Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 juli 2012, 07:38   #1
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard Hallelujah! Leonard cohen is terug

HALLELUJAH! LEONARD COHEN IS TERUG
Dichter, singer-songwriter en boeddhist
Uitzenddatum: Zondag 26-8-2012 14:00 - 15:00 ned. 2
Herhaling: Zaterdag 1-9-2012 09:30 - 10:30 ned. 2
Een documentaire en concertfilm van Armelle Brusq en Pat van Boeckel over de legendarische dichter singer-songwriter en boeddhist.

Leonard Cohen is als een boemerang. Net als je je afvraagt waar hij is gebleven, blijkt hij al weer teruggekeerd. Zelfs nu hij 78 jaar is, staat hij weer volop in de spotlichten met een comeback die vriend en vijand overtuigt. Zijn stem is langzaam ouder geworden, maar draagt nog met gemak de sterke teksten van zijn nieuwe cd Old Ideas. In augustus is hij in Nederland en Belgi? voor een reeks concerten.

De film Hallelujah! Leonard Cohen is terug (58 min) volgt een aantal sporen van de Canadese dichter en singer-songwriter en boeddhist naar zijn laatste comeback. Zoals zijn verblijf in het Mount Baldy Zen Centre in Californi?, waar hij de 104 jaar oude zenmeester Sasaki Roshi leerde kennen. Cohen: 'Hij bracht me de persoonlijke discipline bij die ik als jongere schrijver nooit had. Het boeddhisme is geen religie. Er is geen geloof, geen dogma, geen verering. Ik vind het een vorm van vermaak. Diepgaand, weelderig en heerlijk vermaak.' De Nederlandse zenlerares Jiun Hogen Roshi vertelt over haar ontmoetingen met Cohen en Sasaki Roshi op Mount Boldi.

Leonard Cohen is een meester die met woorden kan verleiden en vereren. Zijn beste werken zijn liefdesliedjes en gebeden tegelijk. Vele zangers en zangeressen vertolkten zijn po?tische teksten. In deze documentaire zingt Jan Rot zijn ontroerende, Nederlandse versie van Cohens Hallelujah. Jan Rot en Jiun Hogen Roshi laten zien hoe Cohen als dichter, zanger en zoeker mensen weet te raken. Zijn worsteling met hogere en lagere liefde is voor velen herkenbaar. Cohen: 'Hoe ouder je wordt, hoe eenzamer en des te intenser de liefde die je zoekt.'

Hallelujah! Leonard Cohen is terug laat de zanger van dichtbij zien tijdens concerten op zijn recente Europese tournee en in authentieke beelden van zijn verblijf bij zijn zenmeester en spirituele vriend Sasaki Roshi.

? 2012 Boeddhistische Omroep Stichting.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2012, 07:44   #2
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor het delen,
heb even een passende you tube erbij gezocht.
http://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

Wat heeft die man een mooie stem, bijna vergeten...
zoek je niet meer achter hij is aardig op leeftijd.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2012, 08:18   #3
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Bedankt voor het delen,
heb even een passende you tube erbij gezocht.
http://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

Wat heeft die man een mooie stem, bijna vergeten...
zoek je niet meer achter hij is aardig op leeftijd.
Naar mijn mening de mooiste uitvoering door hem van dit nummer!

En dan dat hammondorgel er bij ... meesterlijk!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2012, 11:32   #4
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Ja vond het ook schitterend.

Kon me eigenlijk alleen nog maar het nummer van Suzanne uit mijn jeugd herinneren, weet niet of ik meer van hem kende. Maar eventjes in verdiept en ook wat teksten gelezen. Echt heel mooi. Wil die documentaire wel zien van hem, even de schade inhalen. Als je eraan denkt mag je nog een herinnering plaatsen, ik heb geen tv gids. Dus moet proberen het niet te vergeten

Herinnering in telefoon kan ook nog, bedenk ik me net, als ik dat niet vergeet te doen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon