Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine
Diana....
Je quote laat 100% duidelijk...... jouw dubbele moraal zien.
De moedeloosheid spat er van af.
Er is niet 'iets' wat alles begrijpt en ziet'.....dat is een verwachting en een wens uit....onmacht.
Sterker nog het is totaal overbodig alles te zien' of te begrijpen, dat begrijpen en zien' word graag gewaardeerd, omdat het een waarborg is voor het bestendigen van geloof in een continuiteit van de zogenaamde innerlijke identiteit. ( Het onbezoedelde Zelf.)
Het gaat om ''GEWAARZIJN'', en dat ''GEWAARZIJN'' heeft niets met zien' noch begrijpen'......dat is allemaal opsmuk.
P.S lees je eigen quotes maar eens na, dan zul je zien dat het mutje vol staat met een dubbele moraal. (vermoedens, verwachtingen en wensen.)
love you to .
O ja.....mijn ogen zien helemaal niets......, toch heb ik geen enkele moeite met lezen of pijltjes gooien in een dartbord.
|
Vanuit het absolute standpunt heb je gelijk.
Maar "we" leven nog, zijn nog niet dood.
Vanuit het relatieve standpunt is alles óók een manifestatie van Gewaarzijn.
Het is Gewaarzijn wat dénkt dat-het-iemand is, geïdentificeerd dus met het geest/lichaamsysteem. Via gewaarwordingen, waarnemingen, denken en voelen etc. is het werkzaam
in en
als een "persoon, een "ik".
Zelfs als je aan het darten bent of iets anders waarbij je je ogen moet gebruiken is het never nooit "jij" degene die ziet en/of doet... Maar dat dénk je natuurlijk wel.
Overigens heeft moraal een andere betekenis. Zoek maar op.