Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 januari 2012, 06:38   #1
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard We zien wel!

We zien wel
Het wonderlijke leven van Ramses Shaffy

In dit boek beschrijft auteur Sylvester Hoogmoed op indringende wijze het turbulente leven van Ramses Shaffy (1933-2009). Er werden recent meer publikaties aan Ramses gewijd, maar in dit boek - 'veel van wat ik in deze biografie gelezen heb is nieuw voor mij', aldus Liesbeth List in haar Voorwoord - wordt voor het eerst aandacht besteed aan het feit dat hij als Swami Ramses sannyasin was van Osho. Ook in de bekende TV-documentaire van Pieter Fleury werd aan dit feit voorbijgegaan. Een vlot leesbaar boek, waarin alle ups en downs van Ramses' leven tot in detail beschreven worden. Aan de orde komen daarbij o.a. zijn verblijf in Poona, Heerde, Egmond aan Zee en Rajneeshpuram. Verkrijgbaar in de boekhandel.

Bron: Vrienden van Osho

Beschrijving

Wie wordt niet door weemoed overvallen en wie hoort niet direct Ramses Shaffy"s doorleefde stem bij "Sammy, kijk omhoog Sammy", "Laat me" of "Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder"?
Als zoon van de Egyptische consul in Parijs en een excentrieke Poolse dame had het leven van Ramses Shaffy (1933-2009) een on-Nederlandse allure. De getalenteerde acteur en chansonnier baande zich op onstuimige wijze een weg door Amsterdam met zijn luide lach en overrompelende charmes. Maar het was niet "alles vrolijkheid". Vaak lag de eenzaamheid op de loer, de melancholie en later de drang naar de fles.
We zien wel! is een zorgvuldige levensbeschrijving van de persoon Ramses Shaffy, maar ook van de artiest. Dat maakt dit boek interessant voor zowel bewonderaars van Shaffy, als voor degenen die ge?nteresseerd zijn in theatergeschiedenis en in het naoorlogse Amsterdam. Bovenal zal na het lezen van We zien wel! de indruk achterblijven van een prachtige, inspirerende en kleurrijke levenskunstenaar.

Bron: Bol.com

Ik heb het nog niet gelezen, maar wel op mijn verlanglijstje gezet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 07:05   #2
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Klinkt als iets wat mij ook wel zal aanspreken. Bedankt voor de tip!
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon