Waarheidvinding

Waarheidvinding (https://waarheidvinding.nl/indexvb.php)
-   Forum; regels, vragen, idee (https://waarheidvinding.nl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Outfit site (https://waarheidvinding.nl/showthread.php?t=2517)

Ulla 22 January 2015 00:48

Outfit site

Kwam net op de site en vond de nieuwe outfit. Aangenaam verrast.
Ik vind het mooi, helder en overzichtelijk. Compliment voor deze opmaak. FlOwErS

Laurens 22 January 2015 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulla (Bericht 90639)
Ik vind het mooi, helder en overzichtelijk. Compliment voor deze opmaak. FlOwErS

Ha Ulla, ik vond deze lay-out ook mooi. Het is nog niet helemaal af en daarnaast heb ik een probleem want ik moest de nieuwe homepage de opstartpagina, de zogenaamde index.php, geven. Dat is dus www.waarheidvinding.nl/index.php en het forum is nu afhankelijk gelinkt met www.waarheidvinding.nl/forum.php. Dat wil zeggen dat Google en andere zoekmachines die altijd starten bij index.php nu op de nieuwe homepage komen en niet meer op het forum om daar te kunnen indexeren. Dat probleem moet ik nog zien op te lossen.

Maria 22 January 2015 01:34

Heb het ook net gezien. Mooi inderdaad, en nu is het forum binnen een "context" en dat is wel zo duidelijk. Ben ook benieuwd of het nieuwe bezoekers trekt zo. Top!

Laurens 22 January 2015 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maria (Bericht 90641)
Heb het ook net gezien. Mooi inderdaad, en nu is het forum binnen een "context" en dat is wel zo duidelijk. Ben ook benieuwd of het nieuwe bezoekers trekt zo. Top!

Het is nu meer 'verscholen' de bezoekersaantallen zijn kleiner, zag ik.

marie 22 January 2015 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulla (Bericht 90639)

Volledig akkoord met Ulla.
Indien er problemen zijn met de inhoud, terminologie van het forum kunnen we dan ook onmiddellijk naar die startpagina teruggrijpen.

Ben 22 January 2015 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90642)
Het is nu meer 'verscholen'.

Ont'dekken dan maar.GlAd

Ulla 22 January 2015 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90640)
Ha Ulla, ik vond deze lay-out ook mooi. Het is nog niet helemaal af en daarnaast heb ik een probleem want ik moest de nieuwe homepage de opstartpagina, de zogenaamde index.php, geven. Dat is dus www.waarheidvinding.nl/index.php en het forum is nu afhankelijk gelinkt met www.waarheidvinding.nl/forum.php. Dat wil zeggen dat Google en andere zoekmachines die altijd starten bij index.php nu op de nieuwe homepage komen en niet meer op het forum om daar te kunnen indexeren. Dat probleem moet ik nog zien op te lossen.

Het gaat idd een beetje met een omweg en als je dan naar de nieuwe berichten wilt moet je via forum en vandaag. Dat kun je (voorlopig) wel oplossen door de directe link van het forum zelf met /forum.php/url als url in je favorieten te zetten. Misschien dat je dat ook ergens aan kunt geven in een apart handleiding knopje dat het anders opgelost kan worden. Het kan ook een voordeel zijn als iedereen eerst op de outfit site terecht komt. Je wordt indirect of direct elke keer herinnerd wat de bedoeling is en het forum staat er met grote koeien letters op dus zo erg is het nu ook weer niet.
En de eerste mensen weten meteen waar ze aan beginnen. Je lost het vast op en tot dan is het geen echt probleem. Het is in ieder geval zo mooi en heel duidelijk wat de bedoeling is. Succes ermee!

Esradha 22 January 2015 10:24

Mooie site! Ik ben benieuwd wat je er nog meer aan informatie gaat plaatsen. Ik kon tenminste nog niet alle pagina's aanklikken.

Wat de navigatie betreft. Mij persoonlijk stoort het nog niet zo om even door te moeten klikken naar het forum en wat Ulla ook zegt, je kan de nieuwe link in je favorieten aanpassen. Wat me wel opvalt, is als je vanuit nieuwe berichten links boven op waarheidvinding.nl klikt om terug te gaan naar het forumoverzicht, dat dit doorgelinkt staat naar de nieuwe index-pagina. Mag dit woordje alvast doorgelinkt worden naar het forum, zodat je eenmaal op het forum ook op het forum blijft?

Renoir 22 January 2015 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esradha (Bericht 90654)
Mooie site! Ik ben benieuwd wat je er nog meer aan informatie gaat plaatsen. Ik kon tenminste nog niet alle pagina's aanklikken.

Wat de navigatie betreft. Mij persoonlijk stoort het nog niet zo om even door te moeten klikken naar het forum en wat Ulla ook zegt, je kan de nieuwe link in je favorieten aanpassen. Wat me wel opvalt, is als je vanuit nieuwe berichten links boven op waarheidvinding.nl klikt om terug te gaan naar het forumoverzicht, dat dit doorgelinkt staat naar de nieuwe index-pagina. Mag dit woordje alvast doorgelinkt worden naar het forum, zodat je eenmaal op het forum ook op het forum blijft?

Dit is nog maar een eerste opzet of het werkt, dan pas kan de rest zijn beslag krijgen.
Bij beide linken, zowel de afbeelding als de naam, hierboven lukt dat niet omdat deze automatisch naar de index.php verwijst (geen verandering mogelijk), bij de onderste link op de balk aan de bodem, maar daar heb je minder aan, gaat dat wel.

Renoir 22 January 2015 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulla (Bericht 90650)
Het gaat idd een beetje met een omweg en als je dan naar de nieuwe berichten wilt moet je via forum en vandaag. Dat kun je (voorlopig) wel oplossen door de directe link van het forum zelf met /forum.php/url als url in je favorieten te zetten. Misschien dat je dat ook ergens aan kunt geven in een apart handleiding knopje dat het anders opgelost kan worden. Het kan ook een voordeel zijn als iedereen eerst op de outfit site terecht komt. Je wordt indirect of direct elke keer herinnerd wat de bedoeling is en het forum staat er met grote koeien letters op dus zo erg is het nu ook weer niet.
En de eerste mensen weten meteen waar ze aan beginnen. Je lost het vast op en tot dan is het geen echt probleem. Het is in ieder geval zo mooi en heel duidelijk wat de bedoeling is. Succes ermee!

Het is nog een beetje uitzoeken hoe ik de index kan splitsen zodat die de ene keer naar het forum gaat en de andere keer naar de homepage.
Dat het forum nu de opstart/url heeft www.waarheidvinding.nl/forum.php zou ik maar niet te snel als favoriet invoeren, dat kan nog veranderen als ik een oplossing daarvoor heb.

Renoir 22 January 2015 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ben (Bericht 90649)
Ont'dekken dan maar.GlAd

BiGeRgRiN

Laurens 22 January 2015 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 90655)
Dit is nog maar een eerste opzet of het werkt, dan pas kan de rest zijn beslag krijgen.
Bij beide linken, zowel de afbeelding als de naam, hierboven lukt dat niet omdat deze automatisch naar de index.php verwijst (geen verandering mogelijk), bij de onderste link op de balk aan de bodem, maar daar heb je minder aan, gaat dat wel.

Toch gelukt BiGeRgRiN.

De bovenstaande linken blijven op het forum, de onderste link keert terug naar homepage.

Na een aanpassing van de index naam doet ie uut weer niet met Firefox maar wel met Internet explorer. Graag feedback als het toch niet blijkt te werken.

Rob 24 January 2015 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90640)

Mooie startpagina. Ik ben benieuwd welke content je er op gaat zetten.

De eerste link werkt bij mij, de tweede niet. Ik werk met Mac en dus met Safari.

Laurens 24 January 2015 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob (Bericht 90690)
Mooie startpagina. Ik ben benieuwd welke content je er op gaat zetten.

De eerste link werkt bij mij, de tweede niet. Ik werk met Mac en dus met Safari.

Ok?, bedankt. De content moet ik nog een keer maken maar dat zal niet op korte termijn zijn want ik heb nog heel veel andere dingen te doen. Als je inspiratie hebt over wat er zou kunnen staan en/of suggesties hou ik me aanbevolen. Dit is vast een eerste opzet om te kijken of het mogelijk is bij deze server en of de homepage samenwerkt met het forum.

http://www.waarheidvinding.nl./zelfk...m/homepage.jpg

Home is een link naar de eerste bladzijde van de homepage.
Forum heeft zeven links die je naar dat betreffende onderdeel van het forum moet brengen. Ik zag dat 'Vandaag' je brengt naar een bladzijde waar staat dat er verder geen nieuwe berichten zijn maar dat klopt helemaal niet want er waren wel nieuwe berichten.
Inleiding heeft twee sublinks naar Zelfkennis en Advaita die het nog niet doen. 'Ik ben' is een link die niks doet. Quotes heeft drie sublinks, Zelfkennis, Nondualiteit en Advaita waar met uitzondering van Advaita nog niets op staat. Contact is een link die een plaatje behoort op te leveren met het mailadres van de site.

http://www.waarheidvinding.nl./zelfk.../homepage2.jpg

De linken naar Facebook en anderen werken niet.
'Algemene voorwaarden' is een link die het niet doet en in 'Links' zijn, bij wijze van proef, drie links opgenomen die je ergens moeten brengen.

Ik kan uit je quote niet afleiden wat er bij jou niet doet dus heb ik alles wat er wel en niet behoort te doen hierboven maar even opgesomd.

Rob 24 January 2015 12:30

Bedankt voor je toelichting.

Ik heb op de 2 linken gedrukt die staan in het vorige bericht van mij waarin ik jouw bericht (met de linken) quote.

De link met de toevoeging '/forum.php' brengt mij bij:

Not Found

The requested URL /forum.php was not found on this server.

Laurens 24 January 2015 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob (Bericht 90697)
Bedankt voor je toelichting.

Ik heb op de 2 linken gedrukt die staan in het vorige bericht van mij waarin ik jouw bericht (met de linken) quote.

De link met de toevoeging '/forum.php' brengt mij bij:

Not Found

Het is me niet helemaal duidelijk welke 2 linken je hebt gedrukt, laat ik de knop dan maar tab noemen. Als ik zelf op de tab Home klik gaat de daaraan gekoppelde link vervolgens naar 'index.php' dat de nieuwe link is geworden van de homepage. Het tab Forum/Algemeen heeft nu een link gekregen naar 'indexforum.php' dat de startpagina van het forum is geworden.

Deze laatste tab Forum/Algemeen is gisteren tussentijds nog maar eens veranderd van 'forum.php' in 'indexforum.php'. Waarschijnlijk verwijst de tab in jouw cache nog naar het oude adres 'forum.php'. Even je geheugen wissen met F5 doet wellicht the trick.

Rob 24 January 2015 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 90656)

Als ik op deze link klink kom ik hier uit:

Not Found

En als ik er dit van maak:

www.waarheidvinding.nl/indexforum.php

dan ?

kom ik inderdaad direct op het forum uit!

Laurens 24 January 2015 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob (Bericht 90699)
Als ik op deze link klink kom ik hier uit:

Not Found

En als ik er dit van maak:

www.waarheidvinding.nl/indexforum.php

dan ?

kom ik inderdaad direct op het forum uit!

Ja dat zeg ik.

Citaat:

gisteren tussentijds nog maar eens veranderd van 'forum.php' in 'indexforum.php'
Als deze link dus onder een pictogram op je PC staat gebruikt ie dus de oude link in plaats van de nieuwe en krijg je die mededeling 'not found'. Dus moet je de cache van je browser even vernieuwen, zodat de oude link er uitgaat en de nieuwe link er voor in de plaats komt, oftewel zoals gezegd F5 drukken of bij Safari rechts klikken "Laad pagina opnieuw".

Dit lijkt wel een conversatie tussen een Waal en een Vlaming.

Rob 24 January 2015 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90700)

Allez manneke, ik zit alleen maar wat uit te proberen en doe u daar kond van he, gelijk ge gevraagd hebt. Ge kunt het lezen als een bevestiging van dat de daden die u verricht hebt goed zijn uitgepakt.

DrInKs

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...KSpj35s-l3IV4U

Nadje 24 January 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90700)

Voor een tukker in elk geval niet te volgen.

Esradha 24 January 2015 14:41

De wie is online pagina lijkt het niet zo goed meer te doen, bij bijna iedereen staat nu dat ze op waarheidsvinding.nl zijn.

Laurens 24 January 2015 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esradha (Bericht 90707)
De wie is online pagina lijkt het niet zo goed meer te doen, bij bijna iedereen staat nu dat ze op waarheidsvinding.nl zijn.

Het was me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Maar je bedoelt de mogelijkheid te zien wie er momenteel online is met 'Actieve gebruikers op dit moment' onder 'Stand van zaken'. Inderdaad de vervolgens geopende pagina genaamd 'Wie is er on line' geeft niet de naam van het het forum aan dat er door diegene bezocht wordt.
Jammer.. dat betekend helaas weer een hoop uitzoekerij wat er mis mee is.

Renoir 24 January 2015 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 90711)
Het was me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Maar je bedoelt de mogelijkheid te zien wie er momenteel online is met 'Actieve gebruikers op dit moment' onder 'Stand van zaken'. Inderdaad de vervolgens geopende pagina genaamd 'Wie is er on line' geeft niet de naam van het het forum aan dat er door diegene bezocht wordt.
Jammer.. dat betekend helaas weer een hoop uitzoekerij wat er mis mee is.

Sorry voor de overlast maar ik ga weer terug naar hoe het was.
Omdat je browser zich al heeft aangepast aan de nieuwe omstandigheid zul je toch regelmatig de cache moeten schoonmaken als het niet werkt.

Esradha 3 February 2015 13:56

De pagina van actieve gebruikers is momenteel niet toegankelijk. Is dat bewust?

Het geeft deze melding:

Systeembericht
Esradha, je komt niet verder. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Het forum is in 'alleen lezen' staat.
Je toegangsrecht is beperkt.
Een time out periode is ingeschakeld.
De toegang tot dit forum of de pagina is uitgeschakeld.
Is de oorzaak onbekend en blijvend schrijf dan een email naar webmaster@waarheidvinding.nl.

Laurens 3 February 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esradha (Bericht 91027)
De pagina van actieve gebruikers is momenteel niet toegankelijk. Is dat bewust?

Het geeft deze melding:

Systeembericht
Esradha, je komt niet verder. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Het forum is in 'alleen lezen' staat.
Je toegangsrecht is beperkt.
Een time out periode is ingeschakeld.
De toegang tot dit forum of de pagina is uitgeschakeld.
Is de oorzaak onbekend en blijvend schrijf dan een email naar webmaster@waarheidvinding.nl.

Het is een waardeloze oplossing om bij een foutmelding niet de fout op te lossen maar de melding ongedaan maken. Het is net als de keizer die de boodschapper laat onthoofden vanwege het slechte nieuws dat hij bracht. Maar ik kan de fout niet vinden.

Ik heb de mogelijkheid te kunnen zien waar iedereen zoal uithangt uitgeschakeld idd.

Esradha 3 February 2015 17:34

Ok?, het viel me op omdat na de melding dat die functie niet goed meer werkte, je koos om terug te keren naar de oude situatie. Als je die functie toch uitschakelt, kan dan de site die je er omheen had niet terug online?

Laurens 3 February 2015 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esradha (Bericht 91051)
Ok?, het viel me op omdat na de melding dat die functie niet goed meer werkte, je koos om terug te keren naar de oude situatie. Als je die functie toch uitschakelt, kan dan de site die je er omheen had niet terug online?

Ik had de domeinnaam www.zelfkennisforum.nl nog even aangehouden om door te kunnen linken naar www.waarheidvinding.nl. Het leek me wel een goed plan om het domein zelfkennisforum naar de homepage te laten verwijzen want van daaruit kun je weer door naar het forum op waarheidvinding linken. De homepage kun je al hier zijnde bezoeken door de link op de balk onderin of door www.zelfkennisforum.nl je startpagina te maken.

Maar dat alles heeft niets te maken met het ondervonden probleem want dat zat hem in het gebruik van een script dat ik gemaakt had om de index.php van waarheidvinding te veranderen in indexforum.php. Hoe vaak ik het script daarna ook herschreef de oude index kreeg ik daarmee niet terug. Ik heb het probleem dat leden niet meer konden zien welke fora er bezocht werden opgelost door het maar gewoon uit te zetten. Sinds vanmiddag werkt de index weer maar ik vind het eigenlijk niet zo nodig om de situatie te herstellen.

Esradha 3 February 2015 18:13

Ah, ik zie het nu dat de andere domeinnaam die nieuwe site bevat. Mijn mobiel schakelde eerst andersom als ik zocht op waarheidsvinding dan pakte hij zelfkennisforum. Vanuit die link stond de nieuwe berichten pagina tussen mijn bladwijzers. Van de week werkte dat ineens niet meer. Nu pakt mijn telefoon wel gewoon de waarheidsvinding pagina. Nu snap ik waarom GlAd.

Jammer van het scriptprobleem. Succes naar het zoeken van een goede oplossing wat je met beide sites wil.

Laurens 3 February 2015 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esradha (Bericht 91059)

Jammer van het scriptprobleem. Succes naar het zoeken van een goede oplossing wat je met beide sites wil.

We zien wel hoe het loopt, ik heb niet direct plannen.
Eigenlijk is het bij mij altijd meer zo van, ik ben benieuwd wat ik besluit.

Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.