Waarheidvinding

Waarheidvinding (https://waarheidvinding.nl/indexvb.php)
-   Alles is bewustzijn (https://waarheidvinding.nl/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wie ben jij ? (https://waarheidvinding.nl/showthread.php?t=502)

Rennie 14 September 2011 10:31

Wie ben jij ?

Ik heb nagedacht (jawel) over een belangrijke vraag des levens. Oja Renoir ? Ja lezerd.

Recentelijk werd op dit forum (waar het allemaal gebeurd maar waar niemand wat lijkt te zien) eerst gepolst, toen gesmeekt en vervolgens bijna geeist dat ik mijn identiteit prijs geef. Men wil weten wie ik ben. Toen dat niet loskwam bleek ik opgenomen te zijn in de Pompekliniek te Nijmegen, waar een medebewoner van de kliniek wist te vermelden dat ik daar met god wenste aangesproken te worden. Het kan zomaar verkeren.

Het opmerkelijke is dat degene die zo'n dringende behoefte heeft om te weten te komen wat voor een vlees ie in de kuip heeft er van alles aan doet om bekendheid te krijgen, door zeg maar bijvoorbeeld, een boek te schrijven, een afbeelding van z'n beminnelijk gelaat als avatar boven de forumnaam te plaatsen, of in een subscript z'n naam voluit te plaatsen, bij voorkeur met verwijzing naar z'n forum, belangrijk werk of de kunstjes die die kan verrichten (sorry Ulla maar ik bedoel natuurlijk Nathan want die is er toch niet). Maar u dacht natuurlijk aan degene waar ik de pik op schijn te hebben Anja ********** (voor de volledigheid want Anja heet natuurlijk iedereen), tja dat kan ook natuurlijk.

Het is daarmee alvast aangetoont dat je doorgaans tegen je eigen perceptie staat aan te loeren. Wat je wilt zien, zoek je overal om je heen en bij een gemis vraag je er maar naar. Mensen die iets ermee hebben zoeken bekendheid, mensen met woede zoeken woede of zetten zich er juist tegen af (voor of tegen maakt niet uit je hebt ermee te dealen) mensen met macht zoeken mensen met macht, het ons kent ons principe. En je staat hoger in de rangorde van macht naarmate je meer weet te pareren, je zoekt de strijd.

De mensen die zoiets doen die willen graag iemand zijn, iets beteken en beginnen dan een forum, want daarmee kunnen ze dan furore maken, naamsbekendheid krijgen, autoriteit worden en gelezen en gehoord worden. Dan kunnen ze iemand hun mening opdringen onder het mom van kundigheid en lezingen geven in de plaatselijke kroeg. De krux zit hem natuurlijk dat het bezigheden zijn in de opbouw van dat geweldige ego, waarvan dan ook gezegd wordt dat het er mag zijn, want daar moet je het dan immers van hebben.

Hoe meer bekendheid hoe meer aanhang hoe groter het hitlertje in ons bekleed wordt met macht, hoe meer bereidheid het gedachtengoed te verkondigen, hoe meer invloed om die heerlijke macht te ervaren iemand te zijn. Maar eerst moet je strijdlustig zijn, uitdagen, de loef af steken, anderen de das om doen, over lijken kunnen gaan en dat uiteindelijk misschien zelfs ook doen. En dan kijk je vanuit je hoge berg op de wereld en waan je je god in je afwijking, in je gedachten, terwijl je de mens beziet als kanonnevoer als pion.

Dat is het domein van het ego, niet van het denken. We geloven in de oppermacht van dat denken, in de maakbaarheid van de wereld en daardoor ontstaat er competitie, strijd, ellende in de wereld. Het wordt tijd elkaar niet te bevestigen in het zijn van dat ego, niet te bevestigen in het zijn van een entiteit, in het zijn van een persoon met een naam en een achtergrond. Het doet er helemaal niet toe wie ik ben, ik ben Bewustzijn.

Mihaela 14 September 2011 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10535)
Ik heb nagedacht (jawel) over een belangrijke vraag des levens. Oja Renoir ? Ja lezerd.

Recentelijk werd op dit forum (waar het allemaal gebeurd maar waar niemand wat lijkt te zien) eerst gepolst, toen gesmeekt en vervolgens bijna geeist dat ik mijn identiteit prijs geef. Men wil weten wie ik ben. Toen dat niet loskwam bleek ik opgenomen te zijn in de Pompekliniek te Nijmegen, waar een medebewoner van de kliniek wist te vermelden dat ik daar met god wenste aangesproken te worden. Het kan zomaar verkeren.

Het is daarmee alvast aangetoont dat je doorgaans tegen je eigen perceptie staat aan te loeren. Wat je wilt zien, zoek je overal om je heen en bij een gemis vraag je er maar naar. Mensen die iets ermee hebben zoeken bekendheid, mensen met woede zoeken woede of zetten zich er juist tegen af (voor of tegen maakt niet uit je hebt ermee te dealen) mensen met macht zoeken mensen met macht, het ons kent ons principe.

woede/felheid is voor mij een vaak voorkomende uiting in mijn leven geweest, en nu en dan steekt de kop weer op.
Ik hoef niet opgenomen te worden, nooit het geval geweest want ik heb het altijd onder controle gehad. Maar het is er wel.

Zijn er mensen die bewust en bereid zijn om het met zichzelf aan te gaan?

Ulla 14 September 2011 14:48

Renoir, ik snap je sorry betref Nathan niet zo goed. Maar ik ben hier eventjes, tussen werk en een vergadering door, zal je stuk later nog een keer lezen.
doei doei.......en ik hoef in ieder geval echt niet te weten wie jij bent, hoor, maar ik heb er ook geen probleem mee om het wel te weten. En ik had ook niet het idee dat anderen er zo mee in hun maag zaten, dat leek volgens mij maar zo, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Aart 14 September 2011 15:16

Lieve Renoir, je hebt het echt niet begrepen m.b.t. 'wie je bent'.

Het zal een ieder volgens mij .. zijn, mij in ieder geval wel.

Jij zegt te weten wie of wat je bent maar durft niet eens je naam hier te vermelden.

Dat zal voor jou wel een goede reden hebben maar weet dat die reden enkel angst is.

Word je ergens gezocht of zoiets.

Of hang je nog iets op aan je naam of de consequenties van melden van je naam.

Zeg dat dan gewoon maar kom niet met bovenstaande lultekst van je aanzetten. Daarmee leg je het weer bij de ander neer en niet bij jezelf, toch?

LIEFS van je innige vriendje, Aad.

Rennie 14 September 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whois
Renoir,

Het is er mij nooit om gegaan wie jij bent maar durf je jezelf wel bloot te geven?

Je kunt nu weer inloggen bij het andere forum en wie denk je wie daar gisteren voor gezorgd heeft?

Groet, Nathan

Zit jij daar achter Nathan ?

Waarom heb je daar niet eerder wat aan gedaan ? Allerhand problemen gehad met anoniem surfen en jij kunt dat z? maar veranderen. Nou ja zeg, in ieder geval bedankt.

Je had van die opmerkingen zoals "Renoir of wie je ook bent' en 'met al die verschillende nicknames weet ik niet tegen wie ik het heb'. Met de kennelijke behoefte te weten wie er achter zit. Het stukje gaat er over dat dat er helemaal niet toe doet en dat de vraag voortkomt uit een eigen behoefte.

Ik zeg steeds dat de persoon er niet toe doet, ik zou je ook van alles op de mouw kunnen spelden, ik heb al eens gezegd dat ik een landelijk bekende persoon ben, maar misschien ben ik wel die pedofiel, die veelvuldg in de publiciteit geweest is.

Is de persoon achter het woord van belang voor je en niet datgene wat er gezegd wordt ? Moet je niet proberen de woorden tot je te nemen en uit te vigelieren of het Waarheid voor je bevat. Is het belangrijk wie die woorden uitspreekt, wie ik ben ?

Hou het maar op een patient uit de Pompekliniek, mij maakt het niet uit.

P.s. Je schijnt hier met een nieuw wachtwoord aanvragen alweer in te kunnen.

Rennie 14 September 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10539)
Lieve Renoir, je hebt het echt niet begrepen m.b.t. 'wie je bent'.

Het zal een ieder volgens mij .. zijn, mij in ieder geval wel.

Jij zegt te weten wie of wat je bent maar durft niet eens je naam hier te vermelden.

Dat zal voor jou wel een goede reden hebben maar weet dat die reden enkel angst is.

Word je ergens gezocht of zoiets.

Of hang je nog iets op aan je naam of de consequenties van melden van je naam.

Zeg dat dan gewoon maar kom niet met bovenstaande lultekst van je aanzetten. Daarmee leg je het weer bij de ander neer en niet bij jezelf, toch?

LIEFS van je innige vriendje, Aad.

Allemaal angst Aad, voor jou hou ik het bij mijzelf, jij hebt me doorzien.
Inderdaad ik wordt gezocht als ik een dag langer van mijn gebruikelijke stek weg ben. Maar hou het wel voor je zelf want iedereen denkt dat ik een stoer binkie ben oké ?

Aart 14 September 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10542)
Allemaal angst Aad.
Inderdaad ik wordt gezocht als ik een dag langer van mijn gebruikelijke stek weg ben. Maar hou het wel voor je zelf want iedereen denkt dat ik een stoer binkie ben oké ?

Kijk, zo simpel is het, mij hoor je er niet meer over.

Zo zie je maar weer, hoe minder letters, des te beter.

Of te wel, Less is More.

Hee Aad, hoorde ik nog wat?

Rennie 14 September 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10543)
Kijk, zo simpel is het, mij hoor je er niet meer over.

Zo zie je maar weer, hoe minder letters, des te beter.

Of te wel, Less is More.

Hee Aad, hoorde ik nog wat?

Maar als ik straks weer opgepakt wordt Aad dan ontken ik dit gezegd te hebben hoor, ik zeg gewoon dat je me een bekentenis afgedwongen hebt.

Weet je wie ik ben, ik ben degene die straks voor 'n schatje (die ik evengoed wel eens achter het behang wil plakken) Beef Sukiyaki maken. Dat is mild gekruide biefstuk met verse peultjes en rijst. De ingredienten heb ik al in huis 400 gram biefstuk, 150 gram taug? en150 gram peultjes en een pak met Conimex Beef Sukiyaki er op. Yammie.

Aart 14 September 2011 15:57

Beloofd is beloofd, mij hoor je er niet meer over.

Rob 14 September 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10541)
Zit jij daar achter Nathan ?

En de reactie van Remon:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remon (Bericht 100717)
Anoniem heeft mij iemand gevraagd om de ban van renoir weg te halen.
Schijnt nathan te zijn.
Heb ondertussen nog meer dingen gehoord wat me heeft doen besluiten dat het beter is dat zowel Renoir als Nathan zich hier niet meer inschrijven.
Geen zin in al die toestanden van vorig jaar.

Hier kan geen soapserie tegenop.

Rennie 14 September 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob (Bericht 10549)
En de reactie van Remon:

Nou daar ben ik helemaal niet blij mee, ik vreesde het ergste maar ik heb gelijk even naar aanleiding van je bericht gekeken maar ik heb weer een IP ban.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat ik nou weer verkeerd gedaan heb. Ik heb alleen Nathan, die zegt de deblokkade in orde gemaakt te hebben bedankt in plaats van Remon.

Als dat al een reden is voor een ban, wat moeten jullie je hier dan op je gemak voelen. Eigenlijk is hier alleen nog maar één berisping uitgedeeld wegens wangedrag.

Ik wilde eerst 'overlopen' maar geloof dat ik dit forum maar weer open gooi.

Aart 14 September 2011 16:48

Ach Renoir, je kan ook eens vragen wat er werkelijk nu aan de hand is m.b.t. je ban of nieuwe ban.

Je kunt toch melden dat je graag deelnemer van het mijnzelfkennisforum wilt zijn, je aan de regels zult houden als ieder ander en bij overtreding van de regels de consequenties draagt als een echte kerel.

Tis zo Simpel.

Rennie 14 September 2011 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10558)
Ach Renoir, je kan ook eens vragen wat er werkelijk nu aan de hand is m.b.t. je ban of nieuwe ban.

Je kunt toch melden dat je graag deelnemer van het mijnzelfkennisforum wilt zijn, je aan de regels zult houden als ieder ander en bij overtreding van de regels de consequenties draagt als een echte kerel.

Tis zo Simpel.

Wil je het niet snappen Aad ?

Ik ben net weer opnieuw met veel moeite dat 'mijn huppeldepup (want zelfkennis is het niet) forum' opgekomen om nou eens te vernemen wat er aan de hand is, en wie schetst mijn verbazing een Aad die alles klakkeloos maar goedkeurd.

Oja Aad je hebt natuurlijk helemaal niks in dat lijf van je zitten, geen geweten, geen rechtvaardigheidsgevoel alleen een zak botten.

Je wordt niet boos kent geen emoties, waait met alle winden mee, wat heb jij het toch fijn voor elkaar Aad.

Je slikt alles maar zoals het zich aandient zonder enige ruggegraad. Ze eten jou het kaas niet van je brood want je hebt geen kaas, als je al brood hebt.

Ik heb helemaal niets gedaan wat dit gedrag kan rechtvaardigen.

Ik ben er om redenen van weigerachtigheid om aan zelfkennis te doen, afgeschopt met een IP ban. Dat wil zeggen Aad dat ik al meer dan een jaar alleen nog maar zeer omslachtig op dat forum kan lezen, terwijl er niemand in de hele wereld van is uitgesloten daar te lezen behalve ik. Alleen al lezen mag ik daar niet Aad, ik hoef niet deel te nemen ik wil daar graag zoals ieder ander gewoon kunnen lezen. Ach ik hou er maar over op...

Rennie 14 September 2011 17:22

Ik zit naar de reactie van Remon te kijken, hij heeft het even niet makkelijk, en wat me opvalt Aad dat jij hem met je zwaktebod niet echt behulpzaam bent geweest.
Als puntje bij paaltje komt Aad zul jij niet en ik Remon wel redden, dat is het verschil waar Remon voorstaat en doorzien zoniet doorheen moet.

Ik heb Remon nooit 'niet liefgehad' en ik heb hem met alle liefde die in mij is af en aangevallen om hem behulpzaam te zijn, meer in ieder geval dan jij ooit met je gevlijm gedaan hebt. Jij bent meer gedienstig aan je leuke denkbeelden.

Voor Remon bij wie het nu hopenlijk een keer begint te dagen dat de dingen die hij als niet leuk ervaart hem uiteindelijk verder zullen brengen.

BlOeMeTjE

Naschrift voor Remon

Ok? laat dat redden dan maar nu je er zo smalend over doet, de betekenis die achter de woorden schuil gaan, dat je me aan het hart gaat, ontgaat je kennelijk nog steeds. Goed dan hou ik er over op, het zij zo.

Aart 14 September 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10560)
Wil je het niet snappen Aad ?

Ik ben net weer opnieuw met veel moeite dat 'mijn huppeldepup (want zelfkennis is het niet) forum' opgekomen om nou eens te vernemen wat er aan de hand is, en wie schetst mijn verbazing een Aad die alles klakkeloos maar goedkeurd.

Oja Aad je hebt natuurlijk helemaal niks in dat lijf van je zitten, geen geweten, geen rechtvaardigheidsgevoel alleen een zak botten.

Je wordt niet boos kent geen emoties, waait met alle winden mee, wat heb jij het toch fijn voor elkaar Aad.

Je slikt alles maar zoals het zich aandient zonder enige ruggegraad. Ze eten jou het kaas niet van je brood want je hebt geen kaas, als je al brood hebt.

Ik heb helemaal niets gedaan wat dit gedrag kan rechtvaardigen.

Ik ben er om redenen van weigerachtigheid om aan zelfkennis te doen, afgeschopt met een IP ban. Dat wil zeggen Aad dat ik al meer dan een jaar alleen nog maar zeer omslachtig op dat forum kan lezen, terwijl er niemand in de hele wereld van is uitgesloten daar te lezen behalve ik. Alleen al lezen mag ik daar niet Aad, ik hoef niet deel te nemen ik wil daar graag zoals ieder ander gewoon kunnen lezen. Ach ik hou er maar over op...

Ach, arme jongen toch, je wilt er gewoon bijhoren.

Ja het leven is hard, stoute Remon toch.

Renoir, zeg nou eerlijk, wat wil je lezen dan, je kunt toch ook een abo op de libelle nemen?

Zal ik Remon smeken of je daar dan wel enkel lezen mag?

Aart 14 September 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10564)
Ik zit naar de reactie van Remon te kijken, hij heeft het even niet makkelijk, en wat me opvalt Aad dat jij hem met je zwaktebod niet echt behulpzaam bent geweest.
Als puntje bij paaltje komt Aad zul jij niet en ik Remon wel redden, dat is het verschil waar Remon voorstaat en doorzien zoniet doorheen moet.

Ik heb Remon nooit 'niet liefgehad' en ik heb hem met alle liefde die in mij is af en aangevallen om hem behulpzaam te zijn, meer in ieder geval dan jij ooit met je gevlijm gedaan hebt. Jij bent meer gedienstig aan je leuke denkbeelden.

Voor Remon bij wie het nu hopenlijk een keer begint te dagen dat de dingen die hij als niet leuk ervaart hem uiteindelijk verder zullen brengen.

BlOeMeTjE

Renoir, ik ben het geheel met je eens.

Rennie 14 September 2011 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10571)
Ach, arme jongen toch, je wilt er gewoon bijhoren.

Ja het leven is hard, stoute Remon toch.

Renoir, zeg nou eerlijk, wat wil je lezen dan, je kunt toch ook een abo op de libelle nemen?

Zal ik Remon smeken of je daar dan wel enkel lezen mag?

Remon ik lees telkens dat je hier meeleest en dat is misschien de gelegenheid om je te vertellen dat je mij door gebruik van IP bannen al ruim een jaar lang buiten de gelegenheid hebt geplaatst om zelfs maar op je forum te lezen.

Ik krijg bij het invullen van je forum het hierboven weergeven beeld te zien. Er staat behalve dat 'sorry en de beheerder heeft je IP adres geblokkeerd' zoals je ziet ook 'klik hier om contact op te nemen met de beheerder' maar als ik dat doe gebeurt er niks, ik kom niet verder.

Dus kan ik op geen enkele wijze contact met jou opnemen. Ik heb ooit eens gereageerd via je blog want dat leek me nog de enige mogelijkheid om je te bereiken maar je hebt nooit iets van je laten horen.

Simpele Aad snapt dat niet maar laat zich niet weerhouden om oplossingen aan te dragen die ik uiteraard al lang geprobeert heb.

Ik ben maar een leek op het gebied van de vBulletin software maar niettemin ken ik al de voor de hand liggende methoden om iemand te bannen. De ban die jij gebruikt is een rigoreuze voor spammers en dergelijken.

Je hebt Marijke ook *tig keer geband en die kon gewoon meelezen dus ik ben nogal rancuneus dat je me zo 'slecht' behandeld. Mijn verzoek is heel simpel 'laat me gewoon meelezen' verder vraag ik niks van je.

Groetjes.

Naadje 14 September 2011 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10541)
Je schijnt hier met een nieuw wachtwoord aanvragen alweer in te kunnen.

Het schijnt? Dat weet jij niet als oprichter/eigenaar van dit forum?

Rennie 14 September 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naadje (Bericht 10575)
Het schijnt? Dat weet jij niet als oprichter/eigenaar van dit forum?

Eerst niet, maar sinds de mededeling van Florentine wel. Ik heb zelf ook een nieuw wachtwoord aangevraagd die ik nu gebruik.
Ik weet al wel het een en ander van de forum software maar dit wist ik niet.

Voor zover ik weet was alles buiten gebruik gesteldt, maar ik vind het wel best zo dus ik laat het maar gebeuren.

Tjonge jonge sta ik weer te verklaren en uit te leggen, zak in de stront met je insinuatie.

Danique 14 September 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob (Bericht 10549)
En de reactie van Remon:

Verschrikkelijk is het!

Naadje 14 September 2011 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10576)
Eerst niet, maar sinds de mededeling van Florentine wel. Ik heb zelf ook een nieuw wachtwoord aangevraagd die ik nu gebruik.
Ik weet al wel het een en ander van de forum software maar dit wist ik niet.

Voor zover ik weet was alles buiten gebruik gesteldt, maar ik vind het wel best zo dus ik laat het maar gebeuren.

Tjonge jonge sta ik weer te verklaren en uit te leggen, zak in de stront met je insinuatie.

Wat nou insinuatie? Ik stel gewoon een simpele vraag. Als ik het goed begrijp beslis jij als oprichter van dit forum niet of e.e.a. buiten gebruik wordt gesteld? Dat vind ik nogal merkwaardig. Je kunt me gewoon op een normale manier antwoord geven, nergens voor nodig om je van dergelijk taalgebruik te bedienen.

Rennie 14 September 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naadje (Bericht 10581)
Wat nou insinuatie? Ik stel gewoon een simpele vraag. Als ik het goed begrijp beslis jij als oprichter van dit forum niet of e.e.a. buiten gebruik wordt gesteld? Dat vind ik nogal merkwaardig. Je kunt me gewoon op een normale manier antwoord geven, nergens voor nodig om je van dergelijk taalgebruik te bedienen.

Ik ben aan het koken (en lekker)..

Ik heb niks met het forum van doen op dit moment, dus hoef je me ook niet verantwoordelijk te houden voor iets wat mij niet aangaat. Nee ik antwoord niet meer normaal ik ben het zat overal op aangesproken te worden.

Dit is een piratenschip, het is gisteren geenterd door Florentine en Ulla, als het je niet bevalt rot je maar weer op.

Naadje 14 September 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10583)
Ik ben aan het koken (en lekker)..

Ik heb niks met het forum van doen op dit moment, dus hoef je me ook niet verantwoordelijk te houden voor iets wat mij niet aangaat. Nee ik antwoord niet meer normaal ik ben het zat overal op aangesproken te worden.

Dit is een piratenschip, het is gisteren geenterd door Florentine en Ulla, als het je niet bevalt rot je maar weer op.

Ik ben alweer weg. Zo praat je maar tegen je eigen vriendinnetje, maar niet tegen mij. Doei.

Madelief 14 September 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10558)

Tis zo Simpel.

Precies Renoir wat Aart zegt.

Doe als mijzelf (Madelief), die ook zonder problemen de consquenties van haar gedrag op zich neemt, dat hoort er nu eenmaal bij wanneer je bewustwording najaagt.

Nee hoor je hoeft niet met me praten, ik begrijp helemaal waarom je mij niet wilt zien.

Doei.

Danique 14 September 2011 19:55

Marijke kreeg of werd ooit gedreigd met een ban op het Remon-forum vanwege dingen die ze op een ander forum geschreven had.
Onbegrijpelijk voor mij.
Waardeloos en een totaal onveilige situatie scheppend.

Nu werd Renoir's ban opgeheven, maar vrijwel direct weer ingesteld.. vanwege blijkbaar een actie van Nathan.
Wederom onbegrijpelijk voor mij.
En waardeloos en weer een totaal onveilige situatie scheppend.

Twee, naar mijn mening, vergelijkbare situaties..

Hoe is het mogelijk dat je voor dit soort dingen, buiten jezelf om, dit soort sancties als consequentie moet dragen?
Dit valt voor mij onder onrecht.. dit valt voor mij onder onveiligheid en dit is waarom ik mij op het forum van Remon niet prettig voelde en niet zal voelen.

Hier op dit forum ervaar ik geweld.
Geweld naar elkaar toe en ook dat doet me onveilig voelen.
Niemand lijkt rekening te houden met elkaar, er wordt gewoon op elkaar ingebeukt.
En ik vind het knap, dat jullie daar allemaal mee om kunnen gaan.
Ik kan dat niet.. en dat is niet minder knap.

En nee.
Hoezeer het me ook raakt.. tegelijkertijd raakt het me niet.
Iets wat niet uit te leggen is.
Althans.. iets wat ik niet uitleggen kan.

Dus.. ja.. gevoelige Carolientje doet d'r mondje open.
Stop maar in een hokje, plak er maar een etiketje op.
Het maakt mij niet uit.
Want hoe waar dat is, zo onwaar is het ook.

Voor mij staat hoe dan ook vast.
De dingen die gebeuren kloppen niet.
Op het Remon forum niet en hier ook niet.
Het is een zooitje en het gebeurt.

Aart 14 September 2011 20:17

Ik vind Carolientje een SCHAT.

Al moet ik wel zeggen dat we in werkelijkheid allen veilig achter ons schermpje met toetsenbord zitten.

Danique 14 September 2011 20:20

Ik vind jou een eikel.
En ook dat doet er niet toe, want het klopt helemaal wat je zegt.
Nou ja.. niet helemaal.
Ik zit met een heerlijke kop koffie veilig achter een schermpje met een toetsenbord.

Madelief 14 September 2011 20:23

Precies en dus kunnen veilig achter ons schermpje heerlijk onze angstjes onderzoeken waarom wij ons onveilig voelen.

Ja ik ben al weer weg......

Rennie 14 September 2011 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naadje (Bericht 10584)
Ik ben alweer weg. Zo praat je maar tegen je eigen vriendinnetje, maar niet tegen mij. Doei.

Sorry Naad ik ben m'n boekje te buiten gegaan.

Danique 14 September 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Madelief (Bericht 10600)
Precies en dus kunnen veilig achter ons schermpje heerlijk onze angstjes onderzoeken waarom wij ons onveilig voelen.

Ja ik ben al weer weg......

Ga maar gauw.
Want da's een inkopper Marijke.
Ik ga helemaal niets onderzoeken, omdat er niets te onderzoeken valt.
Ik voel me onveilig is heel iets anders dan ik ben onveilig.
Dus dat gevoel van onveiligheid is heel gauw weer weg, bovendien weet ik allang waar dat gevoel vandaan komt en hoef ik dat hier niet lang en breed te gaan vertellen ter ieders vermaak.

Onrecht is ook een gevoel, dat snap ik.
En ook weg te beredeneren of er te laten zijn.
Ja.. laten we onrecht gewoon lekker met zijn allen laten bestaan.
Wordt de wereld vast mooier van.
Och.. nee, die is al mooi zoals die is.
Yeah.. sure PoCcOlOcCo

Rennie 14 September 2011 20:41

Maria kreeg op de vraag over het bannen het volgend antwoord.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remon
ik heb nog even gekeken in de handleiding.
Het is de enigste manier om te bannen.
https://www.vbulletin.com/docs/html/...ns_userbanning
Je kunt wel een user tijdelijk bannen op username maar die heeft renoir hier niet meer en ga ik ook niet aanmaken.

Iedereen heeft de neiging om het simpel te willen houden. Men neemt genoegen met een simpele verklaring. Ook bovenstaande lijkt op het oog ook heel redelijk. Je hoeft van Remon toch niet te verwachten dat ie rare capriolen gaat uithalen voor ene Renoir. Klaar als een klontje.

Niet dus. Als Remon mijn username afgepakt heeft HOEFT ie mij toch niet ook nog eens extra 'n IP te geven. Degene zonder username komt niet op z'n forum. Een ban geef je om te voorkomen dat er iemand met een username nog langer op je forum komt maar hij heeft m'n username al ingenomen.

Zo is Marijke diverse keren de toegang op het forum ontzegt, ze kon er niet op, maar kon er gewoon lezen. Vanmiddag kon ik dat ook gewoon zonder rare capriolen uit te hoeven halen. Hartstikke blij was ik, dat ik er weer gewoon kon lezen. Ik bedank Remon en dan komt Nathan vertellen dat hij dat voor me geregeld heeft en ik verander dat in Nathan. HUP heb ik de ban terug.

Is er hier misschien iemand die daar de logica van inziet ?

Ik WIL er helemaal niet op schrijven ik wil er, net zo als de rest van de mensheid gewoon op kunnen lezen.

Aad heb jij misschien een simpele oplossing ?

Aart 14 September 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caroline (Bericht 10599)
Ik vind jou een eikel.
En ook dat doet er niet toe, want het klopt helemaal wat je zegt.
Nou ja.. niet helemaal.
Ik zit met een heerlijke kop koffie veilig achter een schermpje met een toetsenbord.

Caroline, dat getuigt van mensenkennis, ik ben een eikel.

Zeker eikeltjeskoffie? nou geniet er maar van.

Ik ga naar Monk kijken, een ander schermpje.

BiGkIsS

Naadje 14 September 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10602)
Sorry Naad ik ben m'n boekje te buiten gegaan.

Ok, excuus aanvaard. Ik begrijp wel wat Caroline bedoelt, we kunnen elkaar ook op een andere manier aanspreken en dingen duidelijk maken en dan heb ik het niet over de inhoud, maar de manier waarop. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen me niet meer te verlagen tot een dergelijk discutabel niveau en ik pik het ook niet meer van een ander(en). Ik zou het op prijs stellen als we elkaar op voet van gelijkwaardigheid tegemoet zouden treden. Het is exact zoals Caroline het zegt, alles wat hier, door wie dan ook, beweerd wordt is altijd voor de helft waar en voor de andere helft onwaar. Zoals een oude wijsheid al zegt, de waarheid ligt altijd in het midden. Zo simpel is het.

Danique 14 September 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10604)
Is er hier misschien iemand die daar de logica van inziet ?

Nee!
Ik zie onrecht en mooie woorden om dat te verbloemen.
Het stinkt van alle kanten en mocht het dan toch werkelijk zo zijn dat Remon zich van geen kwaad bewust is voor wat betreft de IP-ban dan zou het 'm godverdomme mooi staan als ie er wel wat tijd in zou steken het goed uit te zoeken.
Maar daar heeft meneer geen zin in, want dat ben jij hem niet waard.

Danique 14 September 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naadje (Bericht 10606)
Ok, excuus aanvaard. Ik begrijp wel wat Caroline bedoelt, we kunnen elkaar ook op een andere manier aanspreken en dingen duidelijk maken en dan heb ik het niet over de inhoud, maar de manier waarop. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen me niet meer te verlagen tot een dergelijk discutabel niveau en ik pik het ook niet meer van een ander(en). Ik zou het op prijs stellen als we elkaar op voet van gelijkwaardigheid tegemoet zouden treden. Het is exact zoals Caroline het zegt, alles wat hier, door wie dan ook, beweerd wordt is altijd voor de helft waar en voor de andere helft onwaar. Zoals een oude wijsheid al zegt, de waarheid ligt altijd in het midden. Zo simpel is het.

Dankje.
Dit bericht doet me echt goed.

BiGkIsS

Rennie 14 September 2011 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naadje (Bericht 10606)

Ik waag dat te betwijfelen of het half/half is, ik ben niet zo van de compromisen, dat als we allebei maar tevreden zijn gevoel. Waarheidvinding gaat niet schipperen maar stelt je keihard voor het voldongen feit. Maar je hebt gelijk wat betreft het grof worden.

Anderzijds kun je ook gewoon vragen in plaats van het te brengen in een suggestieve vorm.

Aart 14 September 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10604)
Aad heb jij misschien een simpele oplossing ?

Waarschijnlijk leest Remon hier je schrijven en is hij al bezig met de simpele oplossing.

Ik zal het hem voor de zekerheid even vragen of hij kan regelen dat je gewoon op zijn forum lezen kunt.

Het simpele is dus kenbaar maken wat je wilt en iets verzoeken.

Danique 14 September 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir (Bericht 10609)
Ik waag dat te betwijfelen of het half/half is, ik ben niet zo van de compromisen, dat als we allebei maar tevreden zijn gevoel. Waarheidvinding gaat niet schipperen maar stelt je keihard voor het voldongen feit. Maar je hebt gelijk wat betreft het grof worden.

Anderzijds kun je ook gewoon vragen in plaats van het te brengen in een suggestieve vorm.

Grof worden is nergens voor nodig en dient geen enkel doel.

Je bent niet van de compromissen zeg je.
Dat kan zo zijn.
Ben je dan dus wel van de grenzen van een ander overschrijden?

Nou ja.
Maakt ook niet uit.
Als ik een grens aanvoel, overschrijdt ik 'm niet.
Ik respecteer de ander daarin.
Snap dat dit een discussiepunt kan zijn..

Rennie 14 September 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aad (Bericht 10610)
Waarschijnlijk leest Remon hier je schrijven en is hij al bezig met de simpele oplossing.

Ik zal het hem voor de zekerheid even vragen of hij kan regelen dat je gewoon op zijn forum lezen kunt.

Het simpele is dus kenbaar maken wat je wilt en iets verzoeken.

Ik geloof dat dit zo ongeveer m'n 40e verzoek is. Dat kan niet simpel omdat mij die simpelheid niet wordt geboden. Ik heb aanvankelijk simpel gepoogd om met Remon in contact te komen via het forum, en toen via het blog. Het is me met de door je voorgestelde simpelheid niet gelukt. Je zei je kunt toch gewoon excuses aanbieden en vragen toegelaten te worden. Hallo ik heb hem nooit kunnen bereiken, alle toegangswegen waren afgesloten. Anderhalf jaar lang heb ik taal noch teken van Remon gehoord en nu schijnt hij mij zomaar ineens waar te nemen.
Geen wonder dat ik alle register nu los trek, eindelijk wordt ik eens gehoord.

Rennie 14 September 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caroline (Bericht 10611)
Grof worden is nergens voor nodig en dient geen enkel doel.

Je bent niet van de compromissen zeg je.
Dat kan zo zijn.
Ben je dan dus wel van de grenzen van een ander overschrijden?

Nou ja.
Maakt ook niet uit.
Als ik een grens aanvoel, overschrijdt ik 'm niet.
Ik respecteer de ander daarin.
Snap dat dit een discussiepunt kan zijn..

Dat is voor iedereen veschillend. Ik ben heus wel subtiel in de benadering als ik meen dat iemand een stevige aanpak niet aankan. Maar hallo het is hier een zelfkennisforum hé Caroline, dan moet je toch niet al te omzichtig hoeven omspringen met gevoeligheidjes. Maar grofheid inderdaad is nergens voor nodig.

Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.