Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 december 2011, 16:23   #1
Mihaela
Singularis

Standaard Florentina

Betekenis en herkomst van Florentina

Florentina is een Italiaanse meisjesnaam.

De betekenis van de naam is `florisant, bloeiend, voortvarend`.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2011, 19:01   #2
Mara
Voormalig lid

Mara's schermafbeelding

Standaard

Heet je dan werkelijk Florentientje?

Of heb je hem als forumnaam gekozen omdat je vindt dat hij bij je karakter past?

Ik heet Marc... komt van Marcus, wat betekent: toegewijd aan Mars, de Romeinse oorlogsgod.

Wordt ook geassocieerd met de betekenissen: militant, hamer(erop blijven hameren hihihi), verdediger.

En als je ziet wat ik hier uitspook: mijn opvatting van de waarheid op militante wijze verdedigen door in te hameren op de leden die ik beschouw als windbuilen en ijdeltuiten, dan mag je wel zeggen dat ik mijn naam niet gestolen heb!

Wijziging aangebracht door Mara op 25 december 2011 om 20:50.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 01:43   #3
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Heet je dan werkelijk Florentientje?

Of heb je hem als forumnaam gekozen omdat je vindt dat hij bij je karakter past?
Mijn naam is Florentina.

ik denk dat iedere naam passend zou zijn, want er is geen karakter eigenschap die ik niet bezit, fijne eigenschappen zoals ook de wat minder fijne.
Wat ik er mee doe, met mijn gevoelens, emoties, hoe ik me uit, maakt het verschil uiteindelijk volgens mij.
Ik ben me er van bewust, van het vermogen om mijn IKheid te overstijgen, maar ik zit er nog steeds aan vast.
Ik zie helaas geen verschil tussen mensen. Ik zie dat men poogt om het anders te doen, maar heb tot nu toe weinig mensen ontmoet die werkelijk in geslaagd zijn om zichzelf te overstijgen.

Slaven van het EGO.. .....(IK Ik Ik ik OOK!)
Oud 26 december 2011, 01:45   #4
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florentina Bekijk bericht
Mijn naam is Florentina.

ik denk dat iedere naam passend zou zijn, want er is geen karakter eigenschap die ik niet bezit, fijne eigenschappen zoals ook de wat minder fijne.
Wat ik er mee doe, met mijn gevoelens, emoties, hoe ik me uit, maakt het verschil uiteindelijk volgens mij.
Ik ben me er van bewust, van het vermogen om mijn IKheid te overstijgen, maar ik zit er nog steeds aan vast.
Ik zie helaas geen verschil tussen mensen. Ik zie dat men poogt om het anders te doen, maar heb tot nu toe weinig mensen ontmoet die werkelijk in geslaagd zijn om zichzelf te overstijgen.

Maar het streven is er wel sterk aanwezig.. ook een waarheid zoeker, zou je kunnen noemen. God sta me bij dat ik . ik.. Tja!..
Oud 26 december 2011, 16:37   #5
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Mijn naam is Florentina.

Florentina, wat heb jij met je IKheid, zit het je in de weg?

Waarom een overstijgen?

Wat is het verschil tussen jij en je Ikheid, is er mogelijk wel of geen verschil?

Is je IKheid mogelijk niets anders dan een beschermingslaag die zichzelf in stand wil houden ter bescherming. Die beschermingslaag laat zich heus niet overstijgen, die laag denkt echt zijn nut te hebben.

Die beschermingslaag denkt ook dat er nog zo iets is als 'kwetsbaar of kwetsbaar of open opstellen', dat lijkt zo vanuit die laag maar in wezen bestaat er niet zoiets als kwetsbaarheid of open stellen. Dat is allemaal nog gezien/gevoeld vanuit de ego/beschermingslaag.

Hoe herken je iemand die zichzelf overstegen is?

Waarom heb jij jezelf nog niet overstegen?

Wat is jouw belang om dat niet te doen?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 21:02   #6
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Florentina, wat heb jij met je IKheid, zit het je in de weg?

Waarom een overstijgen?

Wat is het verschil tussen jij en je Ikheid, is er mogelijk wel of geen verschil?

Is je IKheid mogelijk niets anders dan een beschermingslaag die zichzelf in stand wil houden ter bescherming. Die beschermingslaag laat zich heus niet overstijgen, die laag denkt echt zijn nut te hebben.

Die beschermingslaag denkt ook dat er nog zo iets is als 'kwetsbaar of kwetsbaar of open opstellen', dat lijkt zo vanuit die laag maar in wezen bestaat er niet zoiets als kwetsbaarheid of open stellen. Dat is allemaal nog gezien/gevoeld vanuit de ego/beschermingslaag.

Hoe herken je iemand die zichzelf overstegen is?

Waarom heb jij jezelf nog niet overstegen?

Wat is jouw belang om dat niet te doen?
Wat heb ik met mijn IKheid? Het is voor mij een gegeven dat ik egocentrisch ben. Ik zie mezelf handelen, reageren, en ik zie hoe mijn emoties en impulsen nog steeds de keuzes voor mij maken.

Wat heb ik met God? Het is voor mij een weten dat mijn wezen goddelijk is.

Mijn IKheid staat mij in de weg.
Wat het verschil tussen mijn wezen(het goddelijke) en mijn IKheid is?
Mijn ego is net zo goed een goddelijk aspect, maar bevroren en krampachtig. Mijn ego hoef ook niet te verdwijnen, alleen is mijn ego niet op zijn plaats nu. Het komt wel, als het komt!

Hoe herken ik iemand die zijn IKheid overstegen is? Er is dan geen enkele kramp meer aanwezig, tussen mij en de ander, als ik in de aanwezigheid van zo iemand ben. Dan voel ik de verbondenheid volledig.
Iemand die haar IKheid overstegen heeft, voelt niet eens de behoeften om zoiets te vragen volgens mij, die weet het antwoord al!

Even aan mijn kat vragen waarom ik mezelf nog niet overstegen ben. Een moment Aart, even Mysti roepen..

Mysti!

Mysti!.... (ze is namelijk hier niet meer Aart, Mysti leeft niet meer..)

Maar ze geeft me het antwoord wel, en het antwoord is: Vergeef Aart dat hij zichzelf voor de gek houdt dat hij zichzelf overstegen heeft.
Bij deze lieve Aart! Het is je vergeven.

en bij deze: Vergeef ik mijn egotje ook wel, dat zij nog steeds de baas in mijn leven is.
Oud 26 december 2011, 21:11   #7
Mihaela
Singularis

Standaard ter info

En vanaf nu praat ik over mijn ego alleen maar met mensen die het lef hebben om ook over hun ego te praten.
Anders voelt mijn ego zich op zijn 'IK' getrapt.

Wij kunnen uiteraard over andere onderwerpen praten, maar ik kies ervoor om hier niet meer eerlijk en oprecht over mijn ego te praten, als men zichzelf voor de gek houdt dat hij/zij daar vrij van is.

Ego
IK
Oud 26 december 2011, 21:25   #8
lezer
Voormalig lid

Standaard

Sinds ik me niet meer identificeer met m'n ego laat ik 'm rustig z'n gang gaan wanneer die van zich wil laten horen of zich wil laten gelden.
In het besef ik weet wel beter.
lezer is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 21:54   #9
Mara
Voormalig lid

Mara's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vanaf nu praat ik over mijn ego alleen maar met mensen die het lef hebben om ook over hun ego te praten.
Anders voelt mijn ego zich op zijn 'IK' getrapt.

Wij kunnen uiteraard over andere onderwerpen praten, maar ik kies ervoor om hier niet meer eerlijk en oprecht over mijn ego te praten, als men zichzelf voor de gek houdt dat hij/zij daar vrij van is.

Ego
IK
Alleraardigst Florentientje.... maak je geen zorgen over je ego.
"Ik ben" is God... de oorzaak van je bestaansbesef.
Je vastklampen aan een vergankelijk zelfbeeld is nu eenmaal lastig.
Maar als je er klaar voor bent laat je dat vanzelf los.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 22:07   #10
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Alleraardigst Florentientje.... maak je geen zorgen over je ego.
"Ik ben" is God... de oorzaak van je bestaansbesef.
Je vastklampen aan een vergankelijk zelfbeeld is nu eenmaal lastig.
Maar als je er klaar voor bent laat je dat vanzelf los.
Het is even stoeien met oude/nieuwe beelden Mara. Geloof me, ik maak me geen zorgen over mijn ego. Zij is groot en sterk.
Het komt(IS) goed.

Ik heb zo veel over IK en EGO getypt de laatste dagen, dat ik ze weer even laat rusten.
Het was om even ze de aandacht te geven.

Het klinkt goed: ''Ik ben'' is God.. de oorzaak van je bestaansbesef.

Ik ga slapen, morgen werken.

Slaap lekker straks Mara.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon