Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 augustus 2012, 10:47   #1
Frog
Voormalig lid

Frog's schermafbeelding

Standaard Chimpansee vraagt hulp bij ontsnapping

AMSTERDAM - Een chimpansee uit de Britse Welsh Mountain Zoo vraagt bezoekers via gebarentaal om hem te helpen met uitbreken.

Bezoeker Alex Bailey was in de dierentuin en filmde hoe de aap hem duidelijke aanwijzingen gaf om het raam open te maken.
Volgens Peter Dickinson, een medewerker van de dierentuin, komt het wel vaker voor dat chimpansees bezoekers met gebaren bepaalde handelingen te laten uitvoeren.

"Vaak luisteren ze dan ook nog", zegt hij tegen The Telegraph. "Als ik mensen erop aanspreek, krijg ik bijna altijd te horen dat het moest van de chimpansee."

Bron: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2875242...tsnapping.html
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 11:09   #2
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
AMSTERDAM - Een chimpansee uit de Britse Welsh Mountain Zoo vraagt bezoekers via gebarentaal om hem te helpen met uitbreken.

Bezoeker Alex Bailey was in de dierentuin en filmde hoe de aap hem duidelijke aanwijzingen gaf om het raam open te maken.
Volgens Peter Dickinson, een medewerker van de dierentuin, komt het wel vaker voor dat chimpansees bezoekers met gebaren bepaalde handelingen te laten uitvoeren.

"Vaak luisteren ze dan ook nog", zegt hij tegen The Telegraph. "Als ik mensen erop aanspreek, krijg ik bijna altijd te horen dat het moest van de chimpansee."

Bron: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2875242...tsnapping.html
Is het vreemd dat het dier beter weet hoe zich te bevrijden dan de mens ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 11:17   #3
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
[I][B]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de aap aanwijzingen gaf aan de bezoeker
hoe die het beste in de kooi zou kunnen komen ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 11:24   #4
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de aap aanwijzingen gaf aan de bezoeker
hoe die het beste in de kooi zou kunnen komen ...

Hilarisch, dat is wat wij grosso modo hier met elkaar aan het doen zijn, kom in mijn kooi.
Oud 5 augustus 2012, 11:55   #5
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Hilarisch, dat is wat wij grosso modo hier met elkaar aan het doen zijn, kom in mijn kooi.
Nee, de aapjes weten dat wij al in onze denkbeeldige kooi zitten, maar daardoor hoeven ze zich daar niet bij neer te leggen, en ook vast te zitten. Ze proberen de sukkels (wij dus) alsnog duidelijk te maken dat er een 'ontsnapping' mogelijk is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 12:31   #6
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, de aapjes weten dat wij al in onze denkbeeldige kooi zitten, maar daardoor hoeven ze zich daar niet bij neer te leggen, en ook vast te zitten. Ze proberen de sukkels (wij dus) alsnog duidelijk te maken dat er een 'ontsnapping' mogelijk is.
Ik bedoelde dat wij menen, door ontkenning van wat IS of onbekend met het vertoeven daarin, eigenlijk alsmaar bezig zijn de schoonheid van onze kooi aanprijzen (in plaats van moeite doen zelf uit de eigen gevangenis, de eigen kooi, te komen).

Kom toch vooral in mijn mooie 'vergulde' kooi, hier is het vrij, geen enkele frustratie meer. Alleen degene die echt bevrijd is, is in staat te helpen, maar wie is er bevrijd ?
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon