![]() |
Citaat:
Al ligt het al weer op z'n gat, ik ben ontzettend blij met het resultaat, namelijk dat het onder ogen van Remon's belangstelling is gekomen. Ik heb zolang dit forum bestaat geprobeert om contact met hem te krijgen en dat is me nooit gelukt, maar nu dankzij Aad (en jou dan) wél. Ik heb in een banner boven het forum m'n blijdschap laten weten dat de ban was opgeheven. Even was er een verbroedering, een mogelijkheid om weer nader tot elkaar te komen. Aad wijt het misgaan aan mijn stijfkoppigheid, maar ik kan me niet herinneren iets verkeerd gedaan te hebben aan het krijgen van weer opnieuw een ban. Het punt is dat een IP ban mij straft in plaats van weert, je kunt ook een emailban geven en zal ik niet onder dat email aan het forum kunnen deelnemen maar lezen blijft gewoon mogelijk. Zo vriendelijk begon het er uit te zien: Citaat:
Maar wat is die reden nu voor opnieuw een IP ban, en is er bereidheid om mee te denken over een oplossing hiervoor ? Laten we toch vooral on speaking terms blijven en geen draadjes gaan sluiten en de boel afkappen. Er valt nog zoveel van dit gebeuren te leren. Ok? verder met jouw opmerkingen dat je vind dat ik geen haar beter ben. Als persoon ben ik danig over je geirriteerd geweest en ik heb voorgesteld om je te bannen om een 'forumregels reden', niet om je standpunt hoe irritant ook. Maar de moderator vond een berisping op z'n plaats en ik heb me ontzettend geirriteerd aan je daarop volgend gedrag, dat zijn gezag in discrediet bracht en ondermijnd. Het leek wel of jij hier de dienst uitmaakt. Ik ben van mening dat hier iemand moet zijn die bepaald wat er wel en niet door de beugel kan. Daar kun je over van mening verschillen, maar persoonlijk vindt ik het niet leuk dat er zonder enige onderbouwing maar raak geroepen kan worden. Voor een door mij gewenst klimaat dat iedereen hier enige bescherming tegen agressie en opdringerigheid geniet zijn er nieuwe moderatoren aangesteld. Ik vind dat je je moet onderwerpen aan hun visie en gezag. Je moest lachen om mijn onderwerping daar aan, maar ik meen dat. Ze kunnen mij ook berispen en me tijdelijk de toegang tot het forum ontzeggen. Beheerder ben ik nou eenmaal om dat ik de eigenaar van dit forum ben, maar als Renoir ben ik gewoon een deelnemer net als jij. Ik schrijf hier niet onder mijn beheerderstitel, anders dan voor het beheer, en zal dat ook niet doen als ik een ban heb gekregen van de moderatoren. Het is moeilijk voor je maar dat zul je moeten geloven. |
Citaat:
Waarom jij weer opnieuw een IP-ban hebt gekregen Renoir. Ik heb geen flauw idee maar ik heb wel een vermoeden en ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan jou ligt maar dat jij het slachtoffer bent van iets wat een ander gezegd of gedaan heeft. Persoonlijk vindt ik het nog altijd jammer dat Remon zich door die persoon laat beinvloeden mbt zijn beslissingen. Zoals gezegd is bovenstaande schijven echter puur natte vingerwerk van mij en hoeft wat ik schrijf niet te kloppen. Verder ben ik het Aart eens dat je stijfkoppigheid, al zou ik het zelf gebrek aan inzicht willen noemen hoe je een ander best kan benaderen, dan bedoel rekening houdend met de gevoeligheden van iemand en zijn wens hoe daar mee om te gaan, wat dus betekend compromissen kunnen sluiten en jezelf tot de mindere kunnen maken. één van de redenen is dat gebeurd wat gebeurd. Ik wil de anderen die verder een remmende rol hebben in dit geheel daar dan even buitensluiten hoewel hun rol jou zaak m.i. geen goed doet vanwege het totale ongeduld waarin gehandeld wordt door sommigen. De grooste gemener-deler is en blijft namelijk dat iedereen zijn best kan doen voor je maar dat jij degene bent die het uiteindelijk steeds dat je door de houding die je aanneemt het steeds weer verknalt. Tot slot heb ik er geen begrip voor dat hij jou wilde weren, omdat Remon m.i., en dat weet hij ook dat ik dat vind, vanuit vernauwing gereageert heeft en dat mag hij natuurlijk doen en hij mag ook alle tijd nemen daar aan te werken, maar het is een vanuit een vernauwing gereageert hebben. En heel lullig voor jou Renoir, maar je zult gewoon het geduld moeten hebben tot en/of Remon daar mee aan de gang wil of niet. In de tussentijd kun jij dan mooi, op jou forum, aan jou dingetje mogelijk iets doen en wie weet komt het dan ooit nog eens weer bij elkaar uit. Zoals gezegd door Aartmans:" wij zijn hier om jou op de één of andere manier te helpen Renoir en niet andersom." |
Citaat:
Zit je de boel nou in de zeik te nemen of begrijp je me niet of ik jou niet maar dat wil ik dan ook niet. Een ego kan buigen tot tie een ons weegt maar het is voelbaar/zichtbaar dat er een ego buigt. Het verstandelijke is 'voelbaar'. Een ego laat sporen na en dat heeft zijn gevolgen. Als jij in eerste instantie gewoon had gezegd; Remon ik zou graag op je forum mee willen lezen. Zoals ik dat nu doe vind ik omslachtig en vervelend. Ik beloof je dat ik me niet zal aanmelden en zal schrijven zodat er geen narigheid zoals in het verleden is geschied zal ontstaan. Ik vraag/verzoek je bij deze mijn ban op te heffen. dan had dat m.i. anders overgekomen dan ik jou heb zien verwoorden, toch? Al speel je maar een spelletje om de ander zogenaamd iets te laten ervaren/inzien dan speel je het spelletje niet zuiver want anders zou het geen sporen nalaten/gevolgen hebben die het nu waarschijnlijk wel heeft. Ja beste jongen, irritatie opgeven en getreiterd worden, tis me allemaal wat. Ach, wie schrijft, die blijft. |
Citaat:
Zoals je denkelijk weet had en heb ik geen probleem met die berisping. Zoals gezegd ben ik ten alle tijden bereid de consequenties van mij gedrag te aanvaarden. Wanneer ik echter na die volgens de forumregels terechte berisping zie cq opmerkzaam gemaakt wordt op het feit dat de moderator in mijn berichten heeft gerommelt om daarmee zijn punt te zetten, zie ik mij gerechtigd de moderator op zijn gedrag aan te spreken. Het ligt niet aan mij dat de moderator zich terug trekt en niet bereid is het gesprek daarover aan te gaan maar in plaats daarvan bij jou komt zeuren over mijn zgn kinderachtige gedrag en vervolgens zegt niet meer mee te willen doen. Ik zeg daarmee dus niks over de intergriteit/vriendelijkheid cq goede bedoelingen van de moderator in zijn geheel, want ik wil best geloven dat hij dat allemaal is en heb ook mogen zien /ervaren dat hij van goede wil en tegemoet komend is geweest. Buiten het tonen van die goede wil zou het fijn wanneer hij gezegd zou hebben waarom hij de titel van het topic wat hij buiten mijn wil om onder en met mijn naam op een m.i. negatieve gekoppeld in de titel, geopend heeft. Het zou ook fijn zijn geweest dat hij duidelijkheid zou hebben gegeven over de selectiviteit mbt tot het verplaatsen van mijn berichten. Kritische vragen zijn kennelijk genoeg reden om daar toe over te gaan. Ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten wanneer ik zeg dat het m.n. persoonlijk richting mij was gericht en dat jij de gene bent die hem daar bewust of onbewust toe hebt aangezet. Opnieuw buiten bovenstaande vind ik het meest kwalijk aan deze hele zaak, en dat zul je vast kunnen begrijpen gezien jou eigen ervaringen op dat vlak, dat de voormalige moderator op geen enkele wijze gepoogd heeft het gesprek aan te gaan, zodat hij mij mogelijk misschien wel eens zou kunnen leren kennen vanuit de eigen ervaring en dus een andere hoek, waarom ik al dan niet doe cq gedaan heb. Kennelijk was dat de moeite niet waard voor onze voormalige Moderator en was jou mening en mogelijk die van anderen hem meer waard. Het zij zo. Verder zou ik, ter mijne verdediging willen beweren dat ik niet degene was die zonder onderbouwing maar van alles aan het roepen was. Ik heb te uit en te na uitgelegt waarom ik vind dat een moderator uit de berichten van een ander dient te blijven. Dat dat niet gezien wordt omdat het tot nu toe anderen die evaring mogelijk nog niet hebben, ja dat is dan verder niet mijn probleem lijkt mij. Prima wat betreft je laatste alinea. Ik ben inmiddels in gesprek met de moderatie om voor mezelf te kunnen bepalen hoe uitmuntend cq betrouwbaar ze zijn, want jou geloof ik geloof ik niet op je blauwe ogen gezien je wijze van manipuleren en de gevoeligheid van anderen om daar voor te vallen, zoals je mogelijk zult willen begrijpen. Trouwens Renoir was jij niet een beetje off topic met die laatste alinea en hoort dit niet thuis in het topic Moderator? Mvrg M. |
Citaat:
Ik hoop dat het lukt want ik heb me zelf toch een plaat voor mijn hoofd, je wilt het niet weten, al ben ik bang dat hij voor anderen meer zichtbaar is dan voor mezelf. Neen, ik bedoel hier niets mee, ik hou het eens bij mezelf. |
Citaat:
Nu ineens kom je met een nieuwe voorwaarde, namelijk dat het oprecht moet zijn, dat het zo moest dat had je er niet bijgezegd. Ik kan namelijk ook de energie van oprechte spijt wel laten doorklinken als daar iemand gevoelig voor is. Het enige wat me eigenlijk oprecht spijt is dat ik het 'bedankt Remon' op de banner heb doorgehaald en vervolgens geschreven heb 'bedankt Nathan'. Daarmee gooide Remon onmiddelijk zijn kont tegen de krib en was het afgelopen met de opheffing van de ban. (ik ben oprecht klinkt dat zo ?) Ik heb geen spijt over hoe ik me op Remon's forum gedragen heb. Zoals je hier kunt lezen is advaita niet voor doetjes als je te weten wilt komen 'wat' je bent en ik heb Remon niet ontzien. Daarentegen heb ik alle begrip getoond dat hij mij heeft gebanned om z'n forum te verschonen. Ik heb hem hier op dit forum in de beginperiode (toen hij er blijk van gaf op z'n forum hier te hebben gelezen) aangeboden om de discussie voort te zetten op dit forum en gezegd dat hij van harte welkom is en vrij kan spreken ongeacht wat het licht wil zien. (ik ben oprecht klinkt dat zo ?) Dat je vraagt of je in de zeik genomen wordt betekend dat je werkt met je ego, want alleen een ego kan dat voelen. Ik kan ook met een ego werken maar het blijft voor mij een spel van egoos omdat er niet werkelijk een ego bestaat en er bij gebreke daarvan ook geen gevoeligheid voor is. Aad, het spijt me dat te moeten zeggen, maar ik zie een andere reden voor de ban dan jij. Remon zit echt niet te wachten op een spijtbetuiging van mij en dat is ook nooit het geval geweest. Ik weet hoe rancune eruit ziet en de feiten van zo'n rigoreuze ban bewijzen dat. Remon kan van de IP ban een emailban te maken, dan kan ik ook niks maar wel lezen, de reden is dat hij niet wil dat ik er lees, voor straf dat is voor mij zo klaar als een klontje. Laten we het hebben over de spelletjes die er gespeeld worden. Ik speel het spelletje zoals dat gespeeld wordt Aad, zoals ook Remon dat speelt. Hij zegt niet dat ie de ban heeft opgeheven omdat het er door de forumsluiting in zat dat hij de leden die in plaats van bij hem bij mij lid zijn weer terugkrijgt. Hij heeft voor de vorm een sympathiek gebaar gemaakt omdat het forum ging sluiten en de ban opgeheven. Toen ik liet weten dat ik nieuwe moderatoren had en dat het forum open bleef had ik weer een ban. Dat zijn de spelletjes die er gespeeld worden en die ik met verve meespeel. Dat wil niet zeggen dat ik altijd spelletjes speel, ik ben altijd oprecht wanneer er openheid en eerlijkheid is, ik speel pas spelletjes als er met mij gespeeld wordt. Jammer dat je alles zo simpel wilt houden en het fijne ervan niet wilt weten, waardoor je veel ontgaat. Je ziet dan wel niet wat er gespeeld wordt maar je komt oprecht op me over. |
Renoir, dat is juist waar het om gaat, jij als zijnde ego hebt beproeft, jij als ego hebt het over; licht onder de korenmaat stellen, etc, ec, allemaal ego.
Maar schijnbaar zie je dat echt niet. Tuurlijk zie ik ook dingen bij Remon maar daar gaat het niet over. Als jij vanuit egoloosheid had gereageerd dan had jij nu gewoon op Remon`s forum kunnen lezen. Simpel. Jij weet tenminste 'wat' je bent, in dit geval gebanned op Remon`s forum. Advaita is inderdaad niet voor doetjes maar zie wat het doet. |
Citaat:
Anderzijds kun je egoloos zijn en vreemde karaktertrekjes hebben. Over het hebben van vreemde karaktertrekjes daar gaat het ook helemaal niet om. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en ik ben echt niet de mening toegedaan dat het vogeltje een ego heeft. Dus wanneer het fladdert bij de spiegel van m'n auto denk ik, behept met een ego, dat het zichzelf daarin aan het bewonderen is, maar onderzoek wijst uit dat er in de binnenkant van m'n autospiegel nogal veel spinnen zitten. Jij ziet het vogeltje zich bewonderen, je wilt het simpel maar, door niet te kijken wat er aan de hand is, op onderzoek uit te gaan, te zien of te doorzien ontneem je jezelf de kans op het vinden van de waarheid. Vooralsnog subjectief maar dat maakt niet uit, het gaat om het doen van onderzoek. (laatste zin vergeten toe te voegen) Voor het zijn van een ego gaat het er alleen om of de dingen in een egobetrokkenheid worden ervaren. Ik heb niettemin nogal moeten lachen om je opmerking tenminste te weten wat ik ben, namelijk gebanned op Remon's forum. |
Renoir, ik weet niet welke weg jij bewandeld heb maar ik ga de deur alvast open zetten, ik verwacht elk moment bezoek.
Egoloosheid met karakter en ruggegraat, ja ja, net als gillend door het huis rennen en zeggen niet bang voor muizen te zijn. |
|
Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:24. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.