taal en woorden hebben die mogelijkheid om een uitweg te vinden, zeker in het Nederlands dat wij schrijven en spreken. Ik wil mijn denkvermogen oprekken tot aan die uiterste grens van weten en begrijpen, zegt diezelfde Multatuli. ... En dat is gelijk waar ik een terugweg, een opening zie naar Waarheid.

Ik kom hier op de eerste plaats om te lezen en te luisteren aan jullie hoe jullie denkbeelden tekenen en de wereld insturen. De denkbeelden die ik heb betreffen alleen maar schetsen en zijn nog bijlange geen rake tekeningen van de wereklijkheid, de Waarheid. Maar 'misschien', mischien wordt dit een plek waar dit tekenen van denkbeelden wel tot stand kan komen.

Tot later.
Hoi Nowee
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2017, 19:20   #3
Renoir
Forumbaas

Renoir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte,

Eerst een dank voor de mogelijkheden om het forum te lezen.
Na inschrijving ondervind ik echter enkele serieuze moeilijkheden:
- Ik wordt regelmatig attent gemaakt op een verlopen wachtwoord.
- Het is mij eenmaal gelukt een post te plaatsen in de rubriek 'voorstellen' en verder kan ik niets meer.
- Wanneer ik ingelogd ben sta ik in een alleen-lezen modus en kan verder niets meer.

...

Is er misschien een wachttijd voor ik kan deelnemen aan de discussies?

Ik wacht dus verder en hoop op deelname in de toekomst.

Met een vriendelijke groet,

Nowee
Hallo Nowee, welkom.
Je bent als lid toegelaten en ondervindt geen restricties meer.
Oud 12 september 2017, 12:29   #4
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hallo Nowee, welkom.
Je bent als lid toegelaten en ondervindt geen restricties meer.
Dank
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2017, 15:55   #5
katerie
Inventaris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom hier op de eerste plaats om te lezen en te luisteren aan jullie hoe jullie denkbeelden tekenen en de wereld insturen.
Je bent gelijk al in verdenking gesteld van niet zo nowee te zijn als je beweerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...dus waaruit haal jij dat Nowee? Of zal ik je Ben noemen?
Ah, jij denkt aan voormalig forumlid Ben.
Ik dacht aan Looro / Turrio toen ik dit las...
Wordt verder onderzocht door de waarheids-commisie in de komende tijd wie je echt bent.
Oud 12 september 2017, 16:34   #6
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Je bent gelijk al in verdenking gesteld van niet zo nowee te zijn als je beweerd.

Wordt verder onderzocht door de waarheids-commisie in de komende tijd wie je echt bent.
Renoir heeft weleens een langdurig gesprek gehad met zichzelf, hij voerde een gesprek met twee verschillenden namen. Het kan weer zo ver zijn... Wij kunnen ook doen alsof wij het niet door hebben, en de arme nowee helpen, hij heeft ons nodig!
Oud 12 september 2017, 16:41   #7
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
wie je echt bent.
Nog iets interessant gelezen de laatste tijd? Behalve J Geurtz of je Katie..
Oud 12 september 2017, 17:44   #8
katerie
Inventaris

Standaard

Citaat:
@Katerie: Wij kunnen ook doen alsof wij het niet door hebben, en de arme nowee helpen, hij heeft ons nodig!
Ja, dat gaan we doen deze keer, we veranderen van strategie. We doen alsof we niet weten dat Nowee als van ander begin is voor Ben, Turrio of Renoir. ??n van de arme stakkerds heeft alweer liefdes-aandacht nodig.

Citaat:
@Katerie: Nog iets interessant gelezen de laatste tijd? Behalve J Geurtz of je Katie..
forumlid Alliswell mailde me een tijdje geleden over 'the holographic universe'. Zie > http://www.holographicuniverseworkshops.com
Alles is gratis en in meerdere talen beschikbaar, waaronder Nederlands.

Heb het audioboek tot hoofdstuk 13 (van de 36) beluisterd. Is wel goed onderbouwd allemaal maar ik begon er toch genoeg van te krijgen in hoofdstuk 13. Toevallig sprong op dat moment mijn auto muziek installatie terug naar Byron Katie. Opluchting, de Goden reageerden op mijn verzuchting.
Oud 17 september 2017, 13:42   #9
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Hoi Nowee
Hoi Nowee, je schrijft over respect, maar een groet beantwoord je niet! Het begint met de kleine dingen.....
Oud 19 september 2017, 20:57   #10
katerie
Inventaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Looro is West-Vlaams voor Laura en staat voor het triomferen van de ziel.
En voor wat staat Nowee?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon