Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2011, 15:43   #21
anjer
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Ik zeg maar wat IK hier las h? Renoir,

..Toen viel voor mij de twintigcent.. (5 cent inflatie)

Dat ik toen hier kwam zeggen dat Anja volgens mij juist JOU probeert te redden vindt z'n reden in het verschijnsel dat ze anderen daarin met ..rust.. lijkt te laten.
Daarom zei ik: 'wees h??l alert!'
Pas maar op Blikje met wat je zegt, straks krijg je nog een ban )
anjer is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2011, 16:17   #22
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Goed nog maar een keer dan want ik zie dat wederom mijn berichten hier zijn verdwenen.

Beste Maria, je zei in een reaktie op mij dat ik mijn mond dicht moest houden.

Ter herinnering:

uit bericht # 37 dit topic genaamd Beste Renoir. Vallende onder; onder forumregels, vragen, ideeen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
En zo wordt ieders "ervaren" tot de norm verheven, niet alleen tot de eigen norm, maar ook tot andermans norm.

het ging om de vraag of jij niet ook boter op je hoofd hebt mbt tot je eigen waarden en normen tot de norm van anderen te maken? Ik zie jou dat namelijk regelmatig doen.

Waarop je dus zei dat ik mijn mond moest houden en mijn vraag vervolgens was waarom ik dat dan zou moeten doen.

Beste Renoir,

Is de betrouwbaarheid van ene Aart voor jou belangrijk wanneer het over zelfkennis gaat. (Een reactie van mijn persoon op bericht # 36 van Renoir in dit topic, => Beste Renoir (Vallende onder; onder forumregels, vragen, ideeen)

Ik neem toch aan dat jij iemand bent die op eigen benen staat en van dat soort zaken verder niet afhankelijk bent?

Zo en dan nu maar hopen dat e.e.a. niet als een aanval wordt gezien cq als een frustratie-reaktie.

Moderator zou u zo vriendelijk willen zijn mijn naam onzichtbaar te maken voor te lezers zodat er geen verwarring over mijn motivatie kan ontstaan mbt de bovenstaande alinea, want gebleken is dat men daar niet overheen kan kijken en stug vast blijft houden aan ??n of ander verleden ergens.

Vriendelijk bedankt,

mvrg Marijke

Wijziging aangebracht door Madelief op 10 september 2011 om 16:38.
Reden: Bericht aan de moderator toegevoegd.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2011, 16:37   #23
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Waarop je dus zei dat ik mijn mond moest houden en mijn vraag vervolgens was waarom ik dat dan zou moeten doen.
Ja, die vraag heb ik gelezen. Ik ga er niet op in. Of dit een serieus bedoelde vraag is betwijfel ik, en al zou ik je het voordeel van de twijfel geven, je gaat toch wel weer op jouw manier ervandoor met het antwoord. Het maakt niet uit wat ik schrijf, dus kan ik me de moeite net zo goed besparen.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2011, 16:45   #24
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Beste Maria, ik zie in jou reakties regelmatig jou waarden en normen bij verschillende mensen naar boven komen. Ik ga er van uit dat, omdat wij hier op een zelfkennisforum zitten en jij dus bereid hebt verklaard voor jezelf te onderzoeken hoe het dan zit, dat ik jou daar dan op mag wijzen en jou daar een vraag over mag stellen.

Het staat jou natuurlijk vrij daar al dan niet op in te gaan wie ben ik dat ik jou ergens toe zou willen dwingen.

Mvrg Marijke.

Zo en dan nu maar hopen dat e.e.a. niet opnieuw verbonden wordt met het verleden ergens ofzo en dat men onbevooroordeeld mijn tekstje kan lezen. Ben benieuwd.

Dit bericht heb ik geschreven in het topic: Beste Renoir, vallend onder het kopje: forumregels, vragen, ideeen, dus mocht dit bericht elder opduiken dan klopt er iets niet.
Oud 10 september 2011, 16:49   #25
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Overigens Maria je hebt mijn vraag waarom ik mijn mond dicht moet houden niet beantwoord.

Aangezien wij hier op een forum voor zelfkennis zijn lijkt dat antwoord voor mij wel van belang te zijn.

Zo en dan nu maar hopen dat e.e.a. niet opnieuw verbonden wordt met het verleden ergens ofzo en dat men onbevooroordeeld mijn tekstje kan lezen. Dit gezien het feit dat men dat feitje maar al te graag op ene Madelief blijft projecteren.

Dit bericht heb ik geschreven in het topic: Beste Renoir, vallend onder het kopje: forumregels, vragen, ideeen, dus mocht dit bericht elders opduiken zal daar voor de moderatie wel een logische reden achter zitten.
Oud 10 september 2011, 17:30   #26
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Het speelkwartier is voorbij hoor. Ga maar met een ander je spelletjes spelen.
Oud 10 september 2011, 18:11   #27
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Nou Maria wanneer ik tegen iemand zeg dat ie zijn mond dicht moet houden om ??n of andere reden en die ander vraagt aan mij waarom zij of hij dat zou moeten, dan probeer ik op zijn minst een zo eerlijk en dicht bij mezelf mogelijk antwoord te produceren.

Ik bedoel te zeggen dat ik dan niet op de onverschillige wijze zou reageren als jij doet.

Misschien heb je het doel van dit forum niet helemaal goed begrepen, ja dat weet ik niet hoor, ik raad er maar een beetje naar dus ik kan het net zo goed fout hebben.

Hoe dan ook volgens mij is het namelijk de bedoeling dat wij onszelf onder de loep nemen mbt tot zelfkennis, dus als iemand aan jou vraagt waarom hij/zij zijn mond dicht moet houden rem je dat proces en dan met name richting jezelf m.i. en mogelijk zelfs richting anderen. Niet dat dat jou ook maar iets zou hoeven uitmaken want ik wil jou natuurlijk niet verantwoordelijk cq bewust maken welk effect jou handelen evt. op anderen zou kunnen hebben en de consequenties daarvan.

Ik sluit mezelf overigens buiten want mij maakt het verder niet uit wat jij al dan niet doet of laat.

Ik ga voor het ieder voor zich en God voor ons allen principe.

Zo en dan nu maar hopen dat e.e.a. niet opnieuw verbonden wordt met het verleden ergens ofzo en dat men onbevooroordeeld mijn tekstje kan lezen. Dit gezien het feit dat men dat feitje maar al te graag op ene Madelief blijft projecteren.

Dit bericht heb ik geschreven in het topic: Beste Renoir, vallend onder het kopje: forumregels, vragen, ideeen, dus mocht dit bericht elders opduiken zal daar voor de moderatie wel een logische reden achter zitten.

O nee dat mocht ik niet op schrijven want het speelkwartiertje is voorbij heb ik begrepen en de kindjes moeten weer serieus naar de juffen en/of meesters luisteren die als het perfecte voorbeeld ons gaan vertellen hoe wij ons dienen te gedragen in onze maatschappij en luisteren we niet dan staat daar vanzelfsprekend, ondersteund door de meerderheid, een sanctie op.

Ik blijf nog liever even buiten spelen in de frisse lucht, ik zie daar toch een betere juf en/of meester in, als u het niet erg vindt.

Het gaat u allen goed,

Mvrg Marijke
Oud 10 september 2011, 19:03   #28
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Slappe hap. Wie vind hier dat er mensen zijn die een onaangename invloed hebben? (Madelief)

Ja, dat ligt vaak ook aan jezelf, hoe je het ervaart, wat niet betekent, dat diegene die zo ervaren wordt, daarom niet ook naar zichzelf zou moeten kijken, hoe zij of hij overkomt. Iedereen beinvloedt op zijn manier in wisselwerking en het maakt wel verschil, op welke manier je dat doet. Acceptatie van iets, waarvan je vind dat jij "gelijk" hebt is overigens ook Zelfkennis beoefenen. In het algemeen blijkt het soms erg moeilijk te zijn, om te kunnen accepteren, dat er Zelfkennis verschillend gezien kan worden. En ik kom er steeds meer achter, dat hierbij het Denken idd een stoorzender kan zijn of ook gewoon is zoals in het boek verteld wordt.

En wat je nog zegt, dat het de bedoeling is op een forum als deze moet je aan Zelfkennis doen, geen mens heeft zin daar continue mee bezig te "moeten" zijn. Het leven gaat ook nog door en soms heb je gewoon andere dingen aan je hoofd. De rest heb ik toch nog maar even gelaten voor wat het is, want wie weet komt het niet eens meer aan de orde en het ging mij in dit bericht alleen maar om deze 2 dingen, was al weer alles door elkaar aan het hutselen, wat ik van je gelezen had.

Wijziging aangebracht door Ulla op 10 september 2011 om 19:26.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2011, 20:03   #29
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Nou Maria wanneer ik tegen iemand zeg dat ie zijn mond dicht moet houden om ??n of andere reden en die ander vraagt aan mij waarom zij of hij dat zou moeten, dan probeer ik op zijn minst een zo eerlijk en dicht bij mezelf mogelijk antwoord te produceren.
etc
Madelief, wanneer jij het vraagt is het voor mij toch net even anders. Je hult je nu in je "ik-doe-toch-normaal-jasje" en je gespeelde onschuld is aan mij niet besteed.
Oud 10 september 2011, 20:25   #30
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Beste Maria ik kan me goed voorstellen dat het in jou beleving net even anders is wanneer ik iets tegen je dan wanneer een ander iets tegen je zegt.
Echter ik zie je niet alleen bij mij doen wat je doet, namelijk wegduiken op ??n of andere voor jou toepasselijke manier, maar ook bij anderen die te dichtbij je komen naar jou zin.

Dus ik concludeer dat het e.e.a. vooral met jezelf te maken heeft en niks met mijn persoon.

Aart heeft daarom m.i. ook gelijk wanneer hij zegt dat jij vast in je hoofdje zit en daar vooralsnog niet uit zult komen.

Ter ondersteuning en ter voorkoming dat men zal zeggen dat ik off topic ben en de gang van zaken verstoor of iets in die geest, gebruik hier even de quote van Aart uit dit topic genaamd: Beste Renoir onder het kopje: Forumregels, vragen, ideeen; post # 31 waar hij bovenstaande zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Het gaat Maria ook niet om een antwoord, ze zit te vast in dat mooie hoofdje van haar, zonde.
Maria ik gun jou dat natuurlijk van harte, maar je moet toch echt niet denken dat je mij daarmee voor de gek kan houden.

Nu hup hup wegwezen wij zijn uitgespeeld zei je dus ik beschouw deze conversatie vooralsnog als afgesloten. Een fris murmelend beekje roept namelijk om mijn voetjes dus ik verder ook geen tijd voor je momenteel.

Mvrg Marijke.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon