Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine
Realisatie betekent voor mij eenvoudig dat het niet kan bestaan.
Als Realisatie wel kan bestaan dan verdwijnt die waan zo gauw Realisatie een feit is.
En alleen als het een feit is bij je bestaan kun je in staat zijn tot deze constatering.
Het is dus behoorlijk absurd om je bezig te houden met zo iets als Zelfrealisatie.
Maar net zo absurd is het om je bezig te houden met jaloezie zorgzaamheid liefde haat ongenoegen irritatie genoegzaamheid ontspanning boosheid verdedediging bescherming e.n.z allemaal woorden.......die woordslaafsheid voeden en niets anders.
Het benoemen van emotie zo en idee zus maakt de waan dikker en vetter dan die van zichzelf is. dat is de makke bij de verdwaalde onrust van zoekers......het benoemen.
|
Ik volg je wel, ben het zelfs met je eens, behalve dat het absurd is. Ik vind het niet absurd. Ik schakel het gelijk aan al die dingen die je noemt, zelfrealisatie gelijk aan liefde en jaloezie, ontspanning en verontwaardiging etc, het wordt allemaal in het leven geroepen door de taal, door het woord zelf, het woord gebruiken is ahw het probleem creƫren. Maar het is niet absurd, want dat is ook niet meer dan een woord. Het is niet absurd, het is niet niet-absurd, het is... het is.... uhm.... punt