Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Tweegesprekken

Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 februari 2017, 17:16   #51
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Een situatie als er onderlinge spanningen in een groep ontstaan kan ik mij niet herinneren.
Op het forum zijn er continue spanningen.

Op dit moment zitten Laurens en Rob achter KweetNiets aan, de niet- doen mens, tot een onbestaand mens willen transformeren.
Harmonieus is het niet..
niet- doen, bestaat- niet
Hoe reageer jij? Wat doet dat met jou?
Jij springt bovenop KweetNiets, hem verheldering willen aandragen..
Zolang als ik hier schrijf, op het forum, heb ik jou altijd dat zien doen. Op degene die in het nauw gedreven wordt, spring jij er boven.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2017, 20:29   #52
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Op het forum zijn er continue spanningen.

Op dit moment zitten Laurens en Rob achter KweetNiets aan, de niet- doen mens, tot een onbestaand mens willen transformeren.
Harmonieus is het niet..
niet- doen, bestaat- niet
Hoe reageer jij? Wat doet dat met jou?
Jij springt bovenop KweetNiets, hem verheldering willen aandragen..
Zolang als ik hier schrijf, op het forum, heb ik jou altijd dat zien doen. Op degene die in het nauw gedreven wordt, spring jij er boven.
Wat je spanningen noemt. Ik voel dat niet. De felheid ontbreekt alleen al. Ze willen zijn verhaal ontrafelen, ik heb het al een paar keer gelezen en over en weer probeer ik erin te komen, wat er nu precies wordt gezegd. Ik denk dat je je eigen spanningen/felheid omtrent een dergelijk gebeuren erin projecteert.

En het forum als groep te bezien daar heb ik idd niet aan gedacht. Dus wat het met me doet..dat ligt er aan of ik mij ermee wil bemoeien en wat ik erin zie. En zo niet denk ik mij mijn deel. Ik tracht altijd twee kanten te bezien, ik kies niet graag maar een kant, ondanks de neiging te willen beschermen.

Met Kweetniet ben ik altijd al in gesprek (geweest) toen nog als Theo, om redenen die mij wel aanspreken. Nu ook weer en ik zie dan opeens gewoon dingen die niet kloppen in zijn "verhaal". Daar spreek ik hem ook op aan. Verder las ik iets in zijn betoog aan adres Lourens en Rob wat ik herken omtrent wat hij noemde over gedachten. Zoals het waarheidsgehalte van gedachten..in hoever is dat alles wat er te ontdekken valt..dat je je gedachten niet moet geloven en ze per definitie onwaar zijn. Dat is ontdekt maar of dat alles is geloof ik zelf ook niet..en en wat Advaita daarvan zegt en in hoever ik daar nog inpas met mijn tochtje.. daar ben ik niet uit. Alleen daarom kan ik ze al niet bijvallen als ik nog niet weet hoe het uitpakt. Advaita kleedt alleen maar uit....ik zie het nut ervan helemaal in maar of dat echt alles is..dat kun je daarmee m.i. niet uitvinden.

Volgens mij kwamen of waren Rob en Lourens er ook ergens tussen met hem in gesprek. Ik ga dat niet eens meer opzoeken. Jij mag voor jezelf weleens bekijken waarom je een motief toepast in je verhalen op alle situaties en zo beperkt kijkt en alles wat je nu van me ziet over een kam scheert.

Wat me ook opvalt, dat je ook echt alles wat ik je vertel aangrijpt om het passend te maken in het verhaal wat je dan verkoopt en het zo ook groter maakt dan het is of ik heb beleefd.

Wijziging aangebracht door Ulla op 2 februari 2017 om 21:07.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2017, 22:21   #53
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
. Ik denk dat je je eigen spanningen/felheid omtrent een dergelijk gebeuren erin projecteert.

En het forum als groep te bezien daar heb ik idd niet aan gedacht. Dus wat het met me doet..dat ligt er aan of ik mij ermee wil bemoeien en wat ik erin zie. En zo niet denk ik mij mijn deel. Ik tracht altijd twee kanten te bezien, ik kies niet graag maar een kant, ondanks de neiging te willen beschermen

Wat me ook opvalt, dat je ook echt alles wat ik je vertel aangrijpt om het passend te maken in het verhaal wat je dan verkoopt en het zo ook groter maakt dan het is of ik heb beleefd.
Het is hoe ik jou zie reageren Ulla. Als jij dat van jezelf niet inziet, kan ik verder niet meer doen. Misschien ooit besef jij dat... Hoe dan ook, is het aan jou. Ik heb het genoemd, nu tijd om het los te laten.

Ik zie uiteraard hoe ik reageer, wat mij triggert, en welke keuzes ik steeds maak, en gemaakt heb.
Ik heb mezelf tot nu toe toegestaan om de triggers uiting te geven. Interessant, maar uiteraard saai op den duur. Het is steeds herhalen..Tijd om daar anders in te gaan staan.

Het forum is in wezen een micro versie van de wereld, van ons leven, want wij nemen onszelf overal mee. Altijd interessant om het zo te bekijken.

Fijne avond Ulla.
Aller beste..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2017, 23:05   #54
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is hoe ik jou zie reageren Ulla. Als jij dat van jezelf niet inziet, kan ik verder niet meer doen. Misschien ooit besef jij dat... Hoe dan ook, is het aan jou. Ik heb het genoemd, nu tijd om het los te laten.

Ik zie uiteraard hoe ik reageer, wat mij triggert, en welke keuzes ik steeds maak, en gemaakt heb.
Ik heb mezelf tot nu toe toegestaan om de triggers uiting te geven. Interessant, maar uiteraard saai op den duur. Het is steeds herhalen..Tijd om daar anders in te gaan staan.

Het forum is in wezen een micro versie van de wereld, van ons leven, want wij nemen onszelf overal mee. Altijd interessant om het zo te bekijken.

Fijne avond Ulla.
Aller beste..
Dank je, wens ik je ook!

Het is al heel wat dat je inziet dat je iets niet kunt afdwingen.
En het vetgedrukte zie ik ook zo, alles maakt deel uit van het geheel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon