Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem
Ik denk niet helemaal te begrijpen wat je hier zegt Diane.
Hitler was 'n verschijnsel der Natuur/Bewustzijn, a.h.w. omhoog gestuwd (het podium op) door en vanwege ALLE samenwerkende krachten (omstandigheden) in de wereld. (en daarbuiten).
Ook wel werking van de 'Natuur' genoemd.
Die omstandigheden plus de figuur Hitler zaten er al aan te komen sinds het begin der tijden.
Toch? ga zelf maar (heel scherp)na.
Jij als verschijnsel was al in aantocht sinds het begin der tijden.
Ga maar weer zelf na.
Werkelijk alle schijnbaar afzonderlijkheidjes sinds alle tijden hebben ertoe bijgedragen dat jij er nu bent.
Alles wat is, (bestaat) in welke hoedanigheid ook wordt veroorzaakt door de totale samenwerking van de gehele/totale manifestatie.
Alles wat elk moment is verschijnt elk moment tegelijkertijd.
|
Misschien,
Mogelijkerwijs,
Het zou kunnen dat in je verhaal een kern van waarheid zit, maar wie kan nu precies en éénduidig jou verhaal bevestigen, ontkennen, de zwakheden in blootleggen ? En hoe kan ik dan controleren dat het juist is ?
Toch presenteer je je verhaal dat het juist is en niet dat het nonsens zou zijn.
Ik kan er over gaan nadenken, zeer interessant allemaal, maar hoe dieper je er over nadenkt kan je alleen maar waarschijnlijkheden, mogelijkheden overpeinzen.
De zucht naar kennis, kan dan een toestand van frustraties opwekken. Goh, je wat is nu juist en wat is nu niet juist.
En dan kom ik terecht bij de feitelijkheden van het bestaan, namelijk dat ik het niet weet en het voor een groot stuk ook niet te weten kan komen.
Dus langs de ene kant zit ik met die zucht naar kennis, en de andere kant dat het (waarschijnlijk) nooit of te nimmer tot vervulling kan komen.
Het pijnlijke in het verhaal is die innerlijke commentaar stem.
Zonder de commentaar stem is er een ademend lichaam.