Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2010, 23:05   #11
Nada
Kasuaris

Nada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Blij dat je even iets van je laat horen Marijke.
Voelt wat minder alleen in onnozelheid
Onnozel. Wat je zegt! Goh, goh...blij van je te horen hoor Marijke. Krijg gelijk weer een veeg uit de pan. Gelukkig kon je je nog verwaardigen om ons geluk te wensen met ons huwelijk, anders had ik niet ingestaan voor wat je nog meer voor vullis over me had uitgestort. Je leek me echt weer in zo'n buitje...

En dan vind je het gek dat je geen vrienden hebt? Nee, kom vooral nog 's langs hier Marijke. Ik zie er reikhalzend naar uit.

Sorry Marijke, je weet het. Ik moest jou hier even voor ge/misbruiken. Dat effect hebben we op elkaar. So be it. Het gaat je de ene keer wat makkelijker af dan de andere, zullen we maar zeggen. Dit keer gaat het me wat minder af. Ik weet het.
Nada is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 01:20   #12
jan
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Ik zal waarschijnlijk wel ontzettend onnozel zijn maar wat hebben die getallen te maken met de geboorte van het licht Jan?

Verder moet ik er niet aan denken 700 meter onder de grond vast te zitten. Ik begreep gisteren van een collega dat deze mijn werkers last van depressieve klachten als gevolg van hun vastzitten. Ik kan het me voorstellen.
Jezus is 33 jaar geworden. Dat heb ik ooit eens berekend en later bevestigd gehoord door mensen die er echtverstand van hebben. 7 Is een geluksgetal.
Vroeger had ik een doka. Als ik klaar was met het ontwikkelen en afdrukken van foto's verbleef ik graag nog enige tijd in die duisternis. Ik denk dat ik toen ergens een vaag besef had dat in die duisternis ik mezelf kon zijn. Ik heb ook jarenlang een stille wens gekoesterd om blind te worden.

Maar goed dat niet is gebeurd. Ik heb helaas niet zo'n stem als Ray Charles, kan niet zo mooi gitaar spelen als Jose Feliciano ben niet zo muzikaal als Stevie Wonder.
jan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 12:48   #13
Marijke
Voormalig lid

Marijke's schermafbeelding

Standaard

Jemig de pemig Jan hoe jong ben je wel niet? Mijn vader had vroeger ook een doka waar ik als klein meisje zo af en toe mee mocht om wat fotootjes op een wit velletje papier te toveren.

Overigens ik ben officieel visueel gehandicapt. Waneer ik met mijn 10% zicht ( zonder lenzen ) op de fiets stap ben ik een waar gevaar op de weg. Ik ondekte toevallig een paar dagen geleden toen ik dat kunstje noodgedwongen weer moest uitvoeren dat ik plots meer ging letten op de geluiden in mijn omgeving om mij wat meer aanwijzing te geven over wat er gaande was in de omgeving om zo beter mijn weg te kunnen vinden.

Ik sta overigens op de nominatie voor fysieke blindheid, van verregaande geestelijk blindheid is bij mij al sprake geloof ik, maar dat weet ik niet zeker want ik ben blind .

Thanks voor de uitleg mbt die getallen.

Hoe had je dat dan berekend Jan? Ik heb het ooit gewoon op school gehoord ( christelijke school ) waar zij verhalen uit de bijbel voorlazen. ( kinderbijbel )
Marijke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 13:15   #14
Marijke
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Onnozel. Wat je zegt! Goh, goh...blij van je te horen hoor Marijke. Krijg gelijk weer een veeg uit de pan. Gelukkig kon je je nog verwaardigen om ons geluk te wensen met ons huwelijk, anders had ik niet ingestaan voor wat je nog meer voor vullis over me had uitgestort. Je leek me echt weer in zo'n buitje...

En dan vind je het gek dat je geen vrienden hebt? Nee, kom vooral nog 's langs hier Marijke. Ik zie er reikhalzend naar uit.

Sorry Marijke, je weet het. Ik moest jou hier even voor ge/misbruiken. Dat effect hebben we op elkaar. So be it. Het gaat je de ene keer wat makkelijker af dan de andere, zullen we maar zeggen. Dit keer gaat het me wat minder af. Ik weet het.
Jee Goh Naadje heb ik vullis over jou uit gestort? Ik gaf slechts mijn waarneming weer, die hoeft natuurlijk niet te kloppen dus gewoon lekker van je rug laten afglijden zou ik zeggen.

Nee ik kan me op geen enkele wijze voorstellen waarom ik geen vrienden heb. Ik begrijp nu dat dat komt omdat ik zo aardig ben?

Mis(ge)bruik? Lesje bij de lieftallige geliefde die zich enkel en alleen verwaardigd in mijn stamkroegje, waar ik eerder te gast was dan hij, te komen Naadje?

Je mag wel wat beter adverteren Naadje misschien gaat hij dan wel ergens anders naar toe. want ik mot hem niet, ik wilde dat hij zou op sotemieteren of in elk geval niet naast me komt staan wanneer hij een drankje aan de bar besteld want het is een boer van de bovenste plank die geen enkel drankje zonder over mij heen te morsen naar zijn vriendjes en vriendinnetjes kan over brengen, de onschuld.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik daar nog kom. Eigenwijzigheid vermoed ik.

Hoe dan ook nice to see you to versgebakken echtgenote van.....!
Oud 30 augustus 2010, 13:27   #15
Marijke
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Blij dat je even iets van je laat horen Marijke.
Voelt wat minder alleen in onnozelheid
Sitsters in onnozelheid tussen al die andere ezels die zo slim menen te zijn. Ach onnozelaars zijn het maar wij laten hen in de waan anders is het zo'n klap voor ze
Citaat:
Vind het tevens geweldig wat ze vanaf boven allemaal naar beneden weten te brengen.
Begrijp dat er zelfs een telefoonlijn is... misschien niet zo raar in deze tijd... dat dat kan.
Maar toch.. vind het machtig.
Ik wist helemaal niet dat er mensen vastzaten in een mijn ergens ter wereld. Ik hoorde het dus pas van die collega en zag er gisterenavond voor het eerst iets van op het nieuws.

Hoe lang zitten die mensen daar eigenlijk al vast of anders wanneer is e.e.a. gebeurd?

Hoorde gisteren overigens op het nieuws dat ze mogelijk maar twee maanden daar beneden zullen zitten als het nieuwe plan gaat werken, een oude schacht uitboren iets dergelijks gaan ze nu doen geloof ik.

Mai wat een ellende ik ben blij dat ik bovengronds ben en hiero aan zelfkennis mag doen dat vind ik al genoeg uitdaging eerlijk gezegd. Dan mag Jan lekker met een zwart beroet smoeletje onder de grond gaan zitten zelfkennisen.
Oud 30 augustus 2010, 17:27   #16
jan
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Sitsters in onnozelheid tussen al die andere ezels die zo slim menen te zijn. Ach onnozelaars zijn het maar wij laten hen in de waan anders is het zo'n klap voor ze
Ik wist helemaal niet dat er mensen vastzaten in een mijn ergens ter wereld. Ik hoorde het dus pas van die collega en zag er gisterenavond voor het eerst iets van op het nieuws.

Hoe lang zitten die mensen daar eigenlijk al vast of anders wanneer is e.e.a. gebeurd?

Hoorde gisteren overigens op het nieuws dat ze mogelijk maar twee maanden daar beneden zullen zitten als het nieuwe plan gaat werken, een oude schacht uitboren iets dergelijks gaan ze nu doen geloof ik.

Mai wat een ellende ik ben blij dat ik bovengronds ben en hiero aan zelfkennis mag doen dat vind ik al genoeg uitdaging eerlijk gezegd. Dan mag Jan lekker met een zwart beroet smoeletje onder de grond gaan zitten zelfkennisen.
Op het smoeletje van Jan zit een schuimkraagje van een overheerlijke latte machiato
jan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 21:33   #17
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan Bekijk bericht
Jezus is 33 jaar geworden. Dat heb ik ooit eens berekend en later bevestigd gehoord door mensen die er echtverstand van hebben. 7 Is een geluksgetal.
Ah zo :)
Nu je het zegt... het getal 7... dacht dat dat het getal van de hoop was...
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 19:17   #18
Danique
Mandataris

Standaard Omdat het mij blijft boeien

Mijnwerkers Chili worden soort 'reality show'
Uitgegeven: 2 september 2010 15:04
Laatst gewijzigd: 2 september 2010 15:32

COPIAPO/SANTAGO - De sinds begin augustus door het instorten van mijngangen ingesloten 33 Chileense mijnwerkers lijken binnenkort onderwerp van een soort 'reality show'. Dit berichtte het Chileense dagblad La Segunda donderdag naar aanleiding van de aanleg van een videoverbinding naar de schuilplaats van de kompels 700 meter onder grond.
Dat ze daar nog in leven waren, werd 22 augustus ontdekt. Ze kunnen er niet uit zonder een nieuwe schacht, waarvan de aanleg mogelijk vier maanden gaat duren.

Glasvezelverbinding

De mijnwerkers staan door een dunne opening in contact met de 'bovenwereld'. Het gezelschap krijgt een audiovisuele glasvezelverbinding. Die moet zaterdag gereed zijn. Daarmee zijn de mijnwerkers continu te zien. Dat is niet voor een televisieshow, maar voor de veiligheid van de 33 mannen.

Langer contact

Die moeten snel aanwijzingen kunnen geven over de toestand in de schuilplaats, bijvoorbeeld wanneer er water binnenstroomt. Daarnaast kunnen ze straks veel langer contact hebben met hun familie, die hen nu ook zal kunnen zien.
De mijnwerkers kunnen dan hun familie boven niet waarnemen, maar nu hebben ze slechts af en toe 30 seconden spreektijd. Voorts kunnen medici de gemoedstoestand van de mijnwerkers zien.

Warme maaltijden

Woensdag kregen de mijnwerkers voor het eerst warme maaltijden via de smalle opening. De autoriteiten onderzoeken een mogelijkheid met een boorinstallatie om nog een bevoorradingsschacht te boren, die in 45 dagen klaar zou kunnen zijn.

De werkzaamheden aan de schacht waardoor de mijnwerkers naar boven moeten kunnen, zijn in de nacht van woensdag op donderdag hervat. De booroperatie moest wegens onregelmatigheden in de gesteenten enige tijd worden stilgelegd. Dat is normaal in de eerste honderd meter, aldus de leider van de reddingsoperatie, ingenieur Andr? Sougarret. Zijn reddingsschacht is al circa dertig meter diep.

De koper- en goudmijn San Jos? bij het Noord-Chileense Copiap? was naar het zich laat aanzien in slechte staat en voldeed niet aan de veiligheidseisen toen er 5 en 7 augustus instortingen waren.

? ANP
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 11:35   #19
Nada
Kasuaris

Nada's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me een zenuwslopende operatie.
Nada is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon