Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Je bedoelt te zeggen dat je moet volgen in je verblinde blik? Nee sorry dat gaat niet gebeuren. Ik heb niks met romantische sausjes/smoesjes
|
Geest en lichaam beinvloeden elkaar, en zelfs al ga je een tijdje alleen maar voor de vleselijke lusten, het dient op een bepaalde manier toch altijd weer om het evenwicht te herstellen tussen beide. De lichamelijke toenadering en/of vereniging bevordert m.i. het geestelijke welzijn en andersom.
Dit los van elkaar willen zien brengt al afscheiding, zelfs al overheerst een tijdje het een of andere. Het kan zelfs nodig zijn en ook daar is niets mis mee. Zolang we er geen oordeel over hoeven te hebben. (En dan heb ik het uiteraard niet over mensen die anderen schade toe willen brengen).
De man (nelijke) kant bereikt via de fysiek de geest en de vrouw(elijke) kant bereikt via de geest de fysieke kant. En samen kom je tot eenheid.
Ondanks alle clicheverhalen bergen zowel man en vrouw deze beide kanten in zich, waardoor seksualiteit en relatie beleving bij man en vrouw m.i. niet zo zwart wit is als men vaak aanneemt en/of wij ons aan laten praten. Enige wat afscheiding brengt zijn wij zelf met onze gedachten/meningen enz. hierover.
Vanzelfsprekendheid en natuurlijkheid in dit soort dingen ontstaat juist door er geen krampachtige (aan) dacht meer aan te hoeven/willen besteden.
Niet door extreme afwijzing maar ook niet door extreem voor keurgedrag. Beide laat hooguit al dan niet ongezonde en overtrokken persoonlijke betrokkenheid zien.
En of het hierin nu gaat om het romantische sausje of om andere facetten die in ons moderne leven al dan niet een rol spelen maakt niet uit. Er is verschil tussen ergens aan vastzitten/verslaafd te zijn of gewoon een voorkeur ergens voor hebben.
Als je dat toelaat in je leven merk je pas dat je beide kanten in je hebt die beide tot uitdrukking kunnen komen al naar gelang je aanleg en
wat er nog zo bij komt kijken en wat je nog van alles al dan niet op te ruimen hebt op dit gebied.
Uiteraard is dit geen knop die je zomaar omdraait en kan je niemand dit voorkauwen. Alles wat we(in)zien kan je ook alleen maar zelf zien. Dus het is niet mijn bedoeling hier iets te claimen. Maar wilde ik toch even aanreiken, misschien kan de een of ander er nog wat mee.