![]() |
|
Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#21 |
Singularis
![]() Geregistreerd: 9 juli 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Singularis
|
![]() Citaat:
voor zelf-onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vicaris
|
![]() Citaat:
Maar het draait helemaal niet om mij het draait om jou. Op het moment dat je je geïrriteerd voelt zijn er kansen. Die moet je niet voorbij laten gaan door je op mij te richten. Wat kan iemand het schelen wat ik wel of niet gerealiseerd heb? Het gaat om jou! Maya (godin van de begoocheling, een woord met minder lading) wil niet dat je onderzoekt waarom woorden zon irritatie kunnen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Singularis
|
![]() Citaat:
Ik maak je daar attent op, en dan inneens draai je zo om, dat het niet over je lachwekkende ego gaat, maar om mij. Citaat:
Je hebt nog niet bij je blunder stilgestaan. Doe zulk goedkope trukjes met en ander joh, s |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vicaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Singularis
|
![]() Citaat:
Als ik een hondenbezitter zie voorbij lopen, zonder dat hij de net gelegde drol van zijn hond opraapt, ga ik die sukkel ook erop attenderen. Zo jij ook met je ego. Je blijft rondjes draaien om je opgeblazen opmerking, steeds iets anders van proberen te maken, en zelf het bij mij afschuiven. Je draait om het drol, en vraagt aan mij of ik het zelf niet de drol gelegd heb!! Daaagggg!!! Als je eerst verantwoordelijkheid neemt voor je opgeblazen uiting, kunnen wij verder communiceren, en kijken wij wat het met mij doet.. Ben je hulpverlener Fer, getraind om steeds bij de ander terug te ketsen? Je doet me aan R. denken, ook zo een... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 15 april 2016
|
![]() Citaat:
Je kan dan weten wat je allemaal zegt, dat je bewustzijn bent, en dat alles verschijnt in jou, ik weet dit ook, so what? Dit weten is nog maar het begin, tegen dat het gevoeld wordt tot in de bones, ben je hier op het forum al lang weg. Dan heb je geen virtuele realiteit meer nodig om je rolletje uit te spelen. Aaarghhh... ik hoor mezelf spreken. Confronterend Miha, echt waar. Ik ga het toch nog 1 keer doen: het gaat niet om Miha, het gaat altijd om jou. In zelfonderzoek gaat het altijd om de onderzoeker, ook al weet je ergens dat die niet bestaat, het is pas gerealiseerd als hij weg is, en dat is nog lang niet het geval. Hij is weg bij momenten, prima, het is een begin (en dan hoop ik voor jou dat zelfs dat geen Makyo is). Het gaat altijd om "jouw" kansen. Als je mensen op hun kansen gaat wijzen, ik doe het ook soms, als een soort van verdediging, omdat iedereen het hier doet, dan verlaat je jezelf, je ware zelf, en vernauw je je tot ego die een ander ego er op wijst dat hij zwart ziet. Niks mis mee, maar als je dan je eigen ego niet mee in rekening brengt, dan gaan de poppen aan het dansen, ook al zijn het maar verschijningen in wat je werkelijk bent, je voedt de illusie dan. Dan creeer je een illusie die een andere illusie gaat helpen uit de illusie te geraken.
![]() |
![]() |
#28 |
Singularis
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
![]() Trek die veer toch uit je kont, zegt ze, wat mooiers kan ze zeggen? Sorry, Miha, ik wil niet voor jou spreken, maar ik vond deze woorden wel erg passen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |