Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 januari 2013, 10:41   #141
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Koud he.....
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2013, 09:15   #142
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Jahaha-huh-ha, ook dat is bewustzijn.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2013, 10:39   #143
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat jij hier omschrijft is dat wat mij ook op dit forum afstoot: het betweterige, zelfingenomen, het 'gemaakte heel' dat men als masker draagt. Uiteindelijk weet ik, en jij ook volgens mij, dat de eigen masker, de door ons gedragen, is wat ons stoort.

Er zijn er ook mensen, zoals jij en ik, en nog een paar hier, die dat 'half kwetsbaare' laten zien. Waarom ga jij niet daar mee in gesprek boinkieval, en waarom probeer je de 'gemaakte heel' te veranderen?
Laat ze maar gerust hun ego hier opblazen, en deel het kwetsbare met degene die er wel voor open staan. Toch?
Vanuit het geheel (bewuste werkelijkheid) is de kwetsbaarheid of onkwetsbaarheid van het ego een opgeblazenheid, een verzwaren, belasten van de gelegenheid om bewust in de werkelijkheid te zijn.
De persoon of het ego is niets anders dan een functie van bewustzijn.
Er is dus geen 'gemaakte heel' maar het heel als bewustzijn. De persoon, iemand zijn is dan 'dit' bewustzijn zijn, zich bewust zijn van 'dit' ben ik zonder dit ik te bezitten. Ik kan het bestaan van kwetsbaarheid en onkwetsbaarheid niet opeisen als van mijzelf. Ik kan deze gevoelens alleen beleven in deze persoon.
Door zo de persoon te beleven als bezitsloosheid is er een beleven in de gewone werkelijkheid dat buitengewoon is. Als er geen bezit is van iets dan is er ook geen schuld en is er niets dat kan kwetsen. Dat bezitsloze is een poort waar je niet als een ik doorgaat maar als diegene die het ik heeft laten verdwijnen.

Dit is geen zelfingenomenheid maar een verworvenheid om heen te gaan van het gewone in het buitengewone en terug te keren in het gewone. Bewustzijn is een eindeloze reis van kijken, waarnemen met alles van wat ik ben: bewustzijn.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 08:26   #144
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dat bezitsloze is een poort waar je niet als een ik doorgaat maar als diegene die het ik heeft laten verdwijnen.
Het geheim, de werkende kracht dat het ik doet verdwijnen zit in de uitwerking van de mantra of lijfspreuk of ritme van bewustzijn.
Kijk naar de opeenvolging van dag en nacht waardoor de tijd een cyclisch gebeuren maakt.
Zoals het ritme van dag en nacht is het ritme van bewustzijn werkelijkheid van de persoon en werkelijkheid van het al.
In dat ritme bestaan en uitdrukking vinden is reizen doorheen de werkelijkheid van het bewustzijn.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon