Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane
Jawel Keen, alweer helemaal mee eens. 
Ik krijg wel het gevoel zoals je het beschrijft dat er een "ik" die zichzelf als "ik" in stand houdt en daar even makkelijk vanaf komt.
Nu is het idd vrij makkelijk om mentaal te zien dat dit persoonlijk zelf niet bestaat, het is daarmee nog niet gezegd dat het dan ook op alle niveaus van bestaan even verdwijnt (als gevoel). Dat is het verzet (of angst misschien) om te verdwijnen. Want wie of wat is die het ik-gevoel handhaaft? Dat kan onmogelijk de "ik" zelf zijn aangezien deze nooit heeft bestaan. Zodat er toch een soort overgave (kennelijk) plaatsvindt van Geest of Bewustzijn aan "zichzelf" en het leven idd volop zonder enige krampachtigheid geleefd kan worden. En daar zijn geen methodes of voorwaarden voor en is er niemand die ooit kan zeggen "het bereikt te hebben" Een contradictio in terminis.
|
ANGST !.
L
De intenties van een 'Zelf-beeld' kunnen zich Genoegelijk ophouden binnen de schijnbare continuiteit van de gedachten.....om de Angst' te verbloemen.
Binnen de sensaties van het veranderlijke gevoels/emotie leven , kan de toegeeigende 'beleving' zich nestellen in variaties......om de Angst' te verbloemen.
Tot de zintuigelijke gewaarwording kan men berusten tot een hebben' en kunnen.....om de Angst' te verbloemen.
Angst' is de enigste Diepe emotie die in de 'beleving' de Natuurlijkheid van Zijn'.....buiten de deur kan houden.
Het vraagt bakken met energie (Angst') om NIET moeiteloos te zijn Hoe', Wie' en Wat' je van nature en oorspronkelijk dit' moment bent.
Om alleen (To stand alone) te staan ' is het nodig om op de een of andere wijze, of een Laten' van wat is......de benauwdheid Duidelijk' te krijgen van die genoegelijkheid, dat variabele en vertrouwde, en die berusting tot hebben en kunnen.
Angst' voor het waarachtig Onbekende, is de enigste opponent in deze.
De angel' van die fundamentele Angst' zit in het 'belang' en de toegeeigende houvast' tot al het bekende.....zoals dat binnen de contouren van een 'Zelf-beeld' zich kan profileren, kortom Alles......
Om het romantisch te zeggen, net onder dat alles' zit het moeiteloze van ieders Natuurlijkheid.