Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 december 2012, 21:29   #21
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik stel het bagatelliseren aan de orde, het versimpelen van de problematiek als zouden de sluitingstijden van AH het ergste zijn wat je kan overkomen. Het niets gelegen laten zijn aan familie aan saamhorigheid aan warme gevoelens naar elkaar toe die we ons zelf alleen in de kersttijd mogen toestaan.

Gelukkig maar dat dat ene moment er dan nog is, niet ?
Tekst gewist. Had me daar zomaar weer bijna laten verleiden tot een discussie met jou. Legt dat wat jij aan de orde stelt meer gewicht in de schaal dan de sluitingstijden van AH? Puur praktisch heb ik meer aan de sluitingstijden van AH. Wie/wat is dat, dat blijkbaar een belang heeft bij het aan de orde stellen van versimpeling van de problematiek? Ik ben namelijk juist een voorstander van simpelheid, zo je weet. Dom, blond, snollerig, pijpgraag en nooit wat bijgeleerd. Volgens mijn simpele constatering kun je het als man een stuk beroerder treffen. Maar ja, wie ben ik? Vagebond denkt daar bv heel anders over. Ook goed toch?

Ik ben echt weer weg. Doei, doei....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 22:33   #22
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zou het niet kunnen waarnemen ware ik behept met egocentrisme, ergo het is noodzaak dat wij elkaar daar op wijzen Ulla. Vervolgens is er het handicap dat ego, ego ziet en het inzichtmoment noodzakelijkerwijs knalt als de pot de ketel op evenredige wijze spiegelt.

Die mensen die zich daarvan bevrijd hebben zullen zich het 'verwijt' niet aantrekken, ze 'weten' immers wel beter, dus die laten we ongemoeid.

Of iets eerlijk is daar ga ik niet over, daar had ik het ook niet over. Kijk waar je te veel hebt en zie dat een ander dat tekort komt. Zoniet dan is er niets te zien. Makkelijk toch ?
Eerlijk of niet.....waar het ook wel of niet over gaat. soms heeft een mens of dier in nood meer aan praktische hulp dan al het geouwehoer over de motieven die erachter zitten. Tegen die tijd is iemand verdronken, dood geslagen of heeft zich verhangen. Je hart volgen, ook al is dat misschien nog niet niet altijd even zuiver en bewust zal een mens in nood in een eerste reactie nooit willen laten stikken. Geen woorden maar daden kunnen de mens uiteindelijk redden en het eigen egoisme overwinnen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon