Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje
En??
Ben je 't met dit gefilmde filmpje dan niet (helemaal) eens?
|
Blikje, ik ben het zelfs met mijn eigen woorden niet eens.
De pest is dat alles draait om diegene die in een bepaalde fase zit.
Iedere leraar gebruikt maar een foefje om je ergens te krijgen, het foefje is geen waarheid, moet geen methode worden. Ik hoor dat deze goede man gelukkig op zijn tijd wel zeggen.
Als bv eigenwaarde en schuldgevoel nog speelt dan helpt het niet om te zeggen; kluns, doe nou eens wat ik zeg en trap eerst de koppeling in en schakel dan pas. Neen dan zeg je dat het goed gaat en dat het nu eenmaal lastig is en dat het even wennen is.
Zo zie ik dat ook met de teachings, aan een ego wat zich perfectioneert of schuldig voelt heb je niets.
Maar dat wil niet zeggen dat als ons trillingsnivo zich vehoogt, wat een natuurlijke werkzaamheid is (valt over te redetwisten natuurlijk), het beschermingsmechanisme (ego) verdwijnt, dat bepaalde dingen in het menselijk leven verdwijnen. Zoals boos worden, verdriet, verveling, ikke ikke ikke, schuldgevoel, etc.
Ik heb het dus niet zo op mensen die beweren dat alles goed en perfect is en dat er niets gedaan hoeft te worden.
Al zou het uit mijn mond kunnen rollen als ik iemand zoals mezelf voor me zou hebben die vanuit controle (is niet helemaal waar) maar bleef spitten en spitten.
Blikje, hoe weet jij dat je bij jezelf uitkomt en niet bij je voorkeuren/overtuigingen.